Marketingovo to možno takto funguje...
Ale reálne, cestujúci majú dávať podnety na zlepšenia? To fakt? Druhá fáza bude čo, nechať ich to samých aj odšoférovať?
Minule som bol railjetom v Rakusku a obdivoval som ich presnu jazdu a super infrastrukturu. Ak by sme chceli zrekonstruovat nasu trat 120 po vzore trate Wien - Salzburg, trvalo by nam to 100 rokov.
A "najlepsi" bol zaver, ked sme prisli spat do Bratislavy, prve hlasenie, co som pocul bolo hlasenie o meskani vlaku.
Minule tu niekto pisal, ze vzor, ako to ma fungovat, mame hned vedla, no stale si ho od nich nevieme okopirovat.
Včera na S65 počas dňa premával jeden jediný Jánošík, aj to s meškaním 60+ min, potom popoludní sa napojil druhý. Ráno to nepremávalo vôbec, čiže vyprevená bola len tretina spojov.
Aké máte z posledného času skúsenosti s (ne)funkčnosťou klimatizácie z autobusov? Popísalo sa celkom dosť o tom, ako sa DPB snaží to riešiť, ale situácia mi príde rovnako zlá ako keď prišli tento rok prvé horúčavy. Možno mám len smolu, ale väčšina spojov (prevažne linky 83, 84, 93, 94, 95), ktorými som za posledné cca dva týždne šiel, mala klimatizáciu buď úplne vypnutú alebo nechladila. Je to stále o nedostatku kapacít na ich servisovanie? Alebo je to (minimálne pri SORoch) o tom, že tie poddimenzované klímy jednoducho nikdy nebudú spoľahlivé?
Ináč to svetlé stropné obloženie na niektorých SORoch je už fakt z prachu z klímy neuveriteľne špinavé. Dá sa to vôbec ešte vyčistiť?
Ani by som nepovedal. Práveže minule to boli jediné spolahlivé spoje na trati 130.
Včera hneď od rána nešli lebo nocujú v NZ. Do 6:30 bola výluka pred Trnovcom. Nemali sa ako napojiť na trať.
Ten horiaci Rex na Vinohradoch mal byť v BA o 8:30 a o 11 tej ešte , len zahorel pred hlavnou st. Celý deň bol problém od Bernolákova po odb. Močiar. Meškali cez hodinu aj S60.
S 65 jazdili no s veľkými meškaniami aj cez celý svoj int.
Na večer odriekli úsek N.Mesto - Senec. Čiže jedno kolo pred fajrontom.
Musím citovať: "Aby sme cestujúcim dokázali, že zmeny myslíme naozaj vážne a chceme ich realizovať, začíname používať nový slogan „Máme spoločný cieľ...“
Mne to vyznieva, akoby zmena sloganu bola nespochybniteľnou dogmou zaručujúcou pozitívne zmeny a ich realizáciu.
Mimochodom, veľmi sa mi páči ako prvé čo ZSSK zruší pri akejkoľvek príležitosti (výluka, mimoriadnosť...) sú vlaky z/do Petržalky, čím potvrdzujú zmysluplnosť ich prevádzky
Toto je tiež úspech prevádzkového konceptu z minulého storočia, kedy vlaky na hlavnej trati jazdia po dvoch hodinách a čo obeh, to iné zloženie súpravy. Potom to tak pri mimoriadnostiach vyzerá, lebo dispečing nemá na výber prakticky žiadne iné zmysluplné riešenie než proste tie vlaky voziť s meškaním donemlátom až kým nepríde noc (kedy našťastie ľudia necestujú ) a všetko sa to zresetuje.
Dnes som išiel 4626, zo Zámkov sme mali 70 minút. Prišli sme do BA kde to má obrat na 4631 s odchodom 19:01 - a na ten aj išiel, takže 4631 meškala hodinu. Tak som si to potom na ZSSK mimoriadne pozeral a toto meškanie vzniklo o 11tej doobeda, všetky neskoršie vlaky toho obehu už mali ako dôvod len "obrat súpravy". Napriek tomu o ôsmej večer tá súprava stále viezla dôsledky tohto meškania. Lenže čo dispečer spraví? Zrušiť vlak nemôže lebo tam vyrobí trojhodinovú dieru, navyše keby tá suprava potom pokračovala na inom vlaku tak nesedí radenie, lebo samozrejme iné súpravy na tej linke sú radené inak. A tak ďalej.
Najväčšia sranda bola že tá 4626 isla takmer súbežne so 4628 (rozdiel asi 5 minút), lebo tá bola z inak riešeného obehu a je to nejaka špičková posilová súprava, takže ranné meškanie neviezla
Keby bola ucelená linka s jednotným radením a normálnym taktom tak sa takéto prenášanie meškaní eliminuje oveľa lahšie (poposúvajú sa súpravy na iný obeh, podľa toho čo práve má ísť keď tam príde, nanajvýš sa zruší jeden vlak kým to začne sedieť).
V každom prípade ktokoľvek to blúzni o tom že toto je nejaka alternatíva voči autu je naivný. Mimoradnosti sa stanú hocikde, ale to že tu kolabuje jedná blbá regionálna linka ešte 9 hodín po obnovení plnej prevádzky na trati je výsmech. A kým vlaky jazdia doslova náhodne, cestujúci môžu dúfať že náhodný čas vlaku ktorý im práve náhodne prišiel náhodne klapne k odchodu wannabe "prípojného" BID autobusu s intervalom 2 hodiny.
Kolegovia zo Senca chodia do Bratislavy do roboty takým štýlom, že zoberú auto, prídu na stanicu, pozrú, či chodia vlaky a keď nechodia, tak idú do BA autom. Keď chodia, auto nechajú pri stanici a idú vlakom.
Nič by to neriešilo, lebo by potom neboli súpravy z HLST naspäť. Aj keď možné to je, aj prevoz ľudí na Nové Mesto S70-kou, ale to zatupení železničiari si nebudú takto sťažovať prácu.
Večer o 23:00 zahatali stromy "jednokoľajku" Trnovec - Palárikovo.
Obnovovali to postupne od 6:30.
Prvé vlaky smer BA boli úplne odrieknuté..Dokonca aj posledný včera večer smer NZ bez náhrady.
Už bude asi nutnosť si pred odchodom na stanicu pozrieť mapu polôh vlakov. Či ten môj vôbec ide alebo s akým meškaním.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
Písal som , že do 6:30 bola výluka pred Trnovcom.
Aj prvé ranné OS na S60 boli odrieknuté.
Vďaka tomu aj kopec vlakov na 110 nešlo.