V dobe, ked kriticke myslenie upada a najdolezitejsim zdrojom informacii su tv show, taketo velkohube vyhlasenia k obycajnej zastavke vobec neprekvapuju.
"Nejde o klasickú zastávku, ale o prestupný terminál. Teda nástupište, ktoré je od začiatku projektované na to, aby z neho mohli ľudia čo najjednoduchšie prestúpiť na autobusy, električky či trolejbusy."
Teda o klasickú zastávku ktorú neprojektoval úplný idiot
Páči sa mi ako v BSK už pár rokov robíme z úplne elementárneho štandardu nejake nadzastávky s osobitnou, dôležite vyzerajúcou, skratkou. Keby tam aspoň potiahli tie električky tak budiš...
Áno, tiež som na to myslel, len či by tam tá stála zastávka neblokovala autá, ale asi by sa to tam dalo vyriešiť nejakým posunutím pruhov. Takisto neviem, či by nebol trochu problém v tom, že by ľudia museli prechádzať cez štvorprúdovku, pretože niekedy tam býva celkom hustá premávka.
#239682
Neviem, či by sa tie podchody oplatilo opravovať (skôr si myslím, že nie), podľa mňa by úplne stačilo, keby sa obnovil zrušený prechod, ideálne aj s novým ostrovčekom v strede.
"Pýtali sme sa na magistráte, či mesto podchody plánuje rekonštruovať. Odpoveď sme dostali od hovorcu hlavného mesta Petra Bublu: „Vieme o tom, že obidva objekty sú dlhodobo nefunkčné a uzatvorené z dôvodu zatopenia spodnou vodou, ku ktorému v minulosti prišlo spustením vodného diela Gabčíkovo."
Neviem, kedy ho zrusili, ale asi pred dvoma rokmi asfaltovali celu Dolnozemsku a pri novom VDZ tam uz nie je. Mozno niekto z konca Petrzalky by vedel presnejsie, kedy (roky) tam ten priechod bol. Osobne tipujem cca 1990s-podla tych najazdov na cestu.
Edit: Ono by tam mohla byt ta zastavka na znamenie standardne (na znamenie 90, 98) aj pre L90 a ta by tak nemusela robit kolecko cez Jasovsku (menej vzkm) a prestup z 90 na 98 (v smere k Euba) by mohol byt pokojne na novej Zehrianskej.
Zehrianska by da dala zriadit oproti sucasnej presne tam, kde bol kedysi podchod. A dokonca v minulosti tam bol asi aj cykloprejazd, kedze z oboch stran cesty su dorabane najazdy.
Transdata už napr. dobíjanie kreditu BČK poskytuje pre viacerých dopravcov cez webstránku Ubian. Podobný oznam ako na https://eshop.dopravnakarta.sk/SADDS/ som našiel aj na webstránke Arriva Trnava.
Zaujímavé, že cena BČK je stále v rôznych regiónoch na Slovensku rôzna (aj poštovné ak si ju necháte poslať). Dokonca ani v IDS BK stále nestojí u zapojených dopravcov rovnako.
A umožňuje ešte niekto na Slovensku navýšiť kredit na BČK iba o 3 € tak ako SL? Na BČK zo SL som si dobíjal kredit v buse u vodiča SAD DS a to sa dá najmenej o 5 €.
SAD DS podľa ich webu umožňuje zaplatiť cestovné aj platobnými kartami (VISA, MasterCard). Tam je to tiež za tú zvýhodnenú cenu ako pri platbe z BČK/appky?
Neviem ani ako je to na prímeste SL. Tam je v IDS BK platba s VISA / MasterCard u vodiča cenovo zvýhodnená tak ako z BČK / appky? A SL to umožňuje iba v tých busoch, ktoré majú u vodiča nové strojčeky, však?
To s tým predsa nič nemá. Ide o bežné regiocestovné.
V tomto najkratšom kilometrickom pásme je to v PAL pomerne bežná cena. Problém nastal pri zavádzaní IDS BK, kedy tá cena v BSK pri platbe kartou skočila z 0,45€ na 0,63€ a teraz od 1.7. pôjde na 0,81€. Ono sa to pásmo do 4 km zdá ako marginálna záležitosť, ale spadá tam napr. aj Stupava pri kombinácií s bratislavským PCL (resp. BID príplatkom pred 2013).
Ja som rád že tu niekto robí konkurenciu Transdate. Nie som fanúšik Hopinu, ale ako developer sú zhruba miliónkrát schopnejší.
Inak by som za tým nehľadal žiadne sprisahanie, ten screenshot bude proste z nejakého interného testovanie ktoré sa nezriedka robí na pokiaľ možno čo najmenších sumách.
Ale veď aj linka do Gabčíkova je dotovaná. Dokonca SAD DS na cestovnom lístku zverejňuje aj cestovné aké by bolo bez dotácie Trnavskej župy (tak to nazvali).
Nechápem prečo ako príklad použitia Hopin aplikácie nepoužili na webe nejaký úsek v rámci Trnavského kraja nesúvisiaci s IDS BK (napr. Šamorín - Gabčíkovo).
Porovnajme si teda koľko stojí cestovné v úseku ASMN - Cintorín Vrakuňa v Slovak Lines porovnateľným elektronickým spôsobom (t.j. z dopravnej karty - BČK alebo cez aplikáciu IDS BK). Cena je 0,63 € a ak sa od 1. 7. 2021 naozaj zrušia 15-minútové lístky, tak to bude 0,81 €.
Neviem už kde som zachytil, že po X rokoch plánuje Trnavský samosprávny kraj zdražieť kilometrickú tarifu, tak potom to už na tej trase nebude iba tých 0,40 €.
PS: Ach, toto je čo za "prozákaznícky" krok, že na https://cp.hnonline.sk/idsbk sa už pri vyhľadanom spojení nezobrazuje cestovné?
Aspoň, že v tom minimalistickom vyhľadávači spojenia na www.idsbk.sk sa cestovné naďalej zobrazuje. Dobré by však bolo keby si bolo možné pri spojení zobraziť aj zľavnené cestovné a tiež variant ak má cestujúci napr. PCL pre 100+101 a cestuje do regiónu. Jednoducho podobne ako to má IDS JMK na webstránke.
Prečo porovnávame cestovné v komerčnej doprave, ktoré je dané trhom, s cestovným v doprave vo verejnom záujme, ktoré zohľadňuje kúpyschopnosť obyvateľov a mieru stratovosti spojov, ktoré by z dôvodu obchodných záujmov dopravcu nepremávali po určitej trase v určitých časoch?
Hmm, Hopin bus ako príklad využitia ich appky uvádza úsek vrámci Bratislavy (ASMN - Cintorín Vrakuňa) za 0,40 €. https://hopintaxi.com/bus/
Najneskôr v čase keď bude SAD Dunajská Streda v IDS BK to bude určite drahšie..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
larryfox2017