Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #229797:
Dodnes nechápem aký má zmyslel STOPka v NBčkách a trolejbusoch. Veď šofér tam vidí aj keď sa zatlačí dopytové tlačidlo, preto si myslím že by sa to malo aj v nových autobusoch ktoré prídu tento/budúci rok zaintegrovať ako to je v NSkách.

Skôr ma štve dopyt na SU15CNG a Tedomoch, kde neviem kedy je stlačený a kedy nie a či vôbec má funkciu pamätania si požiadavky. Taktiež na Urbanwayoch je ten dopyt taký divný.
Reakcia na: Miro #229797:
No jedine bez dopytu by mali byt Karosy a priznajme si ze tam nie su oznacene ani tlacidla v strope aku maju funkciu.

Mam pocit ze na vacsine busov su pipace vypnute/tlmene. Problem s tym mavali kratke SORky a Irisy/Iveca pri macknuti kocika/vozika.
Reakcia na: dupe #229796:
A nerozčuľuje to vodičov, keď im ľudia zvonia aj pred zastávkami, ktoré nie sú na znamenie?

A tak mi napadlo, keby všetky vozidlá mali dopytové otváranie dverí, táto otázka by stratila zmysel (za predpokladu, že by cestujúci dopyt stláčali v dostatočnom predstihu pred zastávkou).

Reakcia na: Miro #229795:
Co sa moze pokazit, to sa urcite aj pokazi. Vidime to dnes a denne. Preto som rezignoval na vysvetlovanie kde sa ma na co pozerat, jednoduchsie je vsetkych naucit ze VSETKY zastavky su na znacenie. Je to jednoduche a systemove riesenie pre vsetkych cestujucich.
Reakcia na: dupe #229794:
Ja keď prídem do Bratislavy, tak sa orientujem podľa displeja vo vozidle, kde sú zastávky na znamenie vyznačené.
Reakcia na: Jadran #229793:
Kazdemu znamemu, kto pride do Bratislavy hovorim ze je kazda zastavka na znamenie, lebo v niektorych castiach mesta je viac zastavok na znamenie ako tych so standardnym rezimom. Neoplati sa to pamatat.
Reakcia na: 810zssk #229792:
...no lebo to celoplošne kompletne pokazili tí, ktorí preniesli či zaviedli inštitút "zastávka na znamenie" do autobusovej/trolejbusovej dopravy v rôznych dopravných podnikoch. Vďaka tomu ak jedného pekného dňa začneme fungovať na spôsob Prahy, zas bude trvať roky, kým sa k ľuďom dostane, že je nová éra a že tie tlačítka rôzne v autobusoch nie sú ozdobné artefakty od výrobcov.

V prípade električiek a vlakovej dopravy je situácia iná, osobne si myslím, že zastávky charakteru na znamenie by mali/majú praktické (a rozumné) využitie práve pri týchto prevádzkach.
Na železnici na Slovensku to funguje úplne bez problémov (a čo som sa nedávno dozvedel, aj v Maďarsku pribudli "znamenité zastávky" na istých lokálkach), v Bratislave tiež nájdeme mnoho električkových zastávok (napríklad roky rokúce skloňované Krčace), ktoré by sa v pohode mohli prepnúť na režim na znamenie. Zariadenia umožňujúce dať vodičovi znamenie vo vozidlách máme, tak aký je problém?

Pri autobusoch a trolejbusoch je však nemysliteľné, aby vozidlá každý krát "pro forma" zastavovali a rozbiehali sa z ľudoprázdnych zastávok v skorých ranných či neskorých večerných hodinách, lebo sú charakteru "musíš tu stáť aj keby snehuliaci z neba padali". V týchto obdobiach dňa sú jazdné doby drvivej väčšiny liniek kratšie (viac "našponované") ako cez deň a mnohokrát práve tieto nezmyselné zastavovania pre nič za nič spôsobujú ešte nezmyselnejšie meškania, hoci vozidlo aj cesty sú prázdne - stačí jedna takáto zastávka a spoj už nestihne zelenú na najbližšej križovatke. Veľakrát sa tu riešilo, ako je možné, že spoj o piatej ráno / o jedenástej večer mešká 3 a viac minút - no presne takto.

V podniku sa šetrí všade kde sa dá, od pondelka tu už máme dve delené 83-ky, ktoré trávia medzidiel v Dúbravke na konečnej. Ale na zastávkach, "kde sa musí stáť", sa bude zastavovať a rozbiehať stále? Uvedomujú si kompetentní vôbec, koľko to je spálenej nafty?
Kance kancof, kiežby sa toho chytili čím skôr aj u nás. Všade vo svete to funguje bez problémov, nemusíme chodiť ďaleko pre príklad. Nevidím dôvod, prečo práve tu SaToNedá.
Reakcia na: Valec #229790:
Osobitne ocenujem pouzitu formulaciu v tom texte, kedy sa nehovori o "plosnom zavedeni zastavok na znamenie". Kedze ludia (vratane niektorych zamestnancov DP) maju stale rozne predstavy o tom ako funguje zastavka na znamenie, je toto z marketingoveho aj prevadzkoveho hladiska podstatne lepsi sposob komunikacie.
Reakcia na: Valec #229790:
Veľmi dobré, chválim a dúfam že v Bratislave budú mať čím skôr nutkanie okopírovať to po nich.👍
Všechny autobusové zastávky v Praze by v budoucnu měly fungovat ve stejném režimu.

Rádi bychom proto sjednotili charakter autobusových zastávek tak, že již cestující nebudou muset řešit, která zastávka je "na znamení" a která nikoliv, a to následovně:
pro nástup: stačí viditelně stát na zastávce, autobus musí zastavit, pokud na zastávce někdo je.
pro výstup: před výstupem zmáčknout tlačítko STOP, výstup s kočárkem, nebo tlačítko na dveřích.

http://data.pid.cz/jednotny-charakter-zastavek-BUS.pdf
Reakcia na: S499.1023 #229788:
Len by som rad pripomenul, ze sa bavime o rovnakom podniku, podla ktoreho nalepka z 2009 zaisti vecnu cistotu vozidla 😂

Takze odpoved na tvoju otazku bude nie.
Reakcia na: Jadran #229785:
Tušia napríklad v DPB, že v tých prevodovkách treba meniť olej aj ich preplachovať? A to dokonca napriek tomu, že návod sa o tom nezmieňuje?
Reakcia na: dupe #229786:
Počuj a tušíš vôbec, ako funguje automatická prevodovka s meničom?
Reakcia na: S499.1023 #229783:
Ano, uz som o tom pocul ze presnost vo vyrobe a teda celkova kvalita ZF je o triedu lepsia nez Voith. Ale potom si predstavim Plynosu, ktora cela rezonuje a maly skriatok pod podlahou tam 50-kilovym kladivom trieska v ZF prevodovke a zaraduje stupne (inac si tie zvuky co z pod podlahy vysvetlit nedokazem 😂 ). Zial casto trafi taky moment, ze motor ma co robit aby neskapal.

Srandy bokom. Pre mna to ziadna trauma nebola. Zatial co pri Karose toto chovanie clovek ocakava, pri zanovnom buse ktory ide celu dobu ticho, prijemne a hladko, takyto moment zobudil vsetkych cestujucich.
Viem ze je to v prvom rade o zladeni s motorom a autobusom. Chapem ze Mercedes si mohol dovolit tento proces ladit dlhsiu dobu nez SOR. No a potom je na rade udrzba DPB, kde mechanici radsej utecu prec za lepsim a nema kto robit.
Naopak, s Voithkami sa preveziem rad a paci sa mi aj zvuk retardera. Je to subjektivne, ale co uz narobim.
Reakcia na: henko151 #229782:
Ako ktorý voz. Pri údržbe DPB sa tie prevodovky kazia jedna radosť, a keď to začne trhať Meďákom, tak to stojí za to. Často sa opakujúci problém druhej série tých vozov (4927 a vyššie).
Ecomaty vedia tiež "prekvapiť", choď sa odviezť so 4229 napríklad.
Reakcia na: henko151 #229782:
Už len očakávam zistenie, že pri rovnakom motore, prevodovke aj nápravách to bude šklbať práve s karosériou SOR.
Reakcia na: dupe #229780:
Zaujímavý názor, keďže prevodovky ZF sú o triedy lepšie, než Fojt. Že by tvoj traumatizujúci zážitok bol spôsobený niečím iným, ako značkou prevodovky, neprichádza do úvahy?
Reakcia na: dupe #229780:
Ecomaty boli ešte vcelku fajn, ale Ecolify strašne šklbú so SORkami. Paradoxne mi príde že s MB tá prevodovka je lepšie zosúladená.
Reakcia na: dupe #229780:
Už u SOR prebieha testovacia prevádzka s Voith. 😎
Nikdy som neobluboval v autobusoch ZF prevodovku, ale dnesny zazitok stal za to.

ZFa v SORke z poslednej serie #4264 na 91 si pri pomalom schadzani po rampe dole na obratisko zmyslela rezim, ze autobusom tak hrklo az sa roztriasli vsetky skla a ludia sa pozerali dozadu ci do nas nieco nenaburalo...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.