Áno, tento prípad s buspruhom (krajnicou) len na jednej strane je dosť nešťastný. Preto by v tomto prípade pomohli šípky v jazdných pruhoch, aby bolo jasné, ktorý je pre ktorý smer.
Možno by pomohla aj súvislá hrubá čiara pri druhom okraji vozovky. Mohla by byť tesne na kraji. Iste by sa tam zmestila a keby vodič videl súvislú čiaru na oboch stranách, ťažšie by si ju mohol pomýliť so stredovou.
Ešte raz. Je minimálna premávka. Idem smerom z Patrónky. Oproti ide autobus v BUS pruhu za plnou čiarou. Zároveň ide predo mnou pomaly jazdiace auto v pravom pruhu. Stredný pruh je prázdny. Z celej situácie tak vzniká dojem, že autobus nejde v BUS pruhu, ale v jedinom priebežnom pruhu a že stredný pruh je v mojom smere a tak môže rýchlosťou v + 1 km/h pomalšie auto jazdiace v pravom pruhu predbiehať.
Mal som s tým problém napriek tomu, že som o avizovanom BUS pruhu vedel a že dávam za volantom pozor. Ale dosť veľká porcia vodičov pozor nedáva.
Ja by som považoval za logickejšie, keby bol BUS pruh oddelený hrubou prerušovanou čiarou, viď napr. Most SNP https://goo.gl/maps/JsH3YLy3tD8mrehB6 ale budiž, súčasná vyhláška stanovila, že to má byť súvislá čiara.
Vyhláška vyžaduje nápisy BUS v pravidelných intervaloch, nie je tam ale napísané, aké veľké majú byť tie intervaly. Takže tam možno tie nápisy sú, len na priloženej fotke ich nevidno.
Je pravda, že to vyzerá trochu neintuitívne, ale je to správne. Treba si všímať aj hrúbku čiar - hrubá čiara nesmie byť použitá medzi protismernými jazdnými pruhmi.
Dvojitá prerušovaná čiara tam byť nemôže, tá má iba jedno možné využitie - pri kyvadlovom pruhu.
A to je kde napísané, že prerušovaná čiara oddeľujúca protismerné pruhy má byť dvojitá?
Nepoznám to tam, ale na mňa fotka pôsobí ako cesta 1+1 s neobvykle širokou krajnicou Tá súvislá čiara je totiž hrubšia, taká, akou sa oddeľuje krajnica. Ak je teda BUS pruh za tou súvislou čiarou, je to úplne v poriadku. Len mi tam chýba opakovaný nápis BUS a bolo by to úplne jasné.
BUS pruh v Lamači a na Patrónke je vecne správny (ten v Patrónke som sám loboval niekoľkokrát), ale technické prevedenie je level diletant.
Lamač: v smere z mesta ma to stále ťahalo do protismeru. Môj mozog spracoval informáciu, že je to cesta 1 +2 a dva pruhy oddelené prerušovanou čiarou sú v mojom smere. Lenže tak to nie je. Je to presne opačne 2 + 1, takže deliaca čiara je prerušovaná. IMHO mala byť zdvojená. Pri slabšej premávke očakávam čelnú zrážku tak do týždňa. Fotka je z opačného smeru, kde som zase bojoval sám so sebou s pocitom, že idem v protismere.
Patrónka: BUS pruh vyznačený super, ale! Kedysi sa BUS pruh vyznačoval až po hranicu križovatky s tým, že keď bol zároveň aj odbočovací (napr. do prava), síce zbytočne, ale vyznačila sa tam aj čiara naznačujúca v ktorom bode do bus pruhu môžu odbáčajúce autá. Vodič mal ale stále pocit, že je v BUS pruhu.
Teraz to spravili tak, že BUS pruh je oddelený plnou čiarou (čo je super), ale len tak do vzdialenosti odhadom 70 m od križovatky, kde je proste cakum prásk ukončený a VDZ je v zmysle "vitajte autá". Pritom práve na konci má najväčší význam. MHD nebrzdia idúce autá, ale autá stojace na križovatke.
Ešte tam beží aj lakovanie električiek do jednotného červeného náteru.
Keď som tieto obrázky prvýkrát zbadal, bol som milo prekvapený, pretože niektoré z nich majú aj celkom dobrú informačnú hodnotu a iné sú zase celkom vtipne vystihujú situáciu (napr. tá reklama o cestovaní načierno).
Ja som si to dnes všimol v elektricke - beží tam necestujte načierno, nová linka 154, pripravované predĺženie linky 66, linky do rekreačných oblasti, nákup dvojklbovych trolejbusov
Tak 2km a 3 zastávky nie sú OK.... Mám na mysli chatám, most a safko...
Akože možno by stačilo presunúť zastávku chatám šofér o nejakých 100m ďalej smer centrum, ale aj tak by to neriešilo to, že medzi mostom SNP a Safarikovym námestím je vzdialenosť 900m čo je v centre troška veľa...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Lamač: v smere z mesta ma to stále ťahalo do protismeru. Môj mozog spracoval informáciu, že je to cesta 1 +2 a dva pruhy oddelené prerušovanou čiarou sú v mojom smere. Lenže tak to nie je. Je to presne opačne 2 + 1, takže deliaca čiara je prerušovaná. IMHO mala byť zdvojená. Pri slabšej premávke očakávam čelnú zrážku tak do týždňa. Fotka je z opačného smeru, kde som zase bojoval sám so sebou s pocitom, že idem v protismere.
Patrónka: BUS pruh vyznačený super, ale! Kedysi sa BUS pruh vyznačoval až po hranicu križovatky s tým, že keď bol zároveň aj odbočovací (napr. do prava), síce zbytočne, ale vyznačila sa tam aj čiara naznačujúca v ktorom bode do bus pruhu môžu odbáčajúce autá. Vodič mal ale stále pocit, že je v BUS pruhu.
Teraz to spravili tak, že BUS pruh je oddelený plnou čiarou (čo je super), ale len tak do vzdialenosti odhadom 70 m od križovatky, kde je proste cakum prásk ukončený a VDZ je v zmysle "vitajte autá". Pritom práve na konci má najväčší význam. MHD nebrzdia idúce autá, ale autá stojace na križovatke.