Rady pre IČV už majú pridelené všetci súčasní dopravcovia v BSK a TTSK. Samozrejme môžu do budúcna pribúdať ďalší a tam môže dôjsť na recyklovanie 4xxx a 5xxx.
Rad 5000 bol pôvodne rezervovaný pre autobusovú vozovňu Dúbravčice, ktorá napokon nikdy vybudovaná nebola.
Či výhľadovo rady 4000 a 5000 budú patriť iným autobusovým dopravcom v IDS BK zatiaľ nevieme. Dávalo by to ale logiku, keďže nedávno diskutovaný dokument štandardov IDS operuje s pojmom interné číslo vozidla (IČV) a, ak som niečo neprehliadol, nevšimol som si, že by boli z jeho používania uvedené nejaké výnimky.
Napríklad v takom PIDe majú dopravcovia vždy len vyňaté určité intervaly bez ohľadu na tisícky, a čuduj sa svete, sťažnosti im chodia tak jak majú... Navyše, sťažnosť môžeš pokojne podať koordinátorovi, keďže ten je zodpovedný za postihovanie dopravcov pri prípadnom neplnení dojednaných podmienok.
Rozlíšiť dopravcov kým? Bežný cestujúci to určite podľa EČV robiť nebude.
Navyše autobusy DPB budú v ucelenom rade 1000 - 4999 (t.j. rovnako ako doteraz, neskôr 1000 - 3999), takže to naozaj nie je nič náročné na zapamätanie. A to že električky a trolejbusy patria DPB si väčšina ľudí pracujúcich v doprave bude schopná odvodiť aj bez EČV, keďže plán súťažiť tieto prevádzky zatiaľ podľa mojej vedomosti neexistuje.
Pokiaľ budú vozidlá v jednotnom dizajne IDS, tak číslo vozidla bude jednou z možností, ako rozlíšiť dopravcov. Preto si myslím, že čísla jednotlivých dopravcov by mali byť pri sebe.
aké najnovšie (rokom výroby) je vozidlo v 4xxx rade? pripočítaj si 15 rokov a malo by ti +- vyjsť kedy sa raz 4xxx by mal vyprázdniť (vychádzajúc z nových pravidiel "BID")
Ako už bolo v tejto diskusií vysvetlené, rad 4000 nebude voľný. Neobsadený je preto, že sú v ňom vozidlá DPB - a tie v ňom nejaku dobu ešte zostanú. Keď niekedy o 20 rokov DPB vyradí všetky 4xxx busy, tak sa rad môže priradiť inému dopravcovi.
Budem rád keď mi uvedieš jednu praktickú výhodu toho systému čo navrhuješ ty. Nie, to že to bude vedľa seba nie je praktická výhoda, to je tá šotouśovina ktorú som spomínal. Praktická výhoda je niečo čo spraví prevádzku, alebo výsledný produkt lepšími.
Vladimír: samozrejme, že “hluchota”.
Veď medzi číslami 3000 a 6000 budú nevyužité čísla 4000 a 5000, preto som myslel “hluchota” Viem, že rada 5000 ani nebola a možno aj mala byť a malo ju niesť Metro, neviem.
Či tie spomínané čísla budú mať autobusy iných dopravcov IDS BK mám ako odkiaľ vedieť, keď som sa to nikde nedočítal?
810zssk: šoutošovanie?
Za tie roky už bolo toľko šoutošovin, že o tom by sme mohli spievať.
Pracujem v mestskej organizácii dotovanej Štátom a viem ako to chodí. O tom tu písať nebudem.
Viem však, že všetko sa robí od stola pre lepšiu priehľadnosť, orientáciu, praktickosť a výsledok? Ha, žiadny! Nebudem hovoriť čo mi to pripomína lebo ďalšie mínusko už neustojím, pred tým aby ľudia trošku aj chápali alebo pýtali sa, že ako to myslím.
Číslovanie vozidiel slúži praktickým účelom, nie šotouspokojeniu. Preto sa vychádza z praktických potrieb (rešpektovanie doterajšieho číslovania) pred "vypĺňaním" radu.
Zdravím všetkých
Otázka na znalejších - cez mobilné zobrazenie VZT je možné zobraziť aj viac odchodov? Narazili sme so známou na problém pri jej cestovaní, že zo zastávky Technopol zobrazuje VZT po úprave (https://imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?z=426&skin=3&n=2&fullscreen=1) maximálne 3 odchody. Lenže, 98 je trochu imbecilný spoj ráno kedy okrem brutálnych meškaní ide každý druhý spoj do vozovne. A zrazu jej ukáže VZT že za 5min ide spoj na OD slimák (ten nestíha) a ďaľšie dva ukáže za 21min na JRD a za 48min na JRD, z čoho by si dakto mohol vydedukovať že proste spoj na OD slimák najbližší pôjde ale za hodinu pri tom nejakom 20 minútovom intervale.... (reálny je 8 minút tuším). Vieme nejakým argumentom (napr tak ako n=x - určíme nástupište) zadať aj počet zobrazovaných spojov?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.