116 aj keď mala červené číslo nebol to žiadny expres, v čase svojho vzniku nevynechávala nič (išla cez Kopčiansku) a po presmerovaní na Panónsku vynechávala len 3 neskôr 2 zastávky na Panónskej. Rovnako aj iné "červené" linky nemuseli byť nevyhnutne expres napr. 111, 113, 118 a narozdiel od nich 116 premávala aj cez víkend.
S tým nemám žiaden problém. Akurát sa môže stať, že keď štúdia bude tvrdiť, že električka bude najlepšia, lenže sa po jej realizácii zistí, že predpoklady zo štúdie sa nestretli s realitou, zostanú ti koľajnice (v prípade ak nebudú električkové trate pojazďovateľné aj autobusmi), ktoré bez úprav nevyužiješ, či meniarne, ktoré tiež budú na nič, ak ich nevyužiješ napríklad ako súčasť infra pre trolejbusy/elektrobusy,...
Ja len dúfam, že DPB konečne zatlačí na kampaň, nech ľudia neotvárajú okná v klimatizovaných vozidlách. Poučiť treba aj vodičov, nech to na konečných kontrolujú a zatvárajú. Raz som išiel v horúčave 29 T s otvorenými oknami. Vodič mal na háku, obehal som to ja, do 5 minút bola električka znova vychladená... Vodič musí dbať na tepelný komfort cestujúcich. Naozaj ma ako cestujúceho nebaví riešiť stále teplo vo voze kvôli otvoreným oknám.
Na metódy pokus-omyl (resp. na prípadnú prestavbu nejakého BRT na električku) ale už tobôž nie sú peniaze. Ak sa to raz má robiť, nech sa spraví poriadna štúdia, ktorá bude zohľadňovať predpokladaný vývoj mesta na niekoľko desiatok rokov dopredu a teda nech sa električka spraví podľa takých parametrov, aké výhľadovo tam chceme mať a nie aké tam sú teraz (tzn. modal-share, charakter okolitej zástavby a pod.)
Ja by som NR odporúčil najprv postaviť a sprevádzkovať systém BRT (lebo to bude lacnejšie a jednoduchšie) a po cca 10 rokoch vyhodnotiť, či sa konvertuje na električku, ostane v takej podobe akej bol alebo zruší.
No vidíš a tie "šoping centrá" to tak majú nastavené preto že im to funguje. A funguje im to preto, že ľuďom to vyhovuje. Akákoľvek obchodná prevádzka sa snaží mať podmienky nastavené tak, aby sa tam ľudia cítili prijemne a chceli tam zostať čo najdlhšie. Ak teda všetky veľké OC majú klímu nastavenú takto, o niečom to vypovedá.
Taktiež sa môžeš niekedy postaviť na križovatku keď je 35 stupňov a sledovať koľko ľudí má na autách otvorené okno a koľko zatvorené ( = pustenú klímu). Pomer bude výrazne v prospech klímy. A ubezpečujem ťa že drvivá väčšina áut neumožňuje nastaviť klímu na 30 stupňov, ako by si si to predstavoval ty.
"Ja som skôr narážal na tie "vône", väčšinou je to chémia, kto to má dýchať." - Presne tak, ja tiež zásadne dýcham nechémiu. Žiadne N2, O2 a podobné huncútske výmysly!
Moze byt ze uz to prehodnotili, to by bola pozitivna sprava. Len potom im nebude vychadzat absolutna preferencia ktorou sa ohanali ked rusili MUK v Petrzalke.
Tak to vôbec nelietaj lietadlom do nejakej teplej krajiny, minule som v Solúne vystupoval z 20 do 40. A som tu.
A čo je teda vlastne pre teba zle? Z tepla do zimy či zo zimy do tepla?
Fúkanie za krk nie je optimálne ale v reále si k nemu dochádza častejšie vo vozidlách bez klimatizácie, ako sám popisuješ.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Technopol