momentalne u nas (aj ked takemu samostatne zijucemu dochodcovi je aj tato dan asi celkom dobrym zasahom do rozpoctu)
a rizkom (pre vsetkych) su spekulacie o zmene danoveho mixu, co v praxi skonci tym ze sa nasobne dvihnu dane z nehnutelnosti a nic sa neznizi....
Vyzerá to teda, že sa ten termín už ďalej neposunul, minimálne podľa webu ÚVO - sú teda nejaké novinky ohľadom predložených ponúk alebo tie sa dozvieme až v nejakom inom termíne?
uprimne - odlozenie oprav ciest (hoc aj vo velmi mizernom stave ala tankodrom na hornej casti peknej cesty) by som pochopit v sucasnej situacii vcelku bez problemov vedel, na planovanie a chystanie (rozvojovych) projektov by mesto rezignovat nemalo ale rovnako tak by nemalo rezignovat ani na (aktualnu) prevadzku verejnej dopravy
priklad v malom doma - ak mi klesnu prijmy, tak urcite budem nadalej platit energie (=ekvivalent dopravy z pohladu mesta, alebo upratovania verejnych priestorov a pod.), nakup noveho televizora alebo pocitaca odlozim kym ten stary aspon ako-tak funguje (v pripade televizora aj ked nefunguje, bez toho sa zaobist da) (=ekvivalent oprav ciest); naklady na planovanie rozvoja do buducna ma nejaky ekvivalent pre domacnost nenapadaju
Nuž, a čo dostane človek za vyššiu daň? Ono je to dosť subjektívne. Totiž, mňa napríklad poteší aj výmena koberca na ceste k horárni v Krasňanoch či (kvalitne) pripravená dokumentácia pre dopravné projekty. A dosť zle sa hodnotí, či by takýto typ vecí, na ktoré sa dlho viac-menej kašlalo, robil aj bez dodatočných €.
P.s. Pre objektivitu, vlastný byt je v mojom ponímaní "hierarchie" na vrchu. Momentálne dlhodobý podnájom, čiže niekde vo vrchnej polovici rebríčka.
"máš takmer istotu že raz to dostaneš"
Presne tam smerovala moja odpoveď. Nebolo to o tom či, ale kedy...
Keď mesto peniaze nebude mať k dispozícii v nejakom momente, tak ich nebude mať ani DP v rovnakom momente. A zrejme to bude presne ten moment, kedy dôjde k škrtom spojov/liniek...
Zmluvný nárok na preplatenie straty + primeraného zisku majú. Kde tie peniaze magistrát nájde je už jeho problém. Ty si myslíš že napríklad Slovak Lines za 2020 nedostal/nedostane zaplatené?
Keď ti dlží štát/samospráva, máš takmer istotu že raz to dostaneš, je to jedna z najlepších pohľadávok aké existujú.
o kolko sa zvysia naklady na zivot bezneho obyvatela zvysenim tejto dane a co za to na oplatku dostane ? (ale podla otazky predpokladam ze ty este nezijes vo svojom ale (asi) u rodicov alebo v podnajme, kedze taketo starosti ta velmi netrapia....
ps: okrem zvysenia dane z nehnutelonosti sa sice znizi prijem z podielovych dani, ale napriklad mesto usetri aj na (neorganizovani) roznych kulturnych podujati (ale aj strati na najme stankov pocias vianocnych trhov ) alebo aj premavkou MHD takmer celrocne v prazdninovom rezime... tych vstupov a vystupov tam je mnoho, ja z vonku do vsetkeho nevidim.... ale pride mi dost nefer tvarit sa pred obyvatelmi ze sa vybodnem na poskytovanie (dopravnych) sluzieb pokial od obyvatelov chcem viac ako v minulosti (a obyvatelia kedze to vyberam ako dan sa ani nemaju voci tomu ako branit a nijak to nezohladnuje to ze mnohi z nich prisli v tomto obdobi o kompletny zdroj obzivy....)
to uz skor by malo mozno vyznam setrit napriklad na osvetleni (vypnut kazdu druhu lampu alebo osvetlenie ako take v nocnych hodinach 1:00 - 5:00 kedy je pohyb osob v exterieri minimalny)
dotacie plati mesto ktore pred nie davnym casom zvysilo dane z nehnutelnosti (a popri tom si aj primator nechal zvysit plat a napriek tazkym casom obyvatelia nemaju ako povedat ze nezaplatia)
"prevadzkovatelia MHD mozu aspon prevadzkovat (a teda maju sice nizsie, ale aspon nejake trzby a aj tak vacsinu z ich prijmov tvoria dotacie na prevadzku vo verejnom zaujme, samotne trzby od cestujucich su len doplnkom)"
A tie dotácie sa čarujú, či ako si to myslel?
prevadzkovatelia MHD mozu aspon prevadzkovat (a teda maju sice nizsie, ale aspon nejake trzby a aj tak vacsinu z ich prijmov tvoria dotacie na prevadzku vo verejnom zaujme, samotne trzby od cestujucich su len doplnkom), ale co maju robit rozni drobni poskytovatelia sluzieb ktori maju uz par mesiacov uplne utrum.... (prijmy ziadne ale naklady ostali, odvody platit musia (maximalne im ich odlozia, ale neodpustia....))
Hrozí prepúšťanie a rušenie liniek! Prevádzkovatelia MHD volajú po pomoci štátu.
Výpadok tržieb DPB sa od začiatku koronakrízy vyšplhal na 21 miliónov eur.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
si
priklad v malom doma - ak mi klesnu prijmy, tak urcite budem nadalej platit energie (=ekvivalent dopravy z pohladu mesta, alebo upratovania verejnych priestorov a pod.), nakup noveho televizora alebo pocitaca odlozim kym ten stary aspon ako-tak funguje (v pripade televizora aj ked nefunguje, bez toho sa zaobist da) (=ekvivalent oprav ciest); naklady na planovanie rozvoja do buducna ma nejaky ekvivalent pre domacnost nenapadaju