Na tarifu IDS JMK možno do Rakúska cestovať už dlhé roky, teraz sa to akurát rozširuje o vlaky do Retzu. Doteraz to platilo len na autobusoch.
Neviem či je to v prípade autobusov do Hainburgu otázka "povolenia" Rakúšanmi, keďže pri tých busoch je v plnom rozsahu dopravcom DPB (v budúcnosti SL), na rozdiel od vlakov kde sa dopravcom od hranice stávajú OBB.
prikladám ďalší postreh na zamyslenie.
Kollárovo námestie smer Hodžovo, trolejbusy sa musia zaradiť do stredného pruhu a v zákrute na Hodžovo musia ísť do ľavého jazndého pruhu kvôli vedeniu, aby im nespadli palice.
Pritom tam dlhodobo existuje pruh smer námestie Slobody, kde je umožnené ísť vľavo pre BUS (MHD ). Prečo sa nevie prerobiť vedenie tak, aby ho mohli využívať aj trolejbusy, ktoré by sa súčasne zaradili do BUS pruhu a mohli pokračovať v ňom až na Hodžovo ?
Jediný konflikt tam môže nastať na zastávke autobusovej zastávke 39, ale tá pravdepodobnosť je tam veľmi malá. Parkovanie pred hotelom TATRA sa dostalo do veľmi dobrého režimu a ani taxíky a ani autobusy tam nezastavujú.
čakal som takýto "hejt"... považujem toto diskusné fórum za korektné a fundované zo strany prispievateľov, preto sa sem nebojím písať svoje nápady. pracujem v energetike a problematike " bez emisnej" rozumiem k tomu nepotrebujem vysvetlenie.
ak mám v dátovom sklade množstvo dát a rozumne usporiadaných a s dostatočným počtom vlastností, tak si z nich viem vytvoriť rôzne výbery.
jeden z nich by sa mohol volať "bez emisná doprava" a ak by sa v danom čase a v daných podmienkach výrazne nelíšila od inej ponuky, tak by som ju využil.
ponúknuť alternatívu s prívlastkom nie je daromná vec.
Ako podla mna to je divny navrh "ina cesta kvoli emisiam" Ale skor si myslim, ze nieco ako ma ZSSK by skutocne mohlo byt:
Odchod Z
Prichod Do
Cesta Cez
Co si myslim, ze nie je uplne zly napad, kedze planovac cesty napriklad nemusi brat do uvahy zdrzania na trase pre napriklad zuzenie cesty a takto si moze clovek "vynutit" alternativnu trasu
a ako by si chcel zohladnit to aky je aktualny stav v energetickej sieti a aky podiel v danom case pripada na emisne zdroje ? ci emisie ktore priamo nevidim uz emisiami nie su ?
a co straty v distribucii ?
a nebodaj ak sa nejake vozidlo pokazi alebo bude mimoriadka, tak ak miesto toho elektrickeho vozidla pride naftove, nastupis alebo budes cakat na dalsie ?
typ dopravy to tam je, ale pribudlo by tlačítko bez emisná doprava a aj lišta s posunovačom zvoľ si podiel bez emisnej dopravy na trase budˇv %, min, km, čo je jednoduchšie aplikovať.
Apropó dá sa dostať k dátam, kotré sa používajú v rámci opendata bratislava?
Ahojte, mám nápad, ktorý by sa mohol pridať do vyhľadávača spojenia - "bez emisná doprava" ( električky, trolejbusy, duobusy ) a k tomu aj podiel "bez emisnej dopravy" na celkovej trase.
Napr.
chodím pravidelne z Damborského na Prievozskú. Vyhľadávač spojenia mi ponúka trasu výhradne cez Patrónku, Brniansku, Pražskú autobusom. Potom v dvoch variantoch trolejbus a to buď 201 spod Hlavnej stanice alebo 212 pri Sokolská, SAV alebo 212 , 202 na Hodžovom. Na týchto trasách je podiel km i času vyšší pre autobus ako pre trolejbus.
ja uprednostňujem trasu električkou ( momentálne už 5 mesiacov nie ) z Damborského pod most SNP a odtiaľ 70 na Prievozskú. Tento variant nemám šancu zadať do vyhľadávača, iba po zadaní autobus, električka a so značnou úpravou presunu a prestupu...alebo rozdrobením trasy na dúbravka-most snp a most snp-prievozská
Možno by toto "bez emisné" zadávanie poskytovalo nové možnosti prepravy na existujúcich linkách a spojoch.
Pojem bez emisná doprava je môj nápad a mal by predstavovať prepravu prostriedkami MHD, ktoré v čase prevozu produkujú minimálne množstvo emisií....
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
patrik444