Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majo #233325:
Tak to je logické, že prevádzka s treťou koľajou nebude klasická železničná prevádzka.
Reakcia na: mathre #233331:
Od blaťákov.
Reakcia na: mathre #233331:
To už si aj ja dlhšie všímam, tiež nechápem.
Chlapci otázka. Prečo je toľko električiek, najmä 29/30T na predkoch aj bokoch zašpinených od nejakej malty alebo čo to na sebe majú? Vie sa nejaký dôvod?
Reakcia na: Ike #233324:
To bola "rečnícka" otázka, ktorou som chcel toho, komu patrila odpoveď navodiť k tejto odpovedi. IČV reálne fakt zaujíma len šotoušstvo a podnik interne. ľudia sa stále riadia časom odchodov, resp časom, kedy a kde sa daná situácia stala = SL doteraz nemalo ičv a bezproblémov, dpb malo ičv, a mimo šotoušov v sťažnostiach zbytok aj tak identifikoval maximálne spoj.... Iba raz, som do skupiny (automaticky, neuvedomujúc si neznalosť ľudí) revízori v BA dal údaj "3ja, Malá scéna smer MSNP, 70/3, 1844"..... Musel som to následne zmazať keď sa zbehla diskusia 😃
Reakcia na: Valec #233326:
Tých servisných vozov bude viac, minimálne viem že boli tri pojazdné dielne (renaulty?)a minimálne jedna servisná ávia (čím nespochybňujem princíp, lebo stále je tých vozov minimum.
Reakcia na: Valec #233326:
Ešte som zabudol 3 električky, aké nemyslím že by si ich niekto plietol s autobusmi SL.
Reakcia na: Joyki #233315:
Trnava je nový región, preto má 400, a tým že má stovkové číslo sa jej zároveň prikladá na dôležitosti (ako krajskému mestu). Číslovanie od BA by navyše tak či tak nestačilo po koniec Tranvského kraja (niekde za Pieštanmi).
Súčasne číslovanie od BA bude končiť ba úrovni trate 116 a diaľnice R1, ďalej budú 400vky. Na Senicku a Skalicku 3xx, južný smer vystačí s číslami 6xx a 7xx.
Reakcia na: Mhr1 #233313:
Môžem ťa ubezpečiť, že ten šlendrián si uvedomuje, že v DPB existuje aj rada technologických vozidiel číslovaná 8xxx. Oprav(te) ak sa myslím, nachádza sa v nej:
- 5 autobusov autoškoly,
- 2 trolejbusy autoškoly
- 2 servisné LIAZky

Naproti tomu existuje X technologických vozidiel, ktoré majú čísla z inej rady (dispečerské, trolejové bežky), nemajú žiadne čísla (traťovácka Karosa, pluh, zametacie, dodávky na vysypanej košov), alebo im zostali pôvodné čísla (zimná hotovosť, Soka údržby električiek).

IČV slúžia okrem internej evidencie aj na dispečerské riadenie a žiadne z týchto vozidiel centrálny dispečing sledovať nebude, takže či im čísla zostanú, alebo sa zmenia ( už cez víkend som písal, že rada 1xxx bude pre minibus a špeciálne vozidlá) je pre potreby IDS BK úplne jedno.
Mimochodom, návrh tohto číslovania DPB videl a odsúhlasil ho, následkom čoho vznikol aj nový systém číslovania v ktorom sú už zaradené MANy a berlínske Solarisy.
Reakcia na: ufo #233310:
Berlín. S-Bahn je napájaný z tretej koľajnice a jazdia tam výhradne elektrické jednotky.
Reakcia na: fanatikmhd #233298:
"Ako doteraz podávali sťažnosti cestujúci pri prímestskej doprave?"

Tak isto ako cestujúci v MHD. Evidenčné číslo ignorujú. Pri identifikovaných podnetoch je 99 % vodítka čas odchodu, alebo čas vzniku situácie.
Reakcia na: Joyki #233322:
640 má číslo ktoré má zrejme preto, že veľká časť tej zóny je v seneckom okrese. 650 potom preto že je za 640 🙂
Reakcia na: 810zssk #233321:
Lenže mali by mať rad 5xx, a nie 6xx, pretože nie sú v seneckom smere, a teda by mali mať čísla 545 a 555, a Vištuk+Budmerice 549, presne ako aj na Záhorí.
Reakcia na: Joyki #233319:
Tie čísla zón majú preto, že Cífer je piate pásmo za Bratislavou a Báhoň štvrté. Trnavou sa v čase vzniku tej zonácie nikto očividne nezaoberal.
Reakcia na: Joyki #233319:
Lebo 540 je Pila-Casta-Dubova a 550 su Dolany. A ak plati to, co vravi 810 tak potom sa im bud mohlo dat 54X (okrem 545 a 555) alebo 640 a 650 🙂 Na druhej strane je pravda, ze podla Trnavy by sa mohli precislovat aj na 440 a 450 (stale platia "zonove pravidla" + clovek vie, ze su v Trnavskom kraji)
Reakcia na: 810zssk #233318:
No áno, je tam základná koncepcia, ale Cífer teda prečo má zónu 650, keď je v Trnavskom kraji aj okrese, a tiež Báhoň 640, a pritom je to Pezinský okres? 😃 Logickejšie by bolo mať nižšie čísla v BSK, a vyššie v TTSK.
Reakcia na: Joyki #233315:
"Zóny sa teraz očíslovali po 10. odstupoch, miestami po 5., sú aj nelogické posuny" - Číslo zóny sa skladá z troch číslic, kde každá ma svoj význam. Prvá číslica je oblasť (Záhorie, PK, SC, juh), druhá číslica je pásmo od Bratislavy a tretia číslica rozlišuje rôzne zóny v tej istej oblasti a pásme. Teoreticky by to malo personálu uľahčovať kontrolu CL, lebo ak ideš z/do Bratislavy po priamej trase, tak z čísla zóny vieš zistiť aký CL je potrebný. Osobne to tiež používam, napr. Senec je zóna 630, takže viem že potrebujem 3 regiozóny + bratislavské zóny (vždy 3) = 6. Ak by som bol revízor a v centre BA kontrolujem človeka s lístkom označeným v zóne 570, tak viem že lístok musí byť aspoň na 7+3 zóny (teda 10 zón) aby bol platný v 100ke.

Trnava je 400, lebo to zas bude centrum svojho regiónu od ktorého sa to bude počítať podobne (aj keď smerom na BA to prirodzene sedieť už nebude).

Samozrejme v dnešnej dobe už takéto číslovanie nie je tak nutné, lebo sa presúvame k podstatne väčšiemu využívaniu elektronických CL, kde zónovú platnosť CL zvaliduje software pri načítaní lístka (karty, 2D kódu).
Reakcia na: ufo #233310:
Nemecko? Dánsko? Vo Viedni som si tiež nie istý či CityShuttle chodia aj na Skové linky, alebo len Rkové.
Reakcia na: fanatikmhd #233302:
Kde bolo tvrdené že nie sú voľné rady? Voľných ich je ešte niekoľko.

Ak si prečítaš štandardy, tak každé vozidlo prevádzkované v IDS BK musí byť certifikované koordinátorom. Takže SAD DS má dve možnosti: Buď certifikuje všetky svoje vozidlá (čo znamená aj pridelenie IČV), alebo niektoré vozidlá proste na linky v IDS BK nebude môcť vypravovať. Inak je pravdepodobné, že SAD DS bude integrovaná celá.
Reakcia na: Mhr1 #233313:
Nové trolejbusové linky by už tak či tak nedostali 2xx rad, viď 64, a ani 32 nebude prečíslovaná, lebo dostane palice, bez ohľadu na obsadenie čísiel 215 a vyššie.
Aj keď súhlasím, že sú celkom nekoncepčne rozdelené IDS číselné rady, noví dopravcovia a nové zóny budú mať asi iný systém číslovania. Zóny sa teraz očíslovali po 10. odstupoch, miestami po 5., sú aj nelogické posuny, Trnava je zas 400 za 500kovými, kde Báhoň a Cífer je v 640 a 650. A Galanta zas bude nejaká 400-ková zóna, a SAD DS do Bratislavy prejde cez 600-kové zóny, teda tá autobusová linka zrejme dostane číselný rad 4xx, pričom na senecký smer chodia výlučne 6xx. Je to TTSK, áno, ale tým pádom priveľa miest obsadzuje zbytočne BSK. Mohlo to byť od Záhoria po Šamorín 3xx, 4xx, 5xx, 6xx a pre TTSK 7xx, ak je také dôležité rozdeľovať kraje, alebo nerozlišovať kraje a zachovať oblastné označenie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.