Všetko závisí od toho, čo jazdené by to bolo a za koľko - a tu sa obávam, že dostatok vhodných jazdených vozidiel v najbližšej dobe nebude, podobné "suchoty" ako DPB budú mať mnohé dopravné podniky.
Či by nestálo za to začať plánovať generálne opravy vhodných vozidiel, ktoré nie sú ešte také "vyjazdené", že by to už nedávalo zmysel. Minimálne MBCC sú na to podľa mňa vhodné a už majú svoje roky. Ideálne zazmluvniť a vykonať vzorovú generálnu opravu vybraného kusu s opciou na ďalšie.
Áno, DPB zabezpečuje základnú dopravnú obslužnosť, ale myslím si, že existuje veľa iných a menších dopravcov, ktorí taktiež zabezpečujú základnú dopravnú obslužnosť a pomoc štátu potrebujú kvôli ich finančnej situácii oveľa viac. A ako som už spomenul nižšie, neverím, že štát dokáže pomôcť každému.
Tak isto si myslím, že časť poklesu tržby spôsobili ľudia, ktorí MHD využívali aj v týchto časoch, ale prestali si kupovať lístky, lebo veď revízori nechodili. Tak prečo by sa nemohla ako opatrenie zvýšiť suma, ktorá sa platí ako pokuta za jazdu bez platného CL?
A iba tvrdí, že im pomôže alebo už niektorému z nich reálne pomohla? Ja sa tej myšlienke nebránim, len neverím, že na toto má štát peniaze bez toho, aby vzal obyvateľom.
Vláda " každému Jožkovi z Hornej Dolnej" pomáha. Nepomáha iba DPB, DPMK, DPMP a DPMZ lebo ide o tzv. subjekty verejnej správy. Preto je logické, že aj mestá žiadajú pomoc - Keď ju môže poberať Arriva, či SADka, prečo nie DP?
Ak vláda pomôže DPB, tak potom by mala pomôcť aj každému Jožkovi z Hornej Dolnej, ktorý vlastní jeden autobus, s ktorým vozí deti zo školy na plaváreň.
Aj ja som proti tomu, aby štát teraz veľkoryso lial peniaze do firiem, hlavne keď väčšina bola v zlých číslach už minulý rok. Stačí sa pozrieť do sveta leteckých spoločností, mnoho ich je vyslovene proti tomu, aby jednotlivé štáty pomáhali spoločnostiam. A ak je DP naozaj v takých problémoch, tak neverím, že nejde zrušiť aspoň časť dodávok nových autobusov a namiesto toho kúpiť niečo jazdené a lacnejšie.
Súhlasím, len aké sú ďalšie možnosti? Vidíme čo predvádza Arriva v ostatných častiach krajiny a úprimne som skeptický, či o to bude mať záujem taký Transdev, Keolis a pod.
Inak celkom sranda bude aj to, keď (ak) budeme mať nového prepravcu a autobusová stanica bude naďalej vo vlastníctve HB Reavis...
To je na diskusiu, že ak štát zakázal niekomu otvoriť obchod, tak možno má právo žiadať za ten zákaz odškodnenie.
Teraz sa ale dávajú aj peniaze priemyselným podnikom, ktorým nikdy nikto nezakázal vyrábať.
To ale nie je hlavná téma.
Vallovi nikto nezakázal škrtať výdavky ani nič podobné. A aký má byť prínos samosprávy k tomu udajnému, "reštartu ekonomiky", ktoré sa má údajne dosiahnuť rozdavaním peňazí?
Uvedomuješ si, že asi 50% (pokiaľ si dobre pamätám) rozpočtu DPB je z tržieb? Teda ak Ti zrazu vypadne mesačne cca 3,5 milióna €, s ktorými počítaš, tak ani to najväčšie šetrenie Ti nepomôže.
Ale však okej, Vallo sa nemá čo ozívať a v lete budeme bez MHD.
P.s Niečo mi napovedá, že by si bol medzi prvými, čo by sa ozvali, keby sa MHD zastavila.
Zásadná otázka je... Keď všetci trpia (vraj) kvôli vírusu, a všetci majú byť prijímateľom pomoci, kto je ten kto pomáha?
Zámer vlády je, pomôcť podnikateľom a živnostníkom, aby mohli tvoriť hodnoty a tým podporiť ekonomiku. (Podľa mňa je to chyba, a nikto by nemal dostať nič, ale OK.)
Ale aké hodnoty tvorí Vallov magistrát? Čo produkuje DPB, keď teraz skoro nikoho nevozí?
Keď v dobrých časoch míňali ako v súdny deň, tak najneskôr teraz je čas, aby škrtali náklady aj na magistráte aj na olejkarskej.
Veď mali na meste krízový štáb, tak mohli zistiť, že tento problém neprejde za týždeň a mali začať šetriť skôr.
Fakt sú tam až tak naivní, že aj keď bublina spľasla, nikto nebude musieť na ničom šetriť, iba zázračne odniekiaľ príde finančná pomoc?
Ten príspevok je tu z dôvodu, že to žiada Vallo, alebo z dôvodu, že si naozaj myslíš, že keď má DPB 91% výpadok tržieb, tak to bude vedieť či už DPB, alebo mesto zrazu vykryť. Samozrejme, je obmedzený počet spojov, ale naozaj o aspoň 80% aby sa vyrovnal ten výpadok tržieb?
Navrhované nočné regionálne linky z Hodžovho nám. cez víkendy a voľné dni vždy o 0:35:
299 - Bratislava-Marianka-Stupava-Lozorno-Plavecký Štvrtok-Malacky
598 - Bratislava-Čierna Voda-Chorvátsky Grob-Slovenský Grob
599 - Bratislava-Svätý Jur-Pezinok-Vinosady-Modra
699 - Bratislava-Ivanka pri Dunaji-Bernolákovo-Senec
798 - Bratislava-Most pri Bratislave-Malinovo-Zálesie-Tomášov-Nová Dedinka
799 - Bratislava-Rovinka-Dunajská Lužná-Kalinkovo-Hamuliakovo-Šamorín
Toto je nejaký nepodarený vtip?
Podľa Valla má vláda pomôcť DPB.
Keď sa obmedzuje počet spojov a klesá cena paliva, on ide ešte pýtať peniaze?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Trammat
Tak isto si myslím, že časť poklesu tržby spôsobili ľudia, ktorí MHD využívali aj v týchto časoch, ale prestali si kupovať lístky, lebo veď revízori nechodili. Tak prečo by sa nemohla ako opatrenie zvýšiť suma, ktorá sa platí ako pokuta za jazdu bez platného CL?