Reakcia na: Joyki #231248:
Toto je tiež úspech prevádzkového konceptu z minulého storočia, kedy vlaky na hlavnej trati jazdia po dvoch hodinách a čo obeh, to iné zloženie súpravy. Potom to tak pri mimoriadnostiach vyzerá, lebo dispečing nemá na výber prakticky žiadne iné zmysluplné riešenie než proste tie vlaky voziť s meškaním donemlátom až kým nepríde noc (kedy našťastie ľudia necestujú 
Dnes som išiel 4626, zo Zámkov sme mali 70 minút. Prišli sme do BA kde to má obrat na 4631 s odchodom 19:01 - a na ten aj išiel, takže 4631 meškala hodinu. Tak som si to potom na ZSSK mimoriadne pozeral a toto meškanie vzniklo o 11tej doobeda, všetky neskoršie vlaky toho obehu už mali ako dôvod len "obrat súpravy". Napriek tomu o ôsmej večer tá súprava stále viezla dôsledky tohto meškania. Lenže čo dispečer spraví? Zrušiť vlak nemôže lebo tam vyrobí trojhodinovú dieru, navyše keby tá suprava potom pokračovala na inom vlaku tak nesedí radenie, lebo samozrejme iné súpravy na tej linke sú radené inak. A tak ďalej.
Najväčšia sranda bola že tá 4626 isla takmer súbežne so 4628 (rozdiel asi 5 minút), lebo tá bola z inak riešeného obehu a je to nejaka špičková posilová súprava, takže ranné meškanie neviezla

Keby bola ucelená linka s jednotným radením a normálnym taktom tak sa takéto prenášanie meškaní eliminuje oveľa lahšie (poposúvajú sa súpravy na iný obeh, podľa toho čo práve má ísť keď tam príde, nanajvýš sa zruší jeden vlak kým to začne sedieť).
V každom prípade ktokoľvek to blúzni o tom že toto je nejaka alternatíva voči autu je naivný. Mimoradnosti sa stanú hocikde, ale to že tu kolabuje jedná blbá regionálna linka ešte 9 hodín po obnovení plnej prevádzky na trati je výsmech. A kým vlaky jazdia doslova náhodne, cestujúci môžu dúfať že náhodný čas vlaku ktorý im práve náhodne prišiel náhodne klapne k odchodu wannabe "prípojného" BID autobusu s intervalom 2 hodiny.
S499.1023