O.K. ja netvrdim, ze karosa je super - nikdy som to nikde nehovoril. Ale ked to citam a znova vidim, ako sa s m@artinom "hadate" tak mi to neda - lebo by ste mali mat argumenty, ktore su spravne.
Ano mas pravdu - karosa nie je moc good kontrukcia a asi je aj zvratena, co sa m@rtinovi nebude pacit. Tak isto sa da argumentovat, ze pri rovnakej neudrzbe vydrzi menej, ako napr. ik280 - ale to je zavdzajuce podla toho hodnotit kvalitu konstrukcie. Ani ik4xx nevydrzi tolko bez udrzby.
Tak isto, ako m@rtin hovori, ze pozri sa inde, v akom su stave - takze z toho automaticky vyplyva, ze je to good konstrukcia. To sa myli. Z toho len plynie, ze sa o ne staraju tak, aby vyzerali dobre.
Takze sa hadajte, ale pouzivajte rozumne argumenty a spravne najma, aby aj ostatni nieco z toho mali .
Ked odhliadnem na technicky stav, tak stale mozem povedat, ze ma potomu konstrukciu vlecky, klaustrofobnu kabinu, blbe sedadla na ktorych ma po 20 minutach boli zadok. K tomu pri nemam kam dat nohy ked sedim otoceny dozadu nad druhou napravou na oboch stranach a nad tretou na strane dveri. Dvere same o sebe su tiez davno prekonana konstrukcia. Dalsia konsturkcna zvrhlost je vyska podlahy, na autobus co ma motor vzadu a hanciu 3. napravu je zbytocne vysoka. Ikarus 282 co mal motor vzadu a hnanu 3. napravu mal uz od 3. dveri nizsiu podlahu. Bohuzial to neslo do seriovej vyroby. Preco? Neviem. Asi preto, preco sa aj T3 vyrabali do 1989 so zrychlovacom.
to som nepovedal, resp. nenapisal. Nerob urychlene zavery.
Mne ide len o pouzivanie vasich argumentov. Ked sa povie, ze karosa ma zlu konstrukciu len preto, ze vidis, ako tuna po par rokoch vyzera, tak je to blbost, lebo to nie je kvoli tomu. Rovnako stare karosy vyzeraju inde ovela lepsie a napriek tomu sa da tvrdit, ze maju rovnaku na nic konstrukciu.
Dufam, ze si poxopil....
Čiže keď mám batoh na jednom ramene a teda ho nemám na chrbte, je to v poriadku? A naopak, keď je prázdny autobus, nastúpim s ťažkým batohom na chrbte a o pár zastávok vystupujem a neoplatí sami ho skladať, dostanem pokutu?
Ja si nemyslím, že je hlúpa. Vo všebecnosti sa jedná o batohy štandardných a väčších rozmerov, typickým príkladom sú školské tašky. Podľa prepravného poriadku takúto tašku, pokiaľ viem (dúfam, že platí aj v BA) školák v autobuse NESMIE mať na chrbte. Preto je celkom na mieste otázka, či porušovateľov tohto ustanovania pokutovať alebo nie.
galyosha, spectre, fobust a m@rtin:
Kua ludkovia neplette prosim jablka s hruskami!
Za prve:
konstrukciu vozidla - ta moze byt dobra/zla/priemern/etc - ale to neznamena, ze aj po dlhom veku pri spravnej udrzbe musi byt vozidlo v takom stave, akom su u nas karosy, ci vlastne vsetky busy, resp. vozidla DPB, a.s.
Za druhe:
udrzba v nasom DPB, a.s.. Z logiky veci plynie, ze o vsetko, co sa pouzivanim opotrebuvava sa treba starat. Tak isto z toho vyplyva, ze ked sa staram dobre, resp. spravne, tak ta vec vydrzi dlho (takmer lubovlne dlho - ked do toho patricne vrazam). Ked sa nestaram o vec, tak nevydrzi - resp. malo vydrzi, lebo zatial neexistuje vec, ktora by nepotrebovala udrzbu.
Tak prosim ak sa xcete hadat (raz sa to tu uz dlho preberalo) tak aspon rozlisujte o com tocite, alebo si to vybavte cez maily
kto nosi velky batoh, ten si ho na chrbte nenecha kvoli vahe a kto nosi taky prirucny ho zas nemusi skladat (je maly). btw: ja by som na tu spinavu zem v autobusoch/elektrickach moj maly prirucny batoh nedal
Neviem to posudit z technickeho hladiska, ale musim sa zastat m@rtina v tom smere, ze v mestach s normalnou udrzbou vozoveho parku jazdia Karosy v podstatne lepsom stave, nez v Bratislave, a privlastok Vrakosa tak plati len pre vacsinu bratislavskych exemplarov. Ja osobne mam Ikarusy 280 velmi rad, ale vacsina cestujucich to vidi diametralne inak.
dodatok:
Nad tretou napravou pri 4. dverach sa neda tiez sediet, klb strasne vrzga, ked prsi, tak na teba kvapka zmes vazeliny a vody. Chromy interier, nizka obsaditelnost, zbytocne vysoka podlaha, klaustrofobna buda vodica. 280-ka nema ani jednu z vyssie uvedenych zavad.
J´B741 je zvrhla konstrukcia a basta! Ta vlecka je uplne nahovno skonstruovana (ako inac aj zvysok autobusu). Keby si vlecku odpojil, tak sa ti prekoti dozadu, lebo ma dementne tazisko. Vies ty aky klopny moment vytvara, ked vodic prida plyn? Odlahcuje strednu napravu, rit si ide suchnut o zem! Nad druhou napravou su uplne naprd sedadla, nemas kam dat nohy! Je to este horsie ako IK280 nad prvou napravou! Strecha, bocnice, vsade tie "panely" praskaju, je to poddimenzovane, vsetko tam civirika, hrkoce, na podlahova krytina nie je ani poriadne nalepena, guma na tyciach sa trha, dvere su otras. Sedadla su popredavavane, opierky na dvojsedadlach su nedrzia, v strede je iba jedna nosna tycka, ta je vo vacsine pripadov zohnuta, popripade zlomena, ked sedis tak je to nepohodlne. V okoli klbu je vsetko popraskane, podlaha sa hybe voci boku vozidla 10 cm!!! To je autobus? Stara 280-ka je na tom pri rovnakej udrzbe podstatne lepsie!!!!!! A 280-ky naproti tomu maju normalnu konstrukciu, rozumny interier, sedadla ktore sa neprepadavaju, dvere sa zatvaraju. Podlahova krytina je tam este povodna, drzi. To, ze su tiez hrdzave a plesnive je fakt, ale vobec sa tolko nerozpadavaju ako Karosy B741 a casto aj lepsie tahaju. Inac by nebolo aj to, co pisala Z. Totiz ze niektory vodici ovela radsej pojdu s 280 ako B741! Konstrukcia toho autobusu je uplne zvratena, nezmyselna a chora. A to je objektivny fakt. To, ako ten autobus v BA vyzera mozno povazovat za subjektivne, ale objektivne veci by si mal uznat. Velmi dobre poznas slabiny Karos, ale uplne ich ignorujes. Netvrdim ze Ik280 v BA stave je najlepsi autobus, tiez mi vadi ze je hrdzavy, spinavy, ale aspon sa nerozpadava, aj ked rovnako neprispieva ku kulture cestoavnia. Ale aspon neohrozuje zivoty cestujucich!!!!
Nieco z vypravy, mozno pomoze;
X50-3605,
78-2628, 2623, 2828...
89-3622,
370-1133,
202-6606, 6607...
206-6288, 6313,
210-6299,...
A k tym trolejbusom, niektore maju domovske linky, v pracovnych dnoch napr.
6231-209, 6244, 6258-208, 6273-204,...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin