On má "zákazník" od toho úrazu elektrickým prúdom také jednoduché radoby liberálne (ja som liberál, takže to nemyslím ako blahoidnú nadávku) riešenia, niečo ako fanatikmhd so spriahaním kačíc.
Písal som v minulom čase, teda o dobe, keď sa odkupovali do vlastníctva byty.
Tie neboli odkupované za trhovú cenu. Jedno parkovisko by mohlo mať aj viacero vlastníkov z viacerých domov. Keď niekto chcel odkúpiť byt v ktorom býval, tak by mu bol nanútený okrem podielu na spoločných priestorov domu aj podiel na parkovisku.
Neviem, ako sa to vtedy riešilo, ale myslím, že viacmenej všetci si odkúpili. Rozdiel medzi odkupom bytu v dome a odkupom bytu v dome aj s exteriérom zas nie je taký veľký, aby si z toho robil také scifi.
Neviem, som zástupca vlastníkov a mám prehľad o výdavkoch nášho domu a neviem si predstaviť, čo máš na mysli pod "prevzatím územia". Pozerám sa z okna na našu ulicu, kde nám zo zvykového práva (my neparkujeme pred susedným domom a zo susedných domov neparkujú pred našim) prislúchajú 4 parkovacie miesta na chodníku + asi 20 miest obďaleč, o ktoré sa delíme s okolitými asi 10 domami a mám k tvojmu modelu otázky:
Skúsim v bodoch za predpokladu, že v bytovom dome nie je spoločenstvo, ale správu zabezpečuje správca:
1. kto by určil územie? Mesto, alebo dom?
2. Ak dom, mohli by sme si zobrať územie spred iného domu?
3. Ak mesto, na základe akého kľúča?
4. Mesto by pozemok prenajímalo, alebo predávalo.
5. Ak prenajímalo, kto by určoval výšku poplatku?
6. Ak predávalo, bol by pozemok na liste vlastníctva?
7. Ak predávalo, aká by bola kúpna cena - zohľadňovala by trhovú hodnotu pozemku?
8. Ak majú vlastníci v mojom bytovom dome rôzny vlastnícky podiel, rešpektoval by sa tento podiel aj pri tomto pozemku?
9. Kúpa a prenájom pozemku by sa zrejme zabezpečovala z fondu prevádzky, údržby a opráv a teda by o nej musela rozhodnúť kompetnetná osoba v zmysle Zmluve o výkone správy (§ 8 ods. 1 písm. c 182/1993 Z. z.), ktorá by na tento účel musela požiadať vlastníkov o mimoriadny vklad alebo zvýšenie mesačného príspevku do FPÚO na zabezpečenie prostriedkov. Čo ak by vlastníci túto zmenu neodhlasovali? Čo ak žiadny z domov v okolí neodsúhlas kúpu alebo prenájom pozemku?
10. Má cestný správny orgán dostatok personálnych kapacít komunikovať so zástupcami bytov?
11. Cesta/vozovka by bola vo vlastníctve domu, alebo by bola vecným bremenom, teda ak by sa pozemok prevádzal z môjho domu na susedov, muselo by o tom rokovať mestské zastupko?
no a ultimátna otázka
12. nie je prehľadná parkovacia politika lepším riešením?
Lebo ten nápad z prevzatím územia sa mi zdá taký ranokapitalistickoutopistickoanarchický.
Hoci som niekoľkogeneračný Bratislavčan, nemám pocit, že by medzi značkami BA/BL a inými bol nejaký markantný rozdiel. Stačí, keď sa teraz pozriem z okna.
to akože dodržiavať zákony a neparkovať ako chrapúň ??? ...... hneď mi napadlo niekoľko značiek vozdiel a evidenčných čísel okresov, ktorých vodiči s tým budú mať silný problém
Lenže v Bratislave máme dosť podstatnú časť "parkovísk" nedefinovaných ako parkoviská. Na to by bolo potrebné spraviť pasportizáciu parkovacích miest. Na to zase návrat do časov, kedy sa smelo parkovať len na vyznačených miestach.
Kachna 100x inak je jasna vec, hovorim vsak o ucelenej serii. napr 126-135 (126+127, 128+129, 130+131, 132+133, 134+135) kde vytvoris jednotnu flotilu rovnakych vozov. Vozy su totozne (okrem 135 ktora nema novy ram), takze by to nemalo byt takym problemom ako vyberat dva podobne kusky 101-125). Navyse, nejak by som uz predpokladal ze taka seria 101-106 uz davno nemala byt medzi nami......obzvlast 103 ktorá si tu nenápadne kvočí už úctyhodných 47 rokov....
Brno tromfnut nechcem, ale ak mame nedostatok vozov vo vyprave typu 2xT, potrebujeme daco o dlzke nad 40m, (44, 48) a nemame prachy na novy vozopark, myslim ze zasuvka mnohoclenneho riadenia + homologizacia bude lacnejsia na 5tich vlakoch nez nakup co i len jedinej 31T (ak beriem nejake logicke poradie). Resp sa moze do sumy vtlacit nejaka stredna oprava ktora tomu zazraku vdychne zivot. Navyse, ak sa DPB oplatilo ozivovat tie dve chciploty ktore 8 rokov nejazdili (citaj 303 +304) tak naozaj si nemyslim zeby ta zasuvka bola taky razantny krok. Navyse so stastim je to ralizovatelne ak dnes zacnes do par tyzdnov..
Dobre, že spomínaš tie pekárstva. Lebo už sme tu skúšali taký systém, keď sme namiesto súkromných podnikateľov nechali zásobovať obyvateľstvo bandou imbecilov na základe centrálneho plánu. Výsledkom bol nedostatok všetkého od bicyklových duší po hajzlpapier.
Možno by ľudia boli na tom lepšie, keby spolu s prevzatím bytov do osobného vlastníctva prevzali do spoločenstva vlastníkov bytov aj priľahlé parkoviská. Niektorí by si spravili blbý parkovací systém, niektorí lepší, ale aspoň by sa nemali na koho vyhovárať.
(V nových bytovkách je súkromné parkovanie bežné.)
Zvlášť prípad je Staré mesto, kde zagarantovali parkovací biznis pre mafiu a v domoch nepovolili stavať vnútorné garáže.
V USA nemali komunistický experiment (zatiaľ), a keď verejné služby robili súkromníci s licenciou, tak na tom ryžovala mafia, keď to robil mestský podnik, tak odbory zas presadili absurdné zamestnanecké výhody. Myslím si, že taká decentralizácia majetku má svoje výhody a mohlo sa predísť nepríjemým prekvapeniam v budúcnosti.
Čakal som kedy rýpneš a nezabudneš mínuskovať Ak sa nepletiem bolo to v tej istej debate kde som hooril o spriahnutí 2xK2S - klady a zápory, kde bolo aj spomenuté riešenie trojice vozov kd pokračovala tvoj monológ ako také dlhé hovado nám netreba, zastávky nie sú uspôsobené a investícia do zásuviek na K2S je priveľká investícia.....
2x K2S sa nbez úprav nedá a upravovať šrot nemá zmysel. 3x T6 výnimku nepotrebuje, zmenil sa zákon.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023