Reakcia na: akela #230010:
Zabúdaš na počet obyvateľov a hustotu osídlenia v tebou spomenutých mestách, Bratislavu môžeš porovnávať tak akurát s Brnom.Inak, všetkým snílkom o metre, ktoré v Bratislave samozrejme netreba dávam tú istú otázku už niekoľko rokov - kde je podľa teba natoľko významný prepravný prúd cestujúcich, že sa oplatí budovať tunel podzemnej železnice s prepravnou kapacitou 1500-2000os. vo vlaku/90s, a nestačí tam električka s kapacitou 150-200os. vo vlaku/90s? Treba vybudovať nové a opraviť súčasné trate električky so zabezpečením preferencie voči cestnej doprave na radiále a odrazu zistíme, že tá električka dokáže dosiahnuť prepravnú rýchlosť metra, a za štvrtinovú cenu, navyše s postačujúcou prepravnou kapacitou...
fanatikmhd
Software to dokaze vyhodnotit, s dostatocnym vykonom by si ustriehol aj niekolko republik, nie len tuto krpatu krajinku. Problem - narazas už do problemu slobodneho pohybu kedy by počitač vygeneroval poplatok vyšší na základe že našiel inú, lacnejšiu trasu, o ktorej majiteľ absolútne nemusí vedieť, či pre nejaké dôvody nemohol použiť. Prirovnám to k dnešnej GPS, ktorá tak isto hľadá najkratšiu či najrýchlejšiu trasu (ako navolíš). Ale aj tebe sa stane že ťa GPS otočí do protismeru na diaľnici, či nasmeruje do slepej , či nájde nevhodné riešenie. Bude maratón a odklonia ťa, bude nehoda a odkloní ťa polícia. Ty to zarátavaš do istého daňového výmeru, ktorý ale nebude na dennej báze. Kde dokážeš trebárs pri ročnom zúčtovaní že pred 11timi mesiacmi ťa v tej dedinke odklonila polícia lebo tam bežal VUB CSOB TATRA ZUNO SLSP maraton.... Alebo sa tam vykydla vlecka s hnojom....alebo tam asfaltovali....Prilis vela premennych
Otázne rovnako ostáva, ako budeš riešiť trebárs ZŤP? tí budu môcť bez poplatku keďže VHD je pre nich nepoužiteľná? Povedzme si úprimne, že na SVK pre 50€ ročnú známku a parkovanie pri obchodných domoch máme nejak priveľa luxusných vozidiel s ZŤP. Koľkonásobne by toto stúplo? Nezmenil by sa efekt práve na negatívny?
Osobne vidím problém s tým, že jednáme trochu opačne. Chceme obrovské zmeny naraz, bez budovania riadnej infraštruktúry, chceme ľudí dostať z IAD do VHD tak, že nenavýšime objem VHD aby sme im mali čo ponúknuť.
Prenesiem problematiku do iného segmentu : V meste je 5 pekárstiev, z toho jedno je mestské ktoré prináša peniaze mestu. Ostatné robia veľa bordelu a nosia penioaze do súkromných vačkov. Je logické keďže sú naobtiaž ich zrušiť. Obzvlášť ak tomu nič nebráni. Lenže to mestské pekárstvo napečie pre 20% obyvateľov. Bude postačovať ak násilne zrušíme ostatné? Nepríde logickejšie napríklad najskôr zväčšíť mestké pekárstvo aby pokrylo potreby až 40% ľudí, a potom rušiť prvé? (Parkovacia politika pre centrum mesta, zlepšenie dopravnej obslužnopsti mesta v celodennom režime, viz praha : Metro radšej nespomínam, ale električky v sedle s množstvom liniek tvoria hustú povrchovú sieť s intervalom max 2minúty na traťosmer, u nás 8min v sedle traťosmer... Pri nutnosti prestupovať medzi systémami (bus+Tram+Trolej) sa môžu cesty výraznejšie predĺžiť = vzniká neatraktivita. Navyše si povedze úprimne, drvivá väčšina cestujúcich MHD sú Bratislavčania. IAD tvoria najmä mimobratislavskí. Nemajú záchytné parkoviská, nemajú fungujúcu dopravu. Zachytné sú platené, k tomu platiť MHD a dokopy ťa to vyjde drahšie ako parkovné v centre mesta priamo autom.