Reakcia na: adam.adam #233688:
Keď už podnet na diskusiu. Pre ľudí je pri voľbe dopravného prostriedku najpodstatnejšia, alebo jednou z najpodstatnejších rýchlosť prepravy. Preto dnes desiatky vodičov áut parkujú ráno v Rači a tam presadajú na električku, alebo pri Shopping palaci detto. Lebo kým elekriičkou už vystupujú na Kamennom námestí, autom by boli ešte niekde pri Mladej Garde, alebo pri Poluse. Ale dnes už nielen električka má svoju rýchlosť. Vďaka bus pruhom som z Trnavskej (klientské centrum) na Trnavskom mýte rovnako rýchlo MHD ako autom, alebo aj rýchlejšie. Lebo úsek Trnavská - Zimák má MHD za 4 min., auto v zápche za 10 a viac, Zimák - Trnavské Mýto je autom rovnako ako MHD. Takže aj keď čakám na MHD 6 min. stále, je to rovnako ako to auto. (Pešia chôdza z domu / práce na zast. Trnavská je rovnako alebo rýchlejšie ako autom dostať sa na Trnavskú.)
Ale takých úsekov kde je aj cestná MHD rýchlejšia ako auto je viacero. Včera som bol príjemne prekvapený informáciou, že aj z Lamača sa do oblasti SAV počas rannej špičke viac oplatí 63 ako auto.
A predpokladám, že tých trás, kde bude celkové trvanie cesty štart - cieľ (nie iba krátke úseky) rýchlejšie busom / trolejbusom ako autom, bude iba pribúdať.
Peon
Zaujímavé, že oblasť za Šamorínom (napr. smer Gabčíkovo) je už obsluhovaná iba s SAD DS. Chápem dôvodom tu aj v prípade napr. Smoleníc (je to hlbšie na území Trnavského kraja), takže ľudia si museli zvyknúť späť na kilometrickú tarifu (teda bez možnosti prestupu na jeden lístok) a žiadne PCL. Škoda, že zmena dopravcu na dotknutom území sa nepodarilo vykonať ešte pred 1. 11. 2015.
Takže ak sa raz podarí do IDS BK pridať SAD DS a tým sa teda zaintegrované územie znova rozšíri, tak ľudia napr. zo Smoleníc či Gabčíkova si znova budú musieť zvykať na tarifu integrovanej dopravy. No a BČK s kreditom zo SL / DPB je im už tam na nič. [Viem, že tam to mali za kilometrickú tarifu, ale na ďalšom úseku v smere na BA a opačne už v tom istom autobuse SL využívali výhody tarify integrovanej dopravy].
A to teraz nemyslím iba tarifu: Bola tu snaha naučiť ľudí zo Smoleníc a okolia smerom na Doľany (napr. Horné Orešany) prestúpiť v Báhoni na vlak do Bratislavy. Zo Smoleníc po Doľany bol Slovak Lines za kilometrickú tarifu, ale bez nutnosti prestupu na iba jeden lístok (na ňom tarifa IDS BK od obce Doľany) sa bolo možné odviezť do Báhoňa kde sa stále na ten istý lístok dalo docestovať do Bratislavy. Niekde časová platnosť CL1C asi umožňovala aj krátko využiť bratislavskú MHD.