Naozaj si myslíš, že dispečer to rieši podľa EČV a nemá inú možnosť vedieť, o aký typ vozidla ide? A keď ide napríklad o zdravotný problém cestujúceho, aký na to má vplyv veľkosť vozidla?
Na záver - pridlujem Ti titul Vrchný Šotouš iMHD za mesiac január 2020.
Dobré ráno prajem.
Na úvod, ospravedlňujem sa za neskorú odpoveď.
Nemenované mestá v Nemecku, majú EČV tiež rozdelené, podľa typu dĺžky vozidiel. Osobne som bol v niektorých vozovní a viem, že sa chystajú prideliť číselnú radu pre vozidla z dĺžkou 19 a viac. 8,5m vozidla, po starom majú vedené pod 12m vozidlami. Po novom už budú vozidla veľkosti K ( u nás MIDI ) vedené spoločne v jednotnom číselnom rade.
Ide o to, že keď sa niečo stane, či už nehoda, zdravotný problém cestujúceho alebo porucha vozidla, tak vodič zahlási na dispečing číslo vozidla a dispečing už hneď vie reagovať o aký typ vozidla ide. U nás, keď budú dĺžky 8,5m - 12m/15m, pomiešané, ako vieš, hneď v tej rýchlosti o aký typ ide? Tu je tá menovaná praktickosť a žiadna šoutošovina! Na Slovensku je tendencia, zaviesť trend podľa vzoru nejakého mesta ale koniec koncov si to len zhorší. Lebo si nezoberie úplnosť ale si to upraví podľa seba, takže, šoutošovanie je za stolom samotného DPB.
Už by bolo načase vyhlásiť súťaž na nového dopravcu, zostáva 22 mesiacov.
No a ešte má vyjsť plán udržateľnej mobility. Nitriansky kraj ho má zaujímavo rozpracovaný. Budem zvedavý na vyťaženosť liniek - dúfam, že údaje budú z roku 2019.
Ved práveže podľa čísla budem vedieť, ktorému dopravcovi mám adresovať sťažnosť na vodiča. Ale 810zssk má pravdu, že toto by sa malo riešiť cez koordinátora
Rady pre IČV už majú pridelené všetci súčasní dopravcovia v BSK a TTSK. Samozrejme môžu do budúcna pribúdať ďalší a tam môže dôjsť na recyklovanie 4xxx a 5xxx.
Rad 5000 bol pôvodne rezervovaný pre autobusovú vozovňu Dúbravčice, ktorá napokon nikdy vybudovaná nebola.
Či výhľadovo rady 4000 a 5000 budú patriť iným autobusovým dopravcom v IDS BK zatiaľ nevieme. Dávalo by to ale logiku, keďže nedávno diskutovaný dokument štandardov IDS operuje s pojmom interné číslo vozidla (IČV) a, ak som niečo neprehliadol, nevšimol som si, že by boli z jeho používania uvedené nejaké výnimky.
Napríklad v takom PIDe majú dopravcovia vždy len vyňaté určité intervaly bez ohľadu na tisícky, a čuduj sa svete, sťažnosti im chodia tak jak majú... Navyše, sťažnosť môžeš pokojne podať koordinátorovi, keďže ten je zodpovedný za postihovanie dopravcov pri prípadnom neplnení dojednaných podmienok.
Rozlíšiť dopravcov kým? Bežný cestujúci to určite podľa EČV robiť nebude.
Navyše autobusy DPB budú v ucelenom rade 1000 - 4999 (t.j. rovnako ako doteraz, neskôr 1000 - 3999), takže to naozaj nie je nič náročné na zapamätanie. A to že električky a trolejbusy patria DPB si väčšina ľudí pracujúcich v doprave bude schopná odvodiť aj bez EČV, keďže plán súťažiť tieto prevádzky zatiaľ podľa mojej vedomosti neexistuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fanatikmhd