Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak stále sa neviem dočítať,kde niekto zobral to,že na linke X5 musia jazdiť iba klimatizované vozy.
V žiadnom Vallo článku sa o tom nikde nepíše.Spomínané sú iba NP a klimatizované električky.O autobusoch ani zmienka.To potom by mohli povedať všetci na všetkých linkách,že chcú iba klimatizované vozy.
Treba si prečitať vyhlásenie hovorkyne DPB,že podnik disponuje ani nie polovicou klimatizovaných vozov a nie je možné aby výprava bola logicky klimatizovaná na všetkých poradiach každej linky.
Takže prečo by mal mať niekto na X5 každý spoj klimatizovaný a niekde v BA mu príde Karosa???
Nie je to spravodlivé.Tento týžden sa objavovala Karosa celodenne aj na L21 a L98 čo majú podstatne dlhšiu trasu ako X5 a nemajú zastávku každých cca 500 metrov.Cez týždeň som sa viezol aj neklimatizovaným SORom na X5 vcelku plný voz pootvárané okná,vetráky.U kríža som videl,že vodič otvoril všetky dvere aby sa aj na konečnej vetralo a poviem Vám,že sa tá cesta od Kríža na Molecovu dala v pohode vydržať vonku bolo 29°C.Čiže áno klíma je fajn ale dajú sa urobiť opatrenia aby bolo príjemne aj bez klímy.
Reakcia na: fanatikmhd #230680:
Je veľký rozdiel klímy v NB 18 euro5 a klímy v NB 18 euro6.
A rozdiel je aj v tom,aké diely sú používané pri ich opravách.Či ide o originálne diely alebo nejaké druhovýroby z Číny alebo Poľska.
Veľa krát som zažil v nových vozoch kde sú inštalované Webasto jednotky kde v predu chlad a vzadu za kĺbom teplo ako v saune.Výsledný efekt bol ten že v celom voze pootvárané okná aj napriek tomu,že klíma bola pustená.
Reakcia na: ufo #230701:
Tak samozrejme predpokladám že sa už budú nakupovať normálne klimatizácie, ako to bolo aj pri posledných dodávkach vozidiel.
Reakcia na: 810zssk #230689:
To by nepomohlo. Tie lowcost klímy pri extrémnych teplotách cez deň raz vypneš a už sa opätovne kvôli vlastným ochranám nezopnú a nabehnú znovu až keď prestane svietiť slnko na ne na streche.
Reakcia na: si #230698:
Zas nie je nutné aby tam hneď pri pristavení vozidla bola cieľová teplota, dôležité je aby to už bolo ako-tak znesiteľné a do pár zastávok sa to už vychladí úplne.

Kombinácia tmavé sklá + dobrá klíma spustiteľná tých 10 minút pred odchodom (v ideálnom svete automaticky podľa PP) by podľa mňa dosiahla celkom znesiteľný stav.
Reakcia na: S499.1023 #230692:
Keby mi niekedy policajti za chladenie auta chceli dať pokutu, tak sa ich opýtam, na základe čoho určili tú hranicu, kedy to je zbytočné a kedy nie. Lebo napríklad taký výlet cez pol republiky môže byť objektívne zbytočnejší ako sa ísť v teple schladiť do auta a pritom zasmradím krajinu tisícnásobne viac. 🙂
Reakcia na: 810zssk #230697:
to by si ale zas musel mat tu klimatizaciu s vyrazne vyssim vykonom, aby si za 5-10 minut stihol vychladit to co sa ti tam naakumulovalo ze uplynulych 30 minut...
Reakcia na: si #230696:
Ale 2 hodiny z batérie rozhodne nepotrebuješ. Stačí cca 5-10 minút pred odchodom (prípadne ak by vydalo, tak v kabíne vodiča maximálne nejakych 40 minút - ale na kabínu stačí nižší výkon, keďže je to menší priestor).
Reakcia na: MatejBA #230687:
na to aby si utiahol 30kW pri 10kAh, by si potreboval na to aby si to utiahol 2 hodiny mat vystup z baterii minimalne 60V bez zohladnovania toho ze 1. strata kapacity, 2. normalne akumulatory tiez nemaju velmi radi ked su vybyte uplne (t.j. potrebujes navyse nejaku nie malu rezervnu kapacitu)

na oplatku je otazny instalovany "nizky" vykon klimatizacii na busoch prave z toho hladiska, ze ten vykon musia uzrat z motora a moze nasledne vyrazne chybat hlavne pri jazde s plnym vozidlom do kopca....
Reakcia na: S499.1023 #230693:
To samozrejme, ale ešte potrvá nejaky ten rok kým sa vodičom odlepí zadok od ich vozidla. Viem si predstaviť ako by Hitku pretočilo keby to DPB zaviedol 🙂 Ideálnou príležitosťou experimentálne to otestovať bola teraz X6.
Reakcia na: dns.mk #230683:
A čo že si mi začal vykať, zapretý a obrátený Dunčík?
Reakcia na: 810zssk #230689:
Najlepšie by bolo, keby vozidlo po minimálnom vyrovnávacom čase pokračovalo s iným vodičom a nezhoršovalo odpisy ale nikdy sa to tak nerobilo.
Reakcia na: 3pa3ck3 #230684:
To už veľa ľudí na policajtov skúšalio, že vrčia kvôli klimatizácii / kúreniu a neúspešne.
Reakcia na: MatejBA #230688:
Hneď mi boli tie výpočty divné, pri takej energetickej hustote by sme boli už dávno všetci elektromobilní.
Reakcia na: 810zssk #230689:
Asi najpraktickejsie by bolo bus na obratisku zapojit do zastrcky. V severskych krajinach sa tak riesi ohrievanie v zime aby nevychladol motor. Len tych 20kW moze byt problem, hadam ked bus stoji by stacilo aj mensi vykon?
Neexistuju nejake nezavisle systemy klimatizacie ktore by umoznili klimu spustit aj pri vypnutom motore? Povedzme aspon na takych 5 minut (zaplo by sa to vzdy pred odchodom)?
Reakcia na: MatejBA #230687:
Ups, tak sorry, bolo by to viac ako 100kg, blbo som si pozrel baterie v ponuke - tak nic 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #230685:
Cisto teoreticky kebyze sa do busov da nejaka 10000 az 15000 Ah bateria (co by cisto teoreticky, ak dobre pocitam, 30kW klimu vedela utiahnut hodinu az dve vkuse a mas to cca 60kg az 100kg navyse do celkovej hmotnosti busu), tak by to nemohlo chladit pocas tych prestavok bus?

Pocas jazdy by sa ciastocne dobijala a okrem dlhsich prestavok su obraty celkom kratke, nie? 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #230684:
Pripadne by to mohlo byť aj zabezpečenie tepelnej pohody pre vodiča, podľa nejakého iného paragrafu o podmienkach na pracovisku?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.