Takže sa mame pripraviť na to, že sa to bude diať aj s platobnými kartami. Ďalšia "prozakaznicka" finta spolu s rúškom - pripravená presne pre tých náhodných cestujúcich, čo majú vymeniť auto za MHD.
Neverím vlastným očiam...
Takže miesto jednoduchého piktogramu karty ste sa rozhodli prirobiť si robotu udržiavaním trojnásobného počtu verzií - s obyčajným označovačom, s označovačom s logom EP a s označovačom s logami kariet? A keď mi zastaví vozidlo v zastávke, začnem pobiehať od dverí k dverám a budem študovať, v čom sa líšia detaily vo vnútri piktogramu?
Prosím, povedz mi, že som to len zle pochopil...
Presne tak. Kedysi som sa aj ja chytal za hlavu, preco ludia chodia vsade autami, ale odkedy mam auto, tak MHD vyuzivam len ked to je pohodlnejsie ako ist autom (napriklad do stareho mesta).
A urcite pohodlnejsie nebude, ked budem mat povinne na sebe masku, ked pred nastupenim a po vystupeni si ju da vacsina ludi dole prave kvoli letu/teplam. Nehovoriac o tom, ze clovek sa pod tou maskou poti, cim sa vlastne castejsie chyta masky, aby si utrel pot pod nou.
A preto ich vsetci nosia pod nosom, aby mohli dychat....
Naco je dobra takato hra? Ze nahubky su povinne, ale len naoko, lebo aj tak maju ludia vystrceny nos? Alebo este vacsie riziko, ked si ich pred nastupom do busu treba dat - je to zbytocne dotykanie sa tvare, pricom vonku clovek nema sterilne ruky... Takze ich potom netreba vobec. Nahubky su vec, ktora ludi od VHD skor odpudi, ako pritiahne.
To, ze znecistene ovzusie a kardio, stres ci nadvaha zabijaju viac, je zrejme. Len pisaci do novin (lebo skutocni novinari uz zrejme vymreli) si z toho robia obzivu bombastickymi titulkami a vyvolavaju paniku.
V prvom rade si ľudia musia uvedomiť, že znečistené ovzdušie zabíja výrazne viac ako korona a potom presedlajú do hromadnej dopravy, aj keď v nej budú sedieť s rúškami.
Ono rúška sú opatrením s minimálnymi nákladmi, vďaka čomu môžeme inak fungovať relatívne normálne (tie čísla, čo máme, sú ťažká pohoda, keďže ohniská sú podchytené a máme iba tri vážne a jeden kritický prípad). A áno, otvorené hranice sú dôležitejšie pre normálne fungovanie ako zahodenie rúšok.
Zase tie dva typy označovačov sú stále celkom dobre rozlíšiteľné voľným okom (aj keď si myslím, že systém by sa nemal spúšťať, kým budú vymenené všetky označovače)
Ked som isiel smerom do Prahy tak nahubky nikto nemal uz z BA (a nikoho to netrapilo). Predstava ze to ludia realne na sebe budu mat hodiny je naivna. Este na regionalnom vlaku to mozno moze fungovat, ale v dialkovej doprave rozhodne nie.
Inak som mal sancu rozpravat sa s kamaratkou co byva na Karvinsku a potvrdila mi ze vo vlakoch sa na to viac-menej kasle aj ked teda za Ovou by si to mali nasadzovat. V regiobusoch sa to ale vraj pomerne dodrzuje, co vedie k situaciam kedy vidlibus dovezie zaruskovanu masu do Ostravy, ta sa nasledne spolocne preleje do elektricky kde si ale samozrejme uz vsetci tie nahubky daju dole.
V prazskom metre sa uz tiez zacina rebelovat, aj ked stale je to vyrazna mensina. Ako pises, v CR bezny clovek nema dovod vobec to rusko mat pri sebe, takze ak sa neplanovane ocitne v metre, nema si co dat.
Česi cestujúci k nám na hranici musia nasadiť rúška po x hodinách jazdy, ak vôbec majú čo... lebo väčšinou nemajú, pretože u nich to nie je potrebné. Efektívne, že? Hlavne pre Slovákov, ktorí pristúpia do možno infikovaného vozidla, a aj tak sa nakazia, aj cez rúško.
Hlavne, že my sme nosili aj počas nulového kĺzavého mediánu, neviem načo, keď aj tak došla ďalšia vlna, a potom príde ďalšia a ďalšia, a rúška už v živote nezložíme. Potom nezabudnite nariekať, že počet cestujúcich dlhodobo klesá napriek koordinovanej integrovanej dopravy, čo zatiaľ nemáme, a spoje meškajú viac kvôli kongesciám, aj peniaze chýbajú, takže spojov bude čoraz menej, parkovacia politika nebude, lebo veď áut je viac, až kým verejnou dopravou pôjde tak štvrtina predkoronového počtu... lebo zatiaľ to vyzerá na takúto stratégiu.
Ved oni to v MHD maju uz dlho. Nic sa neznizuje. Cesko a sever su zatial jedine vynimky, verim ze nejake dalsie staty budu cochvila nasledovat. Moj tip by bolo Rakusko, kedze tam celkovo tie ruska uz moc neficia (mimo MHD).
Ešte by som doplnil... kým pre používateľov EP stačilo naučiť, že je to ten OCL s veľkým displejom, pri EMV kartách to môže byť len jeden (dva) z mnohých s displejom.
Aj veľké piktogramy raz budú. Žiaľ treba ísť po prioritách a teraz sa muselo riešiť spomínané GDPR. DPB nemá zas tak veľký marketingový tím ako by sa na metropolu EÚ patrilo (*color závistlivo pozerá na DPP*). Takže one thing at a time.
Rýchloriešenie s papierovými A4 o rúškach bolo naozaj len provizórium. Bohužiaľ sa dosť natiahlo (o. i. keďže v našej gubernii sa rozhoduje z hodiny na hodinu a ideálne bleskmi z jasného neba - ako napríklad teraz s tými výnimkami pre astmatikov atp.), ale na vozidlách, kde to bolo nalepené nie iba kúskom pásky, prežívajú dodnes celkom dobre.
Nálepiek je 12 typov, pričom niektoré série sa líšia iba typom označovača (obyčajný/kreditný/terminálový). Primárnym dôvodom výmeny nálepiek bola potreba doplniť GDPR informácie (áno, slovenský výklad zákona žiaľ vyžaduje hentú kopu textu), ale rozhodli sme sa, vzhľadom na stav ostatných nálepiek, to zjednotiť na jednu fóliu. Označovač s terminálom pre tapovanie je označený (sic!) logami MC/VISA.
Inak teda ďakujem za pochvalu. Ale najväčšia by aj tak mala ísť dielenským, ktorí sa s tým musia popasovať fyzicky.
Hej, na tom s SMS lístkom som sa tu pozastavoval už pred štyrmi rokmi – #215755. Aspoň že sa konečne dostali za ten čas ku tomu spraviť tie ostatné nálepky priehľadné a nejako ich vizuálne zjednotiť.
Ktovie, možno za ďalšie štyri zmiznú aj tie nálepky o SMS lístkoch.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki