Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nadväznosť x5 a x6 dnes nefunguje... teda minimálne 1 vodič ignoruje 😞
Reakcia na: Solider #231808:
sú firmy, pre ktoré je zdravá hospodárska súťaž to najhoršie, čo sa im môže stať 🙂 🙂
Reakcia na: yellowcaptcha #231809:
Otázka č.27 - otočný prepínač na ovládanie prevodovky, používa aktuálne MAN. Ako vodič, v tomto riešení nevidím problém.
Reakcia na: luky133 #231802:
Ja som tipoval na Mercedes skôr otázky 23-26 najmä kvôli otázkam ohladne dcérskej spoločnosti a tie posledné skôr Iveco (najmä kvôli otázke týkajúcej sa zobrazenia palubného počítača v českom jazyku).
Reakcia na: 810zssk #231801:
Akurát smutné je vidieť, ako doteraz fungovali verejné obstarávania. V podstate objednávateľ musel držať hubu a krok, pretože mu z nábrežia nadiktovali ponuku a potom to aj tak celé vyzeralo. Je vidieť, že starého psa novým kúskom nenaučíš 😅
Reakcia na: Petto #231805:
Pardubice nemajú 33Tr, začínajú tam dodávky 32Tr
Reakcia na: Petto #231805:
Ale 33Tr je trolejbus. Predpokladám, že homologizácia na typ autobusu by sa musela robiť na novo (znalejší nech ma keď tak opraví) a v tom je problém na ktorý poukazuje SOR.
Reakcia na: luky133 #231798:
Nová Pardubicka škoda 33tr sor v karosérií NS18 ma mechanické tlačidlá vedľa dverí no dotykové na dverách ma zaslepene načierno.
Reakcia na: luky133 #231798:
Ale DPB ich vytrolloval kvalitne 😃 "Obstarávateľská organizácia trvá na svojej požiadavke uvedenej v súťažných podkladoch a k preferencii dopytových mechanických tlačidiel pristúpila z dôvodu, že v súčasnosti eviduje zvýšenú poruchovosť dotykových tlačidiel a vyššie náklady na ich výmenu."
Sorry za duplicitu, nejak mi uslo ze uz to tu niekto postoval 😁
Reakcia na: TeBeCe #231799:
Pozerám, že ak väčšina tých otázok v češtine je od SOR-u tak ich prekvapilo, že zrazu ich typ vozidla je potrebné znovu homologizovať lebo nebolo pripravené na časť týchto "noviniek" čo požaduje DPB. 😃
Posledné otázky zase tipujem na Mercedes (?), ktorých prekvapila požiadavky silnejšej klimatizácie a determálnych skiel ako dodávajú vozidlám do Španielska a podobne. 🙂
Reakcia na: luky133 #231798:
Nie je to tak dávno, čo sa tu preberala vysoká poruchovosť dotykových tlačidiel poslednej várky autobusov, už vtedy som písal, že by som trval na ich kompletnej výmene a v prípade odmietnutia dal výrobcovi najavo, že na ďalší kšeft môže zabudnúť.
A ešte si rýpnem - keď sa v tendri na trolejbusy objavila diskriminačná podmienka piatich dverí u kĺbových vozidiel a štyroch dverí u sól, vtedy im to nevadilo, že ostatní výrobcovia "otrú pysk"?
Reakcia na: luky133 #231798:
Dodavatel konstatuje, že poptávané technické řešení fotobuňky je na slovenském i českém trhu, naprosto unikátní a nenabízí jej žádný standardní dodavatel, ani jej neprovozuje žádný dopravní podnik.😁
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/document/3058734/content/990544/download

Otázka č.4 - SOR považuje výberové konanie za diskriminačné nakoľko kvôli nemožnosti dodať vozidlo bez iných ako mechanických tlačidiel sa nemôže zúčastniť výberového konania. Žiada buď zmeniť túto podmienku alebo predĺžiť termín dodania o ďalších 6 mesiacov počas, ktorých by mohol získať homologizáciu aj na autobus s mechanickými tlačidlami. 🙂
Reakcia na: 810zssk #231795:
Tunely by sa dali ošetriť check-inom cez QR kódy na stanici (prípadne beaconmi), ale to už celé riešenie z používateľského hľadiska komplikuje.
Keď uź sme vedľa viedli nekonečnú debatu o ticketingu, toto je super riešenie: https://www.sbb.ch/en/timetable/mobile-apps/sbb-mobile-preview/easyride.html

Cestujúci na začiatku cesty (pri nástupe) v aplikácií začne cestu, v cielu ju ukončí a vôbec nemusí riešiť voľbu typu lístka, zadávanie destinácie a podobne. Úžasne jednoduché a pohodlné. Systém zohľadňuje aj rôzne predplatné lístky, prípadne možnosť jednodenného cestovného. Výhoda oproti kartovým check-in/check-out systémom je, že na strane dopravcu nie je nutná fyzická infraštruktúra a na strane cestujúceho stačí mobil s dátovým pripojením. Nevýhoda je že to (vraj) zle funguje v tuneloch, takže tam je check-in nutný ešte pred vstupom do stanice. V prípade Bratislavy by sa toto týkalo najmä AS Nivy po otvorení.

Developerom je Fairtiq: https://fairtiq.com/en-ch/ - Riešenie nie je úplne nové, funguje už pár rokov, ale teraz sa dočkalo celošvajčiarskej implementácie, takže s tým možno cestovať po celej krajine (+ Lichtenštajnsku). Okrem SBB to má implementované Vorarlberg, Göttingen a čiastočne Linz.
Reakcia na: Valec #231793:
Odstavovanie od cecku smerákov privádza fakt do nepríčetnosti.
Reakcia na: yellowcaptcha #231792:
Je len zaujímavé, že nový šéf ekonomiky anonymnému blogerovi (článok Nka vychádza z https://jaroadam.blog.pravda.sk/2019/09/25/vallo-pridava-k-vadalovcom-dalsieho-mafianskeho-manazera-do-dopravneho-podniku/) nevadil na funkcii riaditeľa finančného odboru BSK, ale až na funkcii CTO DPB.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.