V prvom rade musí železničná doprava získať dôveru cestujúcich. A to sa nedá ledabolo linkovaním odvšadiaľ všade, ale poctivou prácou v oblasti údržby, ľudských zdrojov a vzťahu k zákazníkom.
V druhom rade je už dnes potrebné zabezpečiť operatívny dispečing tak, aby v prípade meškaní, sa súhrnné meškanie v lokalite minimalizovalo a nie, že kvôli 20 minút meškajúcemu rýchliku odstavím osobák na 15 minút na vedľajšiu koľaj. Určite nie zastávku pred konečnou zastávkou oboch vlakov.
V treťom rade sú potrebné úspory z rozsahu, lebo mať dvojlinkový variant (S60+S65 a S50+S55) je jednak drahé a jednak neatraktívne.
Tiež je potrebné uvažovať o finančných nákladov. Zdravý rozum mi hovorí že investícia do hlavovej stanice nie je dobrý nápad. Najmä ak by si musel v takom scenári prerobiť Vinohrady na režim Ostrava-Svinov, čo je pri slovenskom projektovaní dátum realizácie asi 3452 (to je rok).
Jediný value for money scenaŕ je úprava HLST, atraktívny interval vlakov, minimálny pobyt vlakov v HLST, úprava staníc v BA aby tu mohli končiť vlaky a zabezpečiť debalkanizáciu predstaničného námestia.
Železničný obchvat s intervalom 1 hodina a zastávkami pri každej vŕbe je imho značne preceňovaná vízia. Tiež som to kedysi razil, ale po mojich skúsenostiach s linkou S65, pri ktorých som si medzi Novým Mestom a Petržalkou doprial dva až tri krátke šlofiky som zmenil názor
Zo západu tam nebudú prichádzať vlaky, keďže nebude prepojená s Hlavnou stanicou. Takže z východu by bola Filiálka lepšou lokalitou (alebo rovnako vzdialenou v priemere, pretože kým cestujúci dole Šancovou to budú mať bližšie, električkou L1 to budú mať asi narovnako do mesta, a cestujúci z L93 to budú mať ďalej, kým teraz je to opačne pri porovnaní Šancovej vs. Štefánikovej).
Prestupy na R, IC a EC sa dá riešiť na Vinohradoch (treba zastaviť aj EC)
Čiže nevidím dôvod meniť polohu konečnej pre S-ky.
Skrytý a veľký potenciál má železničný "obchvat", teda S65 kvôli Avionu, ÚNS (veľmi blízko business-centrum), a Einsteinovej. S65 zatiaľ nie je extra obsadenou linkou, ale keď zastaví na spomenutých zastávkach, tak táto linka bude veľmi silnou konkurenciou diaľničného obchvatu a celého smeru Senec.
Mne ani tak nešlo o historické centrum, ale o centrálnu polohu, teda aby to bolo relatívne blízko z každej časti mesta. Ak odsunieme stanicu na perifériu, tak vznikne značný nepomer kedy (v prípade FIliálky) to z východu mesta budú mať blízko, ale zo západu to bude úplna pakáreň.
Nie som za Filiálku, len varujem opatrne s argumentom "ďalej od centra, s excentrickou polohou". Koľko ľudí dnes chodí do centra (akože historického), ako často a prečo? Denne dochádzajúci chodia tam, kde je najväčší cieľ cesty - teda najväčšia kumulácia pracovných príležitostí a to je stále pokiaľ viem v okrese BA II - teda bizniscentrá na Prievozskej, Karadžičovej a v okolí Nív, prípadne v III. okrese okolo Polusu, Lakesidu .. - to hrá v prospech Filiálky. Rovnako čo sa týka obchodov - nákupné centrá - Centrál - hneď pri Filiálke, Eurovea - asi rovnako vzdialená od oboch.
Ja by som to ešte zjednodušil:
Vyhodíš 200 mil. € a žiadnym spôsobom nezlepšíš železničnú dopravu v meste - rozumej nepridáš ani vlak navyše, len niektoré presmeruješ z jednej stanice na druhú.
Posledný víkend, teraz neviem presne, v ktorú noc, ale buď z piatka na sobotu alebo zo soboty na nedeľu (skôr z toho piatka), boli na križovatke pri Lidli vo Vrakuni (pri Pentagone) zapnuté semafóry ešte aj o pol noci. Zvyčajne sú vypínané okolo 9-ej večer. Vie niekto prečo? Išlo o nejaký test? Díky.
Podarilo sa mi odfotiť unikátne zábery nového SORu NB 9 City!!!
Chcel som si odfotiť mega mláku na uhroveckej. Išiel tadiaľ autobus tak som si ho chcel odfotiť spolu s mlákou, ale omylom som si zapol panorámu a vzniklo z toho takéto Sci-Fi
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
V druhom rade je už dnes potrebné zabezpečiť operatívny dispečing tak, aby v prípade meškaní, sa súhrnné meškanie v lokalite minimalizovalo a nie, že kvôli 20 minút meškajúcemu rýchliku odstavím osobák na 15 minút na vedľajšiu koľaj. Určite nie zastávku pred konečnou zastávkou oboch vlakov.
V treťom rade sú potrebné úspory z rozsahu, lebo mať dvojlinkový variant (S60+S65 a S50+S55) je jednak drahé a jednak neatraktívne.
Tiež je potrebné uvažovať o finančných nákladov. Zdravý rozum mi hovorí že investícia do hlavovej stanice nie je dobrý nápad. Najmä ak by si musel v takom scenári prerobiť Vinohrady na režim Ostrava-Svinov, čo je pri slovenskom projektovaní dátum realizácie asi 3452 (to je rok).
Jediný value for money scenaŕ je úprava HLST, atraktívny interval vlakov, minimálny pobyt vlakov v HLST, úprava staníc v BA aby tu mohli končiť vlaky a zabezpečiť debalkanizáciu predstaničného námestia.
Železničný obchvat s intervalom 1 hodina a zastávkami pri každej vŕbe je imho značne preceňovaná vízia. Tiež som to kedysi razil, ale po mojich skúsenostiach s linkou S65, pri ktorých som si medzi Novým Mestom a Petržalkou doprial dva až tri krátke šlofiky som zmenil názor