Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #232685:
- Pokiaľ majú cestujúci DPB predplatné lístky, tak DNVjet by musel ponúknuť fakt niečo super, aby uspel a neskončil ako tí kamikadze maršutkári z Dlhých Dielov (čo neskôr predávali zemiaky).
- Mohla by nastať situácia, keby DNVjet napr. uspel dopravou len v špičke. Potom by DPB skôr ušetril a nie zvýšil stratu, lebo by nemusel obstarávať vozidlá len pre špičku.
- atď.

Opakuješ rozprávkové argumenty ktoré nesedia. Skoro ako tí, čo po r. 1990 hlásali, ako nebude čo žrať, keď zásobovanie potravinami preberú sukromníci.

Ale tu sa bavíme o Realitných Lajnách, ktoré ponúkajú šitné služby. Ak máš MHD v rámci mesta s predplatnými lístkami, tak tam to nie je s konkurovaním také jednoduché.
Reakcia na: zakaznik #232683:
Licenčné konanie má svoje opodstatnenie, pretože inak by si mal:
- anarchiu vo verejnej doprave,
- paradoxne, vyššie finančné zaťaženie verejnej správy,
- odliv cestujúcich do IAD.

Prečo? Vysvetlím. Všetky tri úrovne verejnej správy sú v zmysle zákona povinné zabezpečiť verejný záujem v doprave (obslužnosť). To je dané zákonmi a de facto aj ústavou. Ak má byť táto obsluha atraktívna a má mať potenciál prilákať ľudí k presunu z IAD, potom musí spĺňať určité vlastnosti, z ktorých spomeniem napr. pravidelnosť, predvídateľnosť, jednoduchosť, najlepšiu možnú obslužnosť, kvalitné služby, spoľahlivosť. Zisk tu nie je rozhodujúci a ako hovorí zákon, má zabezpečovať dopravnú obslužnosť aj tam a v tých časoch, v ktorých by dopravu dopravca na komerčnom základe vzhľadom na svoje obchodné cieľe nerealizoval.

A teraz si predstav hypotetickú situáciu v Bratislave. Je normálne, že celá MHD je stratová. Ale sú linky/spoje/časy/úseky liniek, ktoré sú ziskové a znižujú finančné zaťaženie objednávateľa - mesta Bratislavy. Predstav si linku č. 21, ktorá je v špičke zisková (fabulujem). A teraz si predstav, že sa objaví súkromník, ktorý sa rozhodne, že začne prevádzkovať dopravu medzi Devínskou Novou Vsou a Patrónkou, nazvyme ho DNVjet.

Ako by to vyzeralo v dnešnom stave:
- DNVjet osloví licenčný orgán (mesto Bratislava) so žiadosťou o vydanie licencie, pričom predloží CP svojej linky. Linka 121, ktorú chce prevádzkovať DNVjet má podľa tohto súkromníka premávať len v čase špičky, stáť bude len na väčších zastávkach a všetky odchody zo zastávok budú presne o minútu skôr ako má linka 21 objednávaná vo verejnom záujme mestom.
- mesto, ako licenčný orgán pochopí, že to bude len vykrádanie cestujúcich a žiadosť zamietne
- DNVjet sa odvolá na EK s požiadavkou vykonať test hospodárskej rovnováhy, ktorý skončí v prospech licenčného orgánu
- DNVjet premávať nebude a doprava zostane ako v súčanosti.

Ako by to vyzeralo podľa teba:
- DNVjet začne jazdiť na linke 121.
- Na linke 21 klesne počet prepravených cestujúcich a začne byť stratová
- Kompenzácie mesta DPB začnú rásť a mesto bude musieť vynakladať väčšie finančné prostriedky na verejnú dopravu pri menšom počte cestujúcich
- Mesto sa môže rozhodnúť, že linku 21 obmedzí, alebo zruší, čím zhorší dopravnú obslužnosť v časoch a úsekoch (resp. vynechaných zastávkach), kedy DNVjet nejazdí
- DNVjet môže kedykoľvek bez oznámenia prestať jazdiť a cestujúci ostanú napospas osudu (potom má mesto s DPB zachraňovať situáciu? resp. ak bude DNVjet jazdiť, tak držať udržiavanú zálohu, keby si to DNVjet rozmyslel?)
- DNVjet môže kedykoľvek zvýšiť ceny a robiť si vlastnú tarifnú politiku, ktorá nemusí vyhovovať všetkým.

Neviem, zákony sú relatívne mladé a doteraz vo viacerých mestách, krajoch, v štáte vzťah objednávateľ, licenčný orgán a dopravca nefungoval najlepšie. Ale všetci sa učíme. A udržiavanie poriadku mi ako zbytočná regulácia nepríde.
Reakcia na: S499.1023 #232657:
Neviem, čo máš presne na mysli. Ale to, že pôda, práca, kapitál sú vzácne zdroje by mali snáď učiť na strednej škole.

Teda prehnaná regulácia v oblasti osobnej dopravy odkláňa zdroje do iných odvetví (prípadne regiónov). Kapitál má tendenciu smerovať tam, kde je menšia hrozba, že nejaký blbý úradníček ohrozí výnosnosť investície. To je na škodu cestujúcich.
Reakcia na: Peon #232655:
Ide o to, že skôr máš mať náklady pri realizácii podnikateľského plánu a až potom sa dozvieš, či ti niekto "povolí" obslúžiť časť cestujúcich. Myšlienka "povoľovania" je úplne absurdná, keď niekto chce službu dobrovoľne ponúknuť a druhý za ňu chce dobrovoľne zaplatiť. V údajnej zóne voľného obchodu v rámci EÚ.

Pre etatistických fanatikov sa ponúka aj možný kompromis - kto by chcel podnikať podľa regulácii štátu, mohol by, aj by mohol propagovať, že spĺňa požiadavky. Ak by niekto nechcel trebárs autobusovú linku podľa zákona o cestnej doprave, tak by musel viditeľne označiť, že sa naňho pravidlá určené zákonom nevzťahujú a cestujúci by sa rozhodol, či takú služby využije alebo nie.

Podobne by sa dal vyriešiť aj problém taxi vs. Uber a podobné "appky".
Reakcia na: S499.1023 #232680:
Tak znalost zrejme pozaduju, len som ju nikdy nemusel dokazovat.
Reakcia na: S499.1023 #232675:
- HAX száz, HAX száz! Tu je tizenkettő/egy. Stojím Podkolibský utca. Pošlite na mňa vrukhári, lebo zlomil som pätka.
- Čo robíš s dvanástkou na Podkolibskej?
- Húúúj, nemtrafil som!
Reakcia na: irizar #232678:
To je zaujímavé. Pozerám do AT inzerátov a vidím B1.
Reakcia na: irizar #232676:
Takze Reich najblizsie? Ci si to odmietol? 😃
Reakcia na: S499.1023 #232677:
Pred dvomi rokmi a tento september.
Reakcia na: irizar #232676:
Kedy to ale bolo?
Reakcia na: S499.1023 #232674:
Bol som na pohovoroch v Reichu aj vo vychodnom Reichu a o certifikatoch nepadlo ani slovo. Stacila konverzacia.
Reakcia na: Jadran #232671:
Nemec s certifikátom B1 z češtiny: Lok kaputt! Fahre nach Hause. Achóóój!
Reakcia na: Joyki #232664:
Ak by som chcel nastúpiť ako vodič v Nemecku či v Rakúsku, budú odo mňa požadovať (alebo mi ho sami zaistia) certifikát z domáceho jazyka na úrovni B1.
Reakcia na: TeBeCe #232659:
Toto je asi to jednotné označovanie nefunkčných tlačidiel. Máme spoločnú izolepku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #232660:
Tak to by si sa čudoval.
Reakcia na: Joyki #232664:
Na šoférovanie nie, ale v prípade mimoriadnych udalostí je znalosť miestneho jazyka viac ako nutná. Či už pre informovanie cestujúcich o danej situácii, alebo aj v komunikácii s dispečingom. Častým problémom je, keď vodič-cudzinec volá na dispečing, všetko čo dokáže povedať je čislo linky a vozidla, v lepšom prípade aj názov nejakej najbližšej zastávky a že stojí na mieste. Dispečing teda nevie, či ide o nehodu, poruchu, nedajboh o zranenie cestujúceho, a tak tam musí poslať niekoho na aute, aby zistil, čo sa vodičovi prihodilo. Snáď nemusím vysvetľovať, aká to je zbytočná strata času, ak je udalosť vážnejšieho charakteru.
Reakcia na: N/A #232663:
Bohužiaľ, požiadavky v tomto smere nemajú žiadne - nastúpia do podniku a neskôr behom zaúčania či už samotného jazdenia navštevujú kurz slovenského jazyka cez turnusové voľno.
Reakcia na: TeBeCe #232659:
😂😂😂 toto mi spravilo večer...
Ahoj Boratislava😃
Čo je s tendrom na nové autobusy neviete niekto? A tú Boratislavu neberte prosím ako urážku, bolo to len zo srandy😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.