Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #239577:
A neposiela? Výkony podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme sú platené akými financiami?
Reakcia na: Viko #239576:
Keby sa mal použiť rovnaký meter, tak by štát súkromníkom posielal každý rok peniaze vybraté na dani z príjmu FO. Čo je blbosť.
Reakcia na: zakaznik #239575:
Tu nejde o to, kto si čo zaslúži, ale o rovnaký meter. Súkromníkom nikto pri posielaní pomoci nepreveroval, koľko ušetrili z vlastného vrecka.
Reakcia na: Viko #239571:
Ministerstvá mali ušetriť 10% výdavkov. Medzičasom sa na magistráte v nemenovanom meste rozširovallo pole pôsobnosti do realitného biznisu a navyšoval počet zamestnancov.

Myslím, že pôžička je stále omnoho viac, než si zaslúžia.
Reakcia na: Viko #239571:
Keď minister je šašo, čakal si iný cirkusový kúsok? 😂
Reakcia na: Viko #239571:
Dalo sa čakať. Keďže ide o peniaze pre mestá a najmä BA a rozdeľuje to ministerstvo financií, je to bežný politický boj OĽaNO (voliči najmä z dedín a malých miest) vs. PS (voliči najmä z veľkých miest).
Reakcia na: birch #239569:
On má ten Těšnov zasa rôzne iné špecifiká. Dalo by sa to bez nejakých zásadných komplikácií riešiť aj tu ale myslím si, že jednak tu nie je na to priestor, jednak netreba riešiť skončenú vojnu, treba riešiť Tetru.
Reakcia na: S499.1023 #239568:
Je celkom rozdiel, či je jedna výhybka ovládaná z dvoch miest na úseku, ktorý je vyhradený výlučne pre električky a či by to bolo v križovatke Vazovova/Radlinského, kde je frekventovaná cestná doprava, priechody pre chodcov, zastávka hneď v dotyku s križovatkou a dopĺňa to električkový triangel, kvôli ktorému by ovládanie v smere od Krížnej muselo byť ešte pred výhybkou na Vazovovej.

Ale ako som napísal a Ty si to potvrdil, technicky to možné je. Len prevádzkovo nereálne.
Reakcia na: birch #239564:
Riešenie, ktoré "nie je možné", je v Prahe už dlhé roky (t.j. bolo tam už v čase trolejových kontaktov) na výjazde zo slučky Těšnov. Vetra by to samozrejme zjednodušila. Ak majú T3P a T6 dlhšiu perspektívu ako povedzme rok, treba ich Vetrou dovybaviť. Pri ich vyraďovaní sa môže Vetra presťahovať do nových vozov. Tá istá absurdita bola, keď sa všelijaké plesnivé Tambusy a Vrakosy vybavovali elektronickými transparentmi ale " pre neperspektívnosť" už nie hlásičmi.
Neplanuje sa v suvislosti s vystavbou novych trolejbusovych trati a rekonstrukcie niektorych usekov aj modernizovat prestavovanie trolejovych vyhybiek palubnym pocitacom?
Reakcia na: Urbanway 2423 #239548:
Reálne sa tam vpohode zmestia dve električky za sebou - konkrétne mám na mysli prvú škodovku a za ňou K2S tak, aby tá K2S následne vedela vyhybku prehodiť. Nerobí sa to ale, lebo zvyčajne dokiaľ druhá električka dojde do zastávky, tak ta prvá sa už pohybuje z nej - preto sa čaká ďaleko pred kontaktom, aby prvá električka prešla za vyhybku a tá druhá vedela už oblokovanú vyhybku prehodiť a prísť ku označníku. Pri aktuálnom poriadku to je ale veľmi zriedkavý jav, horšie bolo keď jazdila aj linka 7, vtedy sa to stávalo častejšie.
Reakcia na: david1 #239563:
Výhybka pred zastávkou na Blumentáli byť nemôže, pretože jej ovládanie by muselo byť v oboch smeroch ešte pred križovatkou a teda zvlášť pre obe príjazdové vetvy. Technicky síce realizovateľné, ale prevádzkovo je to nereálne - vozidlá by si museli dávať prednosť nielen podľa dopravných predpisov, ale ešte aj podľa toho, ktoré ako prvé prešlo cez snímač ovládania výhybky.

Riešením pri terajšom stave je VETRA do všetkých vozidiel.
Riešením pred rekonštrukciou mohlo byť nepresunúť výhybku v smere do centra hneď za zastávku, ale nechať medzi zastávkou a výhybkou priestor. Oblúk smer Obchodná mohol byť ostrejší, avšak rovnomerný a nie rozdelený na dve časti ako je teraz.
Reakcia na: ratataj #239558:
Veď áno ,
No potom akosi stráca zmysel prestupnej zastávky.
Potom mala byť výhybka už pred zastávkou ako to tu už niekto písal.
Zbytočne teraz , iba nasierajú ľudí s nefunkčným prestupným systémom.
Reakcia na: si #239560:
Však Vetra nemá nič so zberačom. Tam ide len o to, že DPB nedovybavil staršie vozidlá ako napr. DPP či DPMB. Toto sa tiahne DPB odjakživa, čo si pamätám - viď napr. nedovybavenie T3 do č. 7736 zadným ovládaním, dojazdením hromady "päťstovkových" T3 s prepínaním v poistkovej skrini atď.. Proste nič nikdy nedotiahli. Šestina sa pohral a zabudol. A taký istý Šestina je tam zjavne aj teraz.
Reakcia na: Urbanway 2423 #239559:
Celý ten problém tkvie v tom, že ešte stále nie sú všetky vozidlá vybavené Vetrou. To znamená, že Vetra musí byť umiestnená ešte pred trolejovým kontaktom. Ak budú mať všetky vozidlá Vetru, tak sa trolejový kontakt zruší a Vetra sa posunie bližšie k výhybke. Potom už budú môcť normálne za sebou zastaviť aj dva vozy, pokiaľ to zase nebude niekto sabotovať nezmyselnými nariadeniami. Ale kedy to bude, tak to nikto nevie, pretože toto "dovybavenie tisícročia" sa vlečie už pekných pár rokov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #239559:
tam je zas otazne ci by bol dostatocne daleko od vymeny na to aby to stacilo na to aby sa vymeny prestavili a vodic vozidla to zaregistroval v pripade vozidla s najviac vzadu umiestnennym zberacom (toto je ale len na uvahu, neviem posudit)
Reakcia na: S499.1023 #239555:
A nešlo by posunúť ten kontakt/snímač VETRY tak, aby bol nad/pod prvou električkou v rade a druhá električka by ho teda nemohla prejsť, keď by pred ňou už stálo iné vozidlo?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.