Reakcia na: HORVI #238836:
Nie celkom pravda. Tedomy boli na 8rocny prenajom. Citelisy sa odkupili lebo lezali na sklade vyrobcovi. Povodny zakaznik bol Eurobus Kosice (seria s velkymi vetrakmi) a nejake talianske mesto (seria s malymi vyklopnymi vetrakmi)
Dispecer
Alebo inak, dajme si príklady:
1. Na linke 21 sa objaví 1 vozidlo s APC v jeden jediný deň za celý mesiac a na linke 59 bude celý mesiac vypravené do každého kurzu vozidlo s APC. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 3000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 15000 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 21 treba zrušiť?
2. Nasledujúci mesiac sú celý mesiac na všetkých kurzoch linky 21 nasadené vozidlá APC a na linke 59 ani jedno. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 40000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 0 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 59 treba zrušiť?
Proste, nevidím zmysel vo zverejňovaní informácie o počte cestujúcich na všetkých linkách v časoch, keď:
- nie sú všetky vozidlá MHD vybavené (funkčným) APC,
- pokiaľ sa k tomu nepridá aj štatistika vypravenosti vozidiel s APC za rovnaké obdobie na tejto linke,
- pokiaľ ľudia neprestanú robiť unáhlené závery bez znalosti kontextu (čo málokedy dokáže niekto nezainteresovaný a vzhľadom na to, čo sa posledný rok tu deje mám pocit, že ani mnohí zainteresovaní).
Koniec koncov samotný počet cestujúcich nutne nehovorí o tom, či je linka prevádzkovaná vo vysokej kvalite alebo nie a ani o jej potrebe. Aj linka ktorá len naváža ľudí z okraja mesta k nosnej linke môže byť dôležitejšia, hoc menej vyťažená ako autobusová linka v 90% súbehu s električkou premávajúca iba v špičkách a vyťažená natoľko, že ľudia padajú počas jazdy z okien... Pretože nebyť tej prvej, možno tá druhá nebude plná tiež.