Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tr3mp #23105:
Nemam moznost, lebo tuto v skole PDF neprecitam 😞 Az ked si to stiahnem doma alebo v robote 😉

Re #23079 J: Vcera som rozmyslal, ze ja by som nemal zaludok sefovat takemu podniku, ked viem, ze dostanem zase raz menej penazi a budem zase raz musit znizit kvalitu sluzieb.

Re #23080 galiyosha: Myslis konkretne vozy s ev. c. 36xx? 😉 Olupane tyce, hnoj v interieri, 3630 minule mohla mat skor nalepku Jazdim so sajrajtom na motorovy olej a tak dajej a tak podobne...

Re #23081 Miki: Ano, cital som. V City Exprese. Ale okrem znamych veci v clanku ma tam skor uputala mapa a fotka ukradnuta z iMHD, takze momentalne sa s City Expresom trosku natahujem aj v mene tr3mpa a Andyho 😉

Re #23083 fobust: Ale kritika, ktoru si napisal v tom znamom clanku je uplne ina, ako pisanie o nejakych prasatach a spol. Aj preto je ten clanok oficialne na webe 😉

Re #23086 fobust: Preco pises "ako v..." Ved myslienka 1435 mm je tam dobre usadena 😉


Re #23087 galiyosha: Vies, podla mna skor maju vsetci plne reci o prestavbe na 1435 mm, preto, lebo

a) im to niekto nakecal, resp. im neschopne CKD, ktore vdaka svojej neschopnosti skrachovalo, masirovalo x rokov mozgy s "lepsim" sirokym rozchodom

b) chcu ospravedlnit dovod, preco si oni vo svojom meste na popud a) zmenili rozchod na siroky

c) vidia v tom cesticky, ako niekomu uliat prachy

d) na 1000 mm rozchod zvaluju vinu za zly stav trati a vozidiel a snazia sa tym zakryvat svoju neschopnost

e) maju argument, preco elektricka nie a metro ano

A prebudovavat trate za stovky milionov, ked nam na autobusoch praska jeden ram za druhym a uz nie je pomaly co vypravovat, je bohapuste vyhadzovanie penazi - co ale v pripade Bratislavy a obzvlast jej poslancov MZ nie je vobec na pocudovanie...


Re #23098 Esicko: Ja som pouzil anglicku verziu toho slova a len zo srandy ako reakciu na tvoj prispevok, co si zo srandy nemyslel 😉

Re #23103 tr3mp: Ak chces, posli mi mailom tu otazku a navrhni nejake odpovede - bude anketa 😉 A najlepsie oddelit elinove o trolikovych trati 🙂
Reakcia na: fobust #23086:
ked nic ine, tak aspon na to, ze by sa vyhodili vsetky stare rozbite trate a rozhegane podvozky a aspon chvilu by sa jazdilo po niecom normalnom. (a neprenasali by sa chyby a poruchy zo starej trate do novej - lebo aj ked ku strate opravis, ked ti tadial budu behat vozy s vymlatenymi podvozkami, daleko skorej ju znicis, a zas naopak ak opravis aj neaky voz, ked ho pustis na blbu trat, tak sa ti za xvilu rozhega... a prave ta zmena rozchodu bude uplne genialnou barierou aby sa ti toto nedialo :-))

Re #23088 fobust: citis sa bohaty ? tak teraz zacni s opravami na 1000kovom rozchode a o 10 rokov zrazu zistis ze ono ta prepojitelnost so vseobecne rozsirenou 1435 nie je az tak zla vec... akurat ze zmena potom ta bude stat niekolkokrat viac...
PS: zmena rozchodu sa ta v dielnach nemusi najmenej tykat - vozidla v UD su pokial viem umiestnovane na jalove podvozky ktore chodia len v ramci dielni a tam mozu kludne behat aj na 1000ke...

Re #23107 fobust: ja som pocul nieco o tom, ze podbijacka ktora je v DP je neaka vyhybkova ci akato a ze vsetko na nej treba nastavovat rucne, postupuje pomaly pod (proste ze to je optimalizovane na podbijanie kadeakych zlozitych tratovych usekov); kdezto na rovne je vraj vhodne pouzivat neaky iny exemplar, vraj ten sa len nastavi a ide (plne automaticky). No a podbijacky na 1000ku, kolko sa ich kde vyskytuje ? - vzdy musis niekde neaku vyzobrat; na 1435 su ich na zeleznici mrte...
Reakcia na: S499.1023 #23102:

Podstatne? Kolko presne? Vyratal to niekto? Aka udrzba? Brusenie vlnkovitosti = rovnaka polozka. Podbijanie = mozno trochu viac. Opotrebovanie oblukov = menej. Neverim, ze by sa usetrilo az tak vela, ze by sa to oplatilo. Vsak si zrataj, kolko by stali vsetky tie vyhybky, dielne, podvozky a cojeviemcovsetkoeste. Nehovorim ze sa to neda, ale jediny argument, lacnejsia udrzba je blbost. Aka by bola navratnost takej investicie 500 rokov? Jedine, co je vyhodnejsie je fakt, ze trat netreba tak casto podbijat. V BA sa vsak trate defacto vobec nepodbijali, az donedavna. A podbitie jedneho metra trate na rozchode 1000 mm a 1435 mm stoji hadam rovnao, vsak podbijacku mame. A ako casto sa bude podbijat je druha vec. Ale minimalne raz za rok by sa to malo robit, teraz bez ohladu na rozchod. Ak je niekde nejaky usek, kde je sfusovany spodok, tak aj castejsie. Napr. obluk mezdi zastavkami Pionierska a Ursinyho, najma v smere z mesta tam voz skace hore-dolu. Uz tam aspon 5 krat dosypavali strk. Ale to iste by to robilo aj na 1435 ke, o tom som presvedceny.

Ked mi vyratas, ze ak zmenime rozchod, tak sa ta investicia vrati do 20 rokov, tak ma presvedcis, ale 20 rokov to urcite nebude.
Reakcia na: tr3mp #23103:
Juuuj, o tej už ing. VTSVND MTMIS rozpráva veľa rokov...a Pražská-Hroboňova by aj tak nebola nová trať, iba obnovená.
Osobne by som si tipol reko otočky VN a vedenie trombelusov od VN na Klamáre cez Patrónku.
I.
d3k0, poslal som ti mail, skús mi naň prosím odpovedať čím skôr, ak máš možnosť.
Reakcia na: S499.1023 #23060:
Ved ja som ani nenarazal na teba 😉 Viem, ze ty povies vsetkym svoj nazor a nehovoris to v style "xy % su *****" a podobne. To je o inom 😉
Všimli ste si, že už vyše 5 rokov (od roku 1998) nebola otvorená nová električková ani trolejbusová trať? Vyhlasujem súťaž o správnu odpoveď na otázku, ktorá E alebo T trať bude v Bratislave najbližšie postavená a otvorená. Cena: jeden základný cestovný lístok na uvedenú trať. 🙂

Ja osobne tipujem trať Pražská - Hroboňova.
Reakcia na: galiyosha #23087:
Ja som takisto zástancom prechodu na normálny rozchod. Je potrebné si uvedomiť, že metrový rozchod umožňuje skoro rovnakú kvalitu jazdy ako normálny, ale za podstatne vyššie investície do údžby.
I.
Reakcia na: fobust #23097:
Dúfam. Ale aj tak to podľa mňa podozrivo dlho stojí v Petržalke a úplne zbytočne v Kittsee. Tiež môžu tých zelených a modrých hraničných mužíčkov voziť trebárs až do Brucku, keď už je to IC - aspoň predpokladám, že kvôli ním sú tie zastávky. Inak všimli ste si, že keď prídete do BA ICčko, stíhate vystúpiť, prejsť sa pešo do Petržalky a tam (čiže na ďalšej zastávke) do vlaku znova nastúpiť. Tomu hovorím rýchlosť a keď si spomeniem na tie reči, že prečo nemôže stáť IC v Trenčíne ...
Reakcia na: Miki #23081:
No však to je tá už stopäťdesiattisíc ročná "koncepcia rozvoja trombelusovej dopravy" od ing. VTSVND,MTMIS.
I.
Reakcia na: Sarko #23076:
Slovo "trombelus" je výtvorom nebohého Jirku "Zwýřete" Hertla, môjho duševného staršieho brata, jednoho z najväčších odborníkov na MHD, ktorých som kedy poznal. Paradoxne tragicky zahynul v IGK cestou na oslavy 50 rokov trombelusov v Solingene:-(.
Je fakt, že sem na iMHD som slovo asi privliekol ja.
I.
Vsimli ste si profesionalitu redaktora v sobotnajsom Novom Case? V clanku na stvrt strany ohladom noveho GVD na zeleznici, pisal, ze od 15-eho sa meni cestovny poriadok. Zial netrafil, on plati od nedele 14.12.
d3k0, slovo paranoja sa pise s "j", ked uz, jo?
Reakcia na: tr3mp #23096:

Vsak to ma logiku. Gorila to dotiahne na hlavne, tam sa odpoji a z konca sa pripoji Taurus. Ten to odtiahne do Viedne. Asi tak. Bol by nezmysel tu gorilu otacat na hlavnom a v Petrzalke prepriahat. Asi tak to bude.
Reakcia na: fobust #23094:
Teraz ešte chodia normálne, zmena bude až od nového grafikonu. Inak podľa CP to ide z Košíc na hl. st., potom do Petržalky (čiže do protismeru) a cez Bruck do Viedne. Takže netreba trojsystémové mašiny, stačí prepájať na hl. st. - bol by pekný pohľad na rakúsky stroj niekde v Ružinove (myslím, že tade nejazdia - alebo áno?)
Reakcia na: tr3mp #23093:
"mňaukojavkáč" mal byť mňaukohavkáč - čiže mačkopes čiže kočkopes
Reakcia na: tr3mp #23093:

Uz to vidim. Ozaj, ako teraz tie ICcka chodia? To mame trojsystemove masiny alebo to v BA prepriahaju. Asi to druhe, ze? 🙂 A gorila na Sturovej. To je namet pre sci-fi.
Reakcia na: fobust #23090:
Prebudujme rozchod, pretože keď budú na železniciach mňaukojavkáče, ICčka na trase Viedeň - Bratislava - Košice budú musieť chodiť po náhradnej trase po Štúrovej a Špitálskej 😉 😉 😉 😉
Reakcia na: Sarko #23091:

V Bratislave kvalitny a fungujuci IDS? Vsak to u nas neexistuje!
Reakcia na: fobust #23090:

A prečo nie? Všetko je predsa vecou dohody. A ak raz má fungovať kvalitný IDS, tak na tom bude záležať obom stranám.
Reakcia na: PvvS #23089:

Mas uplnu pravdu, v Ostrave maju predsa uz dnes zeleznicny profil kola. V kosiciach si to neviem predstavit, lebo zeleznice by to brali ako konkurenciu a nepustili by tramvajove hybrydy na svoje trate. Aj ked teraz to je ZSR a ZSSK...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.