Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #23103:
Juuuj, o tej už ing. VTSVND MTMIS rozpráva veľa rokov...a Pražská-Hroboňova by aj tak nebola nová trať, iba obnovená.
Osobne by som si tipol reko otočky VN a vedenie trombelusov od VN na Klamáre cez Patrónku.
I.
d3k0, poslal som ti mail, skús mi naň prosím odpovedať čím skôr, ak máš možnosť.
Reakcia na: S499.1023 #23060:
Ved ja som ani nenarazal na teba 😉 Viem, ze ty povies vsetkym svoj nazor a nehovoris to v style "xy % su *****" a podobne. To je o inom 😉
Všimli ste si, že už vyše 5 rokov (od roku 1998) nebola otvorená nová električková ani trolejbusová trať? Vyhlasujem súťaž o správnu odpoveď na otázku, ktorá E alebo T trať bude v Bratislave najbližšie postavená a otvorená. Cena: jeden základný cestovný lístok na uvedenú trať. 🙂

Ja osobne tipujem trať Pražská - Hroboňova.
Reakcia na: galiyosha #23087:
Ja som takisto zástancom prechodu na normálny rozchod. Je potrebné si uvedomiť, že metrový rozchod umožňuje skoro rovnakú kvalitu jazdy ako normálny, ale za podstatne vyššie investície do údžby.
I.
Reakcia na: fobust #23097:
Dúfam. Ale aj tak to podľa mňa podozrivo dlho stojí v Petržalke a úplne zbytočne v Kittsee. Tiež môžu tých zelených a modrých hraničných mužíčkov voziť trebárs až do Brucku, keď už je to IC - aspoň predpokladám, že kvôli ním sú tie zastávky. Inak všimli ste si, že keď prídete do BA ICčko, stíhate vystúpiť, prejsť sa pešo do Petržalky a tam (čiže na ďalšej zastávke) do vlaku znova nastúpiť. Tomu hovorím rýchlosť a keď si spomeniem na tie reči, že prečo nemôže stáť IC v Trenčíne ...
Reakcia na: Miki #23081:
No však to je tá už stopäťdesiattisíc ročná "koncepcia rozvoja trombelusovej dopravy" od ing. VTSVND,MTMIS.
I.
Reakcia na: Sarko #23076:
Slovo "trombelus" je výtvorom nebohého Jirku "Zwýřete" Hertla, môjho duševného staršieho brata, jednoho z najväčších odborníkov na MHD, ktorých som kedy poznal. Paradoxne tragicky zahynul v IGK cestou na oslavy 50 rokov trombelusov v Solingene:-(.
Je fakt, že sem na iMHD som slovo asi privliekol ja.
I.
Vsimli ste si profesionalitu redaktora v sobotnajsom Novom Case? V clanku na stvrt strany ohladom noveho GVD na zeleznici, pisal, ze od 15-eho sa meni cestovny poriadok. Zial netrafil, on plati od nedele 14.12.
d3k0, slovo paranoja sa pise s "j", ked uz, jo?
Reakcia na: tr3mp #23096:

Vsak to ma logiku. Gorila to dotiahne na hlavne, tam sa odpoji a z konca sa pripoji Taurus. Ten to odtiahne do Viedne. Asi tak. Bol by nezmysel tu gorilu otacat na hlavnom a v Petrzalke prepriahat. Asi tak to bude.
Reakcia na: fobust #23094:
Teraz ešte chodia normálne, zmena bude až od nového grafikonu. Inak podľa CP to ide z Košíc na hl. st., potom do Petržalky (čiže do protismeru) a cez Bruck do Viedne. Takže netreba trojsystémové mašiny, stačí prepájať na hl. st. - bol by pekný pohľad na rakúsky stroj niekde v Ružinove (myslím, že tade nejazdia - alebo áno?)
Reakcia na: tr3mp #23093:
"mňaukojavkáč" mal byť mňaukohavkáč - čiže mačkopes čiže kočkopes
Reakcia na: tr3mp #23093:

Uz to vidim. Ozaj, ako teraz tie ICcka chodia? To mame trojsystemove masiny alebo to v BA prepriahaju. Asi to druhe, ze? 🙂 A gorila na Sturovej. To je namet pre sci-fi.
Reakcia na: fobust #23090:
Prebudujme rozchod, pretože keď budú na železniciach mňaukojavkáče, ICčka na trase Viedeň - Bratislava - Košice budú musieť chodiť po náhradnej trase po Štúrovej a Špitálskej 😉 😉 😉 😉
Reakcia na: Sarko #23091:

V Bratislave kvalitny a fungujuci IDS? Vsak to u nas neexistuje!
Reakcia na: fobust #23090:

A prečo nie? Všetko je predsa vecou dohody. A ak raz má fungovať kvalitný IDS, tak na tom bude záležať obom stranám.
Reakcia na: PvvS #23089:

Mas uplnu pravdu, v Ostrave maju predsa uz dnes zeleznicny profil kola. V kosiciach si to neviem predstavit, lebo zeleznice by to brali ako konkurenciu a nepustili by tramvajove hybrydy na svoje trate. Aj ked teraz to je ZSR a ZSSK...
Reakcia na: fobust #23088:
Spis Ostrava. Ta navic pouziva i sirokej zlabek , tudiz by zeleznicni vozidla nemely problem s prechodem a sirkou nakolku. 3kV tam maji taky. Nebo kosice, tam by se to teoreticky dalo taky.
Reakcia na: galiyosha #23087:

To je blbost, to s cenami. Dnes zalezi cena vozidla od velkosti objednavky, nie od rozchodu. To, ze CKD neboli schopny vyrobit nic poriadne na tisicku neznamena ze je to zly roztchod. Navyse T3 na metrovy rozchod stala uz vtedy tak isto na 1435-ku. Dvojsystemove vozidla je nezmysel. Vsak kazde by muselo so sebou vozit ne streche meniaren. A ta vazi 7 ton pri pouziti sucasnych beznych technologii, pri pouziti najnovsich ma 4 tony, a je sakra draha. Je to blbost davat dokopy 25 kV 50 Hz a 600 V Js. Ano vo Viedni taku bobost neuvazuju. Tam maju S-bahny, co je uplne super aj pre BA. Dalej zmena rozchodu, tolko a tolko km trati je priparvenych. Ale vozovna nie je pripravena ani jeda, dielne tiez. Navyse, na Mostovej tie kolajnice pekne zabetonovali, takze ak by chceli menit rozchod, museli by to zasa rozburat a pod. Zmena rozchodu je absolutne nepotrebna blbost. Je to iba dalsia hracka projektantov, ktori si na mapke kresia svoje sny, ktore su absolutne nerealizovatelne, lebo na ne nikdy nebude dost penazi, resp. nikdy sa toho nepostavi tolko, kolko by bolo treba. Ako donedavna metro, tak teraz kockopsy a podobne nezmysly, dokonca uz ako kockopsomysli, 600 V js, 15 kV 16 2/3 Hz & 25 kV 50 Hz. (nonsens). Jedine mesto, kde si viem predstavit prechod tramvaje na zeleznicu je Praha, lebo tam ma zeleznica napajanie 3000 V js, co sa da lahsie dokopy so 600 V js (ak sa mylim tak ma oprave, elektrotechnici). Ale aj tak treba: Rovnaky profil kola, rozmery pantografu, pritlaky, etc. Kopec inych veci ako rovnaky rozchod. Aj keby sme tu tu posranu 1435 ku mali by bol obrovsky problem napojit elektricku na zeleznicu. Ale kazdy dnes vidi iba jeden problem - rozchod, co je uplne zavadzajuce. Keby sme ho mali tak by zistili, ze treba este kopec inych veci... A tie stoja nenormalne peniaze. Citite sa tak bohali? Ja nie, vsak vidim co mi dennodenne jazdi a v com sa aj ja vozim. 😞
Reakcia na: fobust #23086:
Prvu vec, co som pri diskusii o doprave v Bratislave pocul od mimobratislavskych bolo, ze by sme tu mali zmenit rozchod.

Moj prvy argument bol, ze by bolo treba rozkopat celu Bratislavu. Na to mi bolo povedane, ze vacsina radial je na to aj tak pripravenych, a tych par miest, ktore zatial nie su (Obchodna, Tunel) a podobne sa bude aj tak coskoro rekonstruovat. Proti tomu som nemal co povedat.

Potom som pouzil znamy argument o vozidlach. Nato mi bolo povedane, ze Cechy su plne podvozkov na T3 v dobrom stave, ktore nie je problem za lacny peniaz kupit.

Potom som sa zmohol uz len na konstatovanie, ze by to boli vyhodene peniaze, a Bratislava ich nema nazvys. Nato mi bolo povedane, ze v konecnom dosledku by sa usetrilo, kedze vozidla na standardny rozchod su lacnejsie aj ich udrzba je lacnejsia, pricom by sme navyse ziskali vyhody sirsieho rozchodu (a stratili vyhody uzsieho, ktore su ale udajne mensie).

Neviem, nie som v tomto smere dostatocne erudovany, ale ako laika ma tie argumenty v podstate presvedcili. A na magistrate sedia IMHO laici. 🙂

Na zaver snad len poznamka, ze v ziadnom pripade nie som zastanca mackopsa a ovela radsej by som v BA videl kvalitne prestupne terminaly a oddelene elektricky a S-bahny/HEVy...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.