Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trammat #234278:
Môžeš prosím uviesť príklad malej firmy, ktorá jazdí v ZDO a neplatia na ňu súčasné pravidlá pomoci?
Reakcia na: MatejBA #234291:
No buďme realisti. Karosu B741 v roku 2009 bolo len ťažko považovať za nové vozidlo.
Zato, ak by výrobca SU15 z roku 2005 klasifikovalil pri GO za nové vozidlo (stačí nový motor a spĺňa súdobé požiadavky), tak nie je čo namietať aj napriek reálnemu veku niektorých komponentov.
Reakcia na: Trammat #234283:
Aj u nás je štandard max. 15 rokov. Nehovoriac o tom, že tak stary šerbeľ je značne náročný na prevádzku, až sa neoplatí prevádzkovať.
Reakcia na: mangas #234292:
Pokial viem, momentalne sa to "nehybe" a riesi sa skor oprava Karlovej Vsi, oprava Race a predlzenie Petrzalky. Samozrejme pre virus sa mozu veci pozdrzat.
Reakcia na: mangas #234292:
Žiaľ určite dovtedy bude na škole. V najlepšim prípade na ZŠ, v tom horšom na SŠ, nie sú vylúčené ani VŠ či univerzita tretieho veku 😁
Reakcia na: matio #234287:
Je nejaký problém s tými Mapami Google? Alebo si prajete nejakú ešte lepšiu?
Reakcia na: Trammat #234294:
Každopádne ak bude výluka el. do K.Vsi a Dúbravky počas normálneho školského roku, tak tie vozy na NAD sa nikde v súčasnom stave DPB nenájdu ani keby sa mali zaradiť všetky pojazdné aj nepojazdné historičáky. A aj pri prázdninovej výprave mám o tom pochybnosti, aj keď tam by to možno išlo vyskladať za cenu nejakých ďalších škrtov na iných linkách.
Reakcia na: si #234293:
A nechýbajú do výpravy tie vozy skôr preto, že nemáme zásobu ND a veľa Soriek a MBCC býva odstavených pre čakanie na náhradné diely? Keby jazdila väčšina soriek, tak by karosy podľa mňa od nákupu jazdeniek z Rakúska a Nemecka jazdiť už vôbec nemuseli. Ale je možné, že sa mýlim.
Reakcia na: Trammat #234290:
zeby preto ze vseobecne vo vyprave (standardnej skolskorokovej, nie terajsej obmedzenej) chybaju dlhe vozy vyrazne najviac uz teraz a ich nedostatok musia riesit aj tie CNG karosy ?
Zdravim, maly syn, ktory je nadsenec mhd sa ma pyta, ze kedy sa planuje potiahnut elektrickova trat z Dubravky po Bory. Neviete niekto aktualny stav? dakujem
Reakcia na: Trammat #234290:
Inak tu je dalsia motivacia, aby DPB udrziaval vozidla "mlade" 😃

"Nedodržanie maximálneho veku vozidla(sadzba za každý mesiac, za každého vozidlo): 10 000 €"

Si predstav, zeby DPB drzal napriklad Karosy aj ked zacnu platit tieto pravidla (ak este neplatia). Napriklad dnes vypravil 4 Karosy = 40 000 pokuta kazdy mesiac. Ak by sa ratali vsetky nevyradene (zelene a zlte v zozname vozidiel), tak by to bolo kazdy mesiac az 200 000 eur na pokutach len za autobusy. A to sa uz oplati 😂
Reakcia na: MatejBA #234289:
Hlavne pozerám, že CNG Solarisy sú z 2006, takže tam tiež zrejme bude problém, či aj tie mali byť nahradené Otokarmi? Ja mám u toho nákupu 18m vozov problém hlavne v tom, že moc neviem pochopiť dôvod nákupu tak veľkého počtu 18m vozov, keď nám tu onedlho začne prihárať čo sa týka kratších vozov. Plus nezabúdajme na sanitky. A za odkaz ti ďakujem 🙂 .
Reakcia na: Trammat #234288:
Autobusy bude nutne kupovat lebo sa budu musiet vyradovat Vrakosy a mozno o chvilu niektore starsie SORky/Citelisy.

A inak sa ospravedlnujem, to bol dokument z 2013 co som dal predtym, tuto je verzia z 2020 🙂

https://www.idsbk.sk/download/B20200124T000001078.pdf

Tu je zmena, ze namiesto 14 je to 15 rokov a priemer veku vozidiel nesmie byt viac ako 9 rokov.

Reakcia na: MatejBA #234286:
Tak v tom prípade si treba položiť otázku, či je naozaj nutné kupovať v tejto dobe ďalšie autobusy celkovo. Aby to nebol tak zásadný výdaj, že jeho dopady by si odniesli najviac vodiči.
Reakcia na: Trammat #234283:
https://www.idsbk.sk/download/1445430105993hrnklnmi.pdf

"TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY IDS BK
Vek autobusu (vrátane záložného) používaného v štandarde CITY nesmie, podľa údajov v technickom preukaze, presiahnuť vek 14 rokov."

Toto sa planuje u nas, takze pochybujem, zeby o Citybusy bol zaujem 🙂
Reakcia na: Trammat #234283:
Takže by sa nakúpili 16-18 ročné autobusy z Karosy Vysoké Mýto, vrazili by sa do nich veľké prachy len aby vôbec dokázali jazdiť a po piatich rokoch by sa aj tak vyhlásilo obstarávanie na nové vozy (pričom tentokrát by už zrejme stáli oveľa viac než iba súčasných 255 tisíc za kus). To mi z dlhodobejšieho hľadiska nepríde ani trocha ako ekonomcké.

P.S. Takmer všetko čo DPP naposledy vyraďoval ( https://zdopravy.cz/velky-vyprodej-tramvaji-a-autobusu-dpp-nabizi-desitky-vozidel-ktere-uz-nepotrebuje-43869/ ) už bolo nepojazdné a do značnej miery aj kanibalizované.
Reakcia na: N/A #234262:
ako staré cp by si potreboval?
Reakcia na: birch #234279:
Momentálne DP Praha vo veľkom vyraďuje NP Citybusy 18m pretože musí (PID zaviedla nekompromisné normy na maximálny vek vozidiel 15 rokov), tie vozy by ešte takých 5 rokov poslúžiť mohli. Nízkopodlažné to je, klímu pre vodiča to má. Myslím si, že aj s dovozom z Prahy by to bolo ekonomickejšie ako nákup nových vozov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.