Reakcia na: 810zssk #230250:
Neboj sa rozklikal som a ľutujem svoju námahu. Ale aj Tvoju, je to fakt fantasmagória. Nehnevaj sa ale ani za mak reálnosti v tom nie je. Tá Tvoja nová hlavná stanica „NIVY“ by mala asi tak cca koľko koľají ? Asi by mala byť podzemná, užitočná dĺžka koľají min. 400 m + koľajové zhlavia na oboch koncoch min. po 200 m, vieš si predstaviť technickú náročnosť a financie na jej realizáciu razeným spôsobom t.j. s minimálnym zásahom na povrch územia. A odvoz státisícov kubíkov zeminy z centra mesta po uličnej sieti. Aj ideová koncepcia musí byť reálne realizovateľná. Ak už na úvod budeme vzlykať, že no to nebudeme mať peniaze tak sa nič nespraví a ani sa nič nepripraví. Ale reálnosť treba mať vždy na pamäti.
akela
Akcia Stuttgart ako si pamätám niekedy v roku 2010 sa preslávila obrovskými masovými protestami proti prestavbe stanice ktorá vyvolala rozsiahle asanácie a výrub stromov. Inak je to stanica na známej trase TEN-T európsky koridor 17 u ktorého cieľovou stanicou bola Bratislava (vr. výstavby Filiálky). Zaujímavé je, že tam proti výstavbe boli občania a presadzovali to železnice a u nás boli proti výstavbe železnice na čele s vtedajším riaditeľom sekcie železničnej dopravy na ministerstve- Ing. Kubáček. A dnes nám Reming ponúka realizáciu Filiálky v akomsi paškvilnom prevedení. Už mohla byť v prevádzke pár rokov.