Reakcia na: MatejBA #235610:
Zriadenie dispečingu sa aktívne rieši od minulého roka. V tomto čase je všetko nachystané na spustenie, korona termín trocha odsunula. V tejto dobe sa dolaďujú detaily ohľadom kompetencií a spôsobov komunikácie.Od novembra bude spustená skúšobná prevádzka, od decembra budú zavedené garantované prestupy. Prevádzková doba, v ktorej bude prítomný dispečer bude denne 5 až 23 (v ostatnom čase bude riadenie automatické, ale už dnes sa rieši rozšírenie prevádzky na 24/7).
Valec
A teraz si zober možnosti v IDS BK, konkrétne koľko liniek máš takých, ktoré sú čisto prípojné. Z hlavy ma napádajú 4, no nech ich je raz toľko. Ostatné berú ľudí aj z iných zastávok. A neviem či bude práve najvhodnejšie, ak napr. spoj z MA do Gajár bude čakať 15 min. na zmeškaný vlak a spolu s ním budú čakať ľudia aj na ďalších zastávkach, ktorí vlakom vôbec necestovali.
Tie čisto nadväzné by teoreticky mohli čakať do aleluja aj dnes. Ale ten čakajúci autobus sa raz musí aj vrátiť a robiť spoj od ďalšieho vlaku.... aby sa vo výsledku celá špička nerozpadla len kvôli tomu, že to meškanie sa už nedobehne (viď častá realita na trati 131). A tiež nie je celkom reálne, aby bolo k dispozícii v regióne toľko záložných vozidiel, koľko je nadvazných liniek aby mohli zaskočiť v prípade meškania na jednej trati.
Ale v blízkej budúcnosti sa aj dispečerské riadenie bude riešiť.