Viete mi niekto vysvetlit prečo v lokalite manipulačných stop a tratí Mierová- Cintorín Ružinov (Vrakuňa) niesú tam výhybky a vodič musí prendat' palice na druhú (manipulačnú) stopu ? Bolo by snažšie keby tam bola výhybka !/Users/oliversova/Desktop/Snímek obrazovky 2019-09-30 v 18.46.15.png
Iste, aj keď je zrejmé prečo toto vo verejnom obstarávaní celkom možné nie je. Každopádne, požiadavky EMtrestu aby sa vyhodila celá požadovaná feature "lebo však to nepotrebujete" je už dosť ďaleko za rámcom mierneho pozmenenia požiadavky
Inak ešte k tým busom, našiel som toto: "Dodavatel konstatuje, že poptávané technické řešení fotobuňky je na slovenském i českém trhu, naprosto unikátní a nenabízí jej žádný ***standardní dodavatel***, ani jej neprovozuje žádný dopravní podnik." - Veľmi by som chcel počuť ako SORka definuje štandardného dodávateľa
Neviem, či tu môžem preniesť svoje skúsenosti z iného odboru, ale často stačí mierne pozmenenie požiadavky na to, aby bol odberateľ spokojný - teda dosiahol to, čo je jeho zámer - a dodávateľ nemusel prekopávať celé riešenie a zakázku tým potenciálne predražiť a predĺžiť. Prípadne sa dá ušetrený čas a prostriedky investovať do iných častí riešenia. Lenže to tam musí existovať vzájomná dôvera a priestor (aj legislatívny) na skutočný dialóg.
EMtrestu sa ale zastávať určite nechcem. S ich riešeniami mám skúsenosti len ako cestujúci, a prišli mi vždy pocitovo zastaralé a (minimálne po stránke UX/dizajnu) odfláknuté...
A s tou klímou a sklami niekto viete podrobnejšiu motiváciu, prečo to bolo nastavené až takto striktne? Vypadáva tým nejaké rozumné vozidlo? Keď na uchladenie 12m vozidla stačí 32-33 kW (Citaro, Urbanway), nie je šanca pri dobrej realizácii 18m vozidlo uchladiť s tými 48 kW? (Chápem, že to sa ťažko premieňa do exaktných podmienok tendra a 48 už nie je ďaleko od 44, čo papierovo majú ostatné SORky...)
Aká je vlastne prax pri kĺbových vozidlách MANu či Mercedesu? Používa sa tam dvojnásobný výkon oproti krátkym vozom alebo ani nie? Presné čísla o výkone klimatizácie som na webe nenašiel (resp. v jednom prípade áno, ale vyzeralo to skôr ako chyba, keďže kĺbový voz mal inzerovaný rovnaký výkon ako sólo), ale uvádzané množstvo chladiva bolo pri kĺbových vozidlách bližšie k 1,5násobku toho pri sólo vozoch než k dvojnásobku...
Myslím že sa hovorilo o 6, alebo 7 výrobcoch ktorí sa vedia zapojiť do súčasného bratislavského tendra na autobusy. To nie je málo. Veľkosť trhu je v pohode, len sa tu doteraz všetko šilo na mieru dvom-trom výrobcom - to ale neznamená že iní neexistujú, len sa nemali potrebu zapájať do balkánskych akožesúťaží. Ak to skutočne otvoríme, výrobca na koni nie je, čo napokon dokazuje aj nervozita SORky.
Čo sa súťaží na dopravcov týka, zavísi ako reálne otvorená tá súťaž bude. V ZADe sa môžu dohadovať na čom chcú, stále sú tu firmy mimo ZADu. Rozhodne nemám pocit že by všetci európski dopravcovia boli v ZADe. Či aj po 15 rokoch stále žijeme v tom že trh je od Čiernej nad Tisou po Kúty? Napríklad už len pre rôzne rakúske dopravné firmy to môže byť zaujímavá zakázka, nehovoriac o veľkých európskych hráčoch. Otázka je nakoľko férová súťaž to bude. Z BSK boli dobré signály, ale tým ako si dávajú na čas začínam mať pochybnosti či bude mať šancu niekto iný ako SL.
Je to nezdravé a nechcem sa toho zastávať, ale je to normálne. Ten trh je extrémne malý (koľko dodávateľov s voľnými kapacitami na dodávku autobusov máme?) a to prirodzene stavia výrobcov na koňa. Samozrejme, že sú spolu s mestami vzájomní rukojemníci, no v prípade dodávateľov mám pocit, že majú väčší priestor na vydieranie. Dopravca musí mať dostatočnú silu (a vôľu a nulových sabotérov) tomu odolať.
Inak som zvedavý na súťaže dopravcov vo VÚCkach. Hlavne tam, kde sú viacerí hráči. Aby sme neboli prekvapení, keď sa dohodnú (napokon sú všetci v ZADe) a celá súťaž bude o tom, že sa nič nezmení a ceny za dopravný výkon pôjdu hore.
V tomto je najlepší EMtrest (firma zvyknutá na to že diktuje čo si jej zákazníci objednajú), ktorý v tendri na odbavovací systém DPB posielal otázky v štýle "na čo chcete túto funkcionalitu, však to nepotrebujete"
Ak by ste sa chcel niekto zúčastniť špeciálnej jazdy so 14 Tr vrámci 110. výročia trolejbusov, dávam do pozornosti. Konať sa to bude večer v sobotu 19. 10. Kapacita je však obmedzená a miesta sa rýchlo rezervujú. http://bit.ly/Jazda-retrotrolejbusom-po-vozovniach
sú firmy, pre ktoré je zdravá hospodárska súťaž to najhoršie, čo sa im môže stať
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023