Vysvetlim: Biela farba ciary je najlepsie kontrastna/viditelna na ciernom/sivom asfalte. Druha najlepie kontrastna je zlta farba. Do aprila 2020 sa pouzivala na docasne vodorovne ciary oranzova farba, ktora ma mizerny kontrast (najma za dazda) - preto sa oranzova nahradila po novom zltou. Z tohto dovodu bolo treba zrusit povodne pouzivanie zltej ciary.
Práveže naopak, ukázalo sa, že na okamžitú kvalitu ovzdušia to má mimoriadne pozitívny vplyv. Údajne to nemá vplyv na klimatickú zmenu (disclaimer: ja tento termín veľmi nemám rád, pretože zmena podnebia je prirodzený proces a neexistuje spôsob ako ju zastaviť; takže správne by bolo antropologicky indukovanú klimatickú zmenu).
#236460
DPB nachystá, čo naplánuje objednávateľ. Verím však, že doprava bude posledný krok. Redukovať MHD má zmysel až po tom, čo pod vplyvom protipandemických opatrení (rozumej výsledkov IKV - Igorovej križiackej výpravy) klesne dopyt a nie naopak, že sa panicky zredukuje ponuka bez ohľadu na dopyt.
Nevravelo sa nahodou, ze niektore nemecke mesta mali rovnako spinave ovzdusie pred a pocas prvej vlny korony, ked skoro nikto nikam nechodil? Lebo ak ano, tak by to naznacovalo, ze doprava (minimalne ta pozemna) nema tak vyrazny vplyv na cistotu ovzdusia ako niektori naznacuju (urcite ale netvrdim, ze ma nulovy).
Nemáš čas teraz listovať štúdie, či sa to potvrdilo, ale už dávnejšie sa objavili hypotézy, že rýchlosť šírenia Covidu závisi aj od znečistenia ovzdušia v danej oblasti.
Pochopil, to nemení nič na disproporčnosti prístupu ku Covidu vs. iným chorobám. Nebojím sa povedať že tu denno-denne zabíjame ľudí s inými diagnózami (alebo rovno nové diagnózy generujeme), len aby sme vykázali pekné čísla v tej jednej kolonke na ktorú sa všetci upierajú.
Preto nikoho nebude zaujímať tvoje znečistenie ovzdušia ak bude mať pocit, že tým zabraňuje šíreniu Covidu.
Ešte stále si nepochopil, že tu máme vírus s potenciálom vyblokovať zdravotný systém?
Áno, to, že opatrenia pri prvej vlne boli až prehnané, môžeme teraz s odstupom čase povedať s čistým svedomím. Preto teraz konáme proaktívne, aby sme nie len zábranili talianskému scenáru (ten je veľmi ďaleko), ale aby sme celkovo zachovali zdravotníctvo čo najbližšie bežnej prevádzke.
Ty si ešte nepochopil, že jediné na čom záleží je Covid? Na čokoľvek iné umrieš, alebo ochorieš, tak to nikoho nebude zaujímať. Prevenciu tu odkladáme, zákroky posúvame, ale ak umrieš na Covid, dostaneš sa do správ.
Najlepšie je necestovať. Ak sa dá, ísť pešo/byciklom/kolobežkou. Na dlhšie trasy je ale stále zdravšie použiť verejnú dopravu ako auto, keďže je väčšia pravdepodobnosť, že zomrieš na následky znečistenia ovzdušia ako na Covid
A to je to, na čom sa odborníci nevedia zhodnúť. Ako možno vodorovné značenie cicak s nápisom BUS predĺžiť v priestore zastávkého zálivu (niky)? Kde potom bude umiestnený nápis BUS? Môže byť aj na inom mieste ako na začiatku a konci cikcak čiary?
Neslúžia prechodné ustanovenia na to, aby žltá čiara stále platila, kým ju do 2022 zmenia na riešenie podľa 30/2020 Z. z. s tým, že sa už nesmie aplikovať?
Pozdĺžnu žltú čiaru je stále možné doplniť vo vhodnej dĺžke pred / za vyznačením zastávky MHD, v zákone 30/2020 Z.z. je to medzi prechodnými ustanoveniami platnými do 31.3.2022
Áno, napísal som to v zátvorke (vyhlášky).....
Samozrejme, dá sa nahradiť, ale ruku na srdce, keď sa bude značiť, bude sa premaľovávať nové značenie o 10m viacej cikcaku? Alebo a vždy pri obnove zase len premaľuje pôvodný vzor = zastávke sa značne skráti akčný rádius kde môžu manévrovať autobusy - na mnohých miestach prakticky pre 18m autobus nemožné zastaviť všetkými dverami pri hrane + pridajme fakt že autám sa tak otvorí nová možnosť parkovania a vodiči MHD nebudú môcť ani bu....
Existuje aj nejaké upozornenie pre vodičov aby si na toto dávali majzla, že keď pred ním v zastávke hneď za čiarami zastaví auto, darmo budú trúbiť? Že treba predvídať a nechávať si priestor lebo po novom autobus nie je nijak chránený zákonom/vyhláškou/nariadením/opatrením (žltá čiara pred a za zastávkou)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
#236460
DPB nachystá, čo naplánuje objednávateľ. Verím však, že doprava bude posledný krok. Redukovať MHD má zmysel až po tom, čo pod vplyvom protipandemických opatrení (rozumej výsledkov IKV - Igorovej križiackej výpravy) klesne dopyt a nie naopak, že sa panicky zredukuje ponuka bez ohľadu na dopyt.