Som zvedavý, čo DPB s 30Tr urobí, keď ich po dodaní parciálov bude môcť nasadiť iba na linky 205, 208 a 211 (cez víkendy 204 s 207), vďaka čomu bude potrebných iba 20 vozov cez víkendy a 14 cez PD, čo je s rezervou okolo 25 vozov, čo s tými zvyšnými 10-timi vozmi? Nebudú zbytočne blokovať miesto pre parciály na stojánke?
Áno, ale prenájom trolejbusov asi nebude najlepšie riešenie, keďže ich majú zatiaľ dostatok. Pokiaľ viem, tak Brno už na obnove krátkych trolejbusov asi rok pracuje, dokonca už vyhlásilo tri súťaže, ale zatiaľ bez výsledku, tak uvidíme, či tam budú mať do 2023 nejaké nové sóla.
Dnešnú myslím víkendovú všeobecne a myslel som klasické 30Tr, nie degeše (tých máme sami nedostatok).
Na predĺženú 203 bude určite treba viac ako 6 vozov, odhadom takých 7-8 (plus ešte 10-11 vozov na 209), vtedy bude ako píše FFF13 prebytok klasických 30Tr.
Prečo práve dnešnú výpravu? Na L203 normálne jazdí 6 poradí, na L210 ich je tiež 6, čo nám dáva 12 trolejbusov.
(Ak už teda neriešime, že nejaké vozy budú do budúcna potrebné aj na predĺženú L46/209, že stav degešov má ďaleko od ideálu a že o niečo také reálne nebude záujem ani na jednej strane.)
Keď si pozrieš dnešnú výpravu, tak zistíš, že by sme mohli prenajať iba nejaké 3-4 trolejbusy a neviem, či by to DPMB pomohlo, keďže majú 71 prevádzkyschopných sólo trolejbusov, pričom ich je potreba okolo 50 (cez PD), takže sól majú podľa mňa dostatok (aj keby vyradili 8 14Tr, tak by stále mali 63 vozov). Skôr by sa im hodili kĺby, tých majú 49 a cez PD je ich momentálne potreba 40, takže tam veľmi veľká rezerva nie je.
Cisto teoreticky (asi je to hovadina), DPB by nevedel poskytnut par nasich 30Tr kedze je ich celkom prebytok a bude este vacsi ked sa kupia baterkove trolejbusy na 203ku?
Obávam sa, že výsledok primárne nebol zamýšľaný ako výhra kvality nad cenou, ale výhra "správneho" výrobcu nad "nesprávnym"... Akurát ako spomína predošlý príspevok, správny výrobca popustil z ceny, nech to nevyzerá tak zle.
Však 15Tr už majú prevádzkové len dve a jedna z nich je ešte aj odstavená. To so sólami hrozí väčší problém - jazdí ešte 15ks 14Tr a 53ks 21Tr, keďže sa prijalo, že tie sa generálkovať už nebudú a postupne sa vyraďujú, o nejakú dobu im nebude mať čo jazdiť, tých 10ks baterkových 26Tr ich nezachráni...
K poznámke kvalita/cena dodám, že cena je o dosť nižšia ako sa predpokladalo, čo len potvrdzuje, že ceny trolejbusov sú úmyselne navýšené, lebo "dráhové vozidlo"
Pozitívna správa, pretože sa budú môcť definitívne vyradiť 15Tr a 22Tr (možno aj niektoré 25Tr, ak bude treba), ktoré už nie sú najnovšie (aj keď si myslím, že najmä 22Tr sú veľmi zaujímavý typ trolejbusu). Škoda, že Brno stále nebude mať kĺbové parciály, ktoré by niekedy dosť zišli. Ešte by bolo treba kúpiť náhradu za 14Tr (a aspoň časť 21Tr) a bolo by to ideálne.
Zaujímavé na tom tendri je to, že vyhrala kvalita nad cenou, čo je správne, dúfam, že sa DPB inšpiruje, a uplatní to napr. v tendri na parciály. Snáď sa aj my dočkáme nejakých podobne dobrých (alebo lepších) trolejbusov v podobe parciálov.
Súprava od vlaku 4744 (ten jediný doteraz nezrušený na S65) sa v Petržalke točí na vlak 3809. Takže ak by 4744 zrušili, museli tú súpravu by tak či tak dostať do Bratislavy, a viesť ju ako Sv by bola samozrejme hovadina. Každopádne teraz už je to jedno...
Hlavne preco tam DPB nasadzuje relativne nove autobusy a crepy SOR BN 10.5 na L67. Asi su este malo rozbite
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.