A naco by sa to tak robilo? Cielom nie je integracia useku Most SNP - Einsteinova, na to kaslat, cielom je integrovat celu 901, co tvoje riesenie neobnasa a navyse vyrazne zvysuje ceny listkov medzi Bratislavou a Hainburgom (kedze len usek Hainburg - Wolfsthal by mal podstatne vacsinu hodnotu ako dnes listok az do BA).
A 901 je primarne linka pre obyvatelov tych dedin, nie turisticka linka. Rozne turisticke produkty su fajn, ale neriesia tu primarnu potrebu ktora tu je.
A teoreticky kebyze kazda dedina v Rakusku ma hodnotu 2 tarifnych pasiem IDS BK?
Ak dobre ratam, typ padom by cesta z Hainburgu pod Most SNP bola 7 pasiem (Bratislava 3 (2x 100 + 101 | Wolfsthatl 2 pasma (2x 900) | Hainburg 2 pasma (2x 901))
Podla ceny listkov je 7 pasmovy listok na 120 minut za 2,3 eura (z Wolfsthalu 1,8 eura a 90 minut). A PCL by stal 60 eur mesacne s regio zonami resp. 45 eur z Wolfika.
Alebo na tej linke 901 by sa to dalo urobiť tak, že na rakúdkom úseku by normálne platila tarifa VOR, na slovenskom IDS BK. Ale by sa predávali špeciálne turistické lístky s platnostou buď celý den, alebo aj len pol dňa, prípadne niekolko hodín, ktoré by platili aj na iných linkách VOR i IDS BK. Takto funguje u nás ten lístok Labe - Elbe za 270 korún, čo ale zahrnuje platnost vo väčšine liniek Ústeckého kraja a v celom systéme VVO. Samozrejme ceny lístka len pre MHD v Bratislave a rakúske príhraničie, teda Hainburg/Donau a okolie by mali byť samozrejme nižšie. Pre zajímavost: https://www.vvo-online.de/cs/tarify-a-jizdenky/jizdenky/elbe-labe-129.cshtml
No ale tomu sa presne potrebujes vyhnut. Tarifa IDS BK nemoze umoznovat po Rakusku cestovat lacnejsie ako s tarifou VOR, inak mas problem to pretlacit.
Neviem, ako to vychádza pri PCL, ale možno tam vznikla tá zaujímavá ponuka pre ľudí ktorí používajú tarifu VOR a využili by namiesto S7 autobus 901. Jednorázové lístky sú žiaľ vo VOR neskutočne predražené a tie budú vždy nevýhodnejšie ako IDS BK tarifa, aj keby tá 901 mala isť do Fischamendu. (lebo tak ako bude stúpať cena lístku IDS BK, tak približne priamo úmerne bude stúpať aj cena VOR lístku)
Neviem už celkom, ako je na tom regionálna autobusová doprava v dolnorakúskom VOR. Ale môžem v tejto súvislosti podotknút , že Nemecko, aspoň jeho východná časť je na tom tragicky tiež a to si človek myslí, že ako je to tam príkladné. Na tomto pohorela moja pracovná príležitosť v nemeckom mestečku Schleiz pri Plavne (Plauen). Ja, že tam bude niekde pendlovat bus každú hodinu k najbližšiemu vlakovému nádražiu, ale figa drevená, do najbližšieho väčšieho mesta tak 3 spoje do obeda, neskôr poobede a večer nič a o nejakom takte nemôže byť reč. Koho zaujíma tamojšia miestna doprava: https://www.kombus-online.eu/fahrplaene/ To ešte aj také Slovak Lines, alebo hociktorý slovenský dopravca je lepší.
Ja si to predstavujem nejak takto:
- Cestujuci ktory prechadza statnu hranicu moze pouzit bud tarifu IDS BK, alebo VOR podla vlastnej volby (napr. cestujuci Bratislava - Hainburg pouzije tarifu IDS BK, ale cestujuci Bratislava - Maria Ellend pojde na tarifu VOR lebo by zrejme vysia lacnejsie ako delit listky).
- Cestujuci ktory ide v ramci jedneho statu pouzije prislusnu tarifu, t.j. vnutrobratislavske cesty na tarifu IDS BK, vnutrorakuske cesty na tarifu VOR.
Zostava otazka ako doriesit vyrazne nizsiu cenu listka Wolfsthal - Hainburg podla tarify IDS BK v porovnani s tarifou VOR. V smere jazdy do Rakuska je to jednoduche: vodic listky IDS BK za hranicou uz nebude predavat a oznacenie listka nebude povolene. V smere na Slovensko je to tazsie - slo by sice stanovit pravidlo ze cestujuci iduci v Rakusku na tarifu IDS BK musi mat listok ktory plati minimalne do Bratislavy, ale to mi stale vychadza z Hainburgu na 1,80€, zatial co VOR listok vychadza na 2,30€. Cize ak si cestujuci kupi listok do BA a vystupi v Hainburgu, usetri 50 centov.
Napríklad duálnu tarifu, dokonca trojitú máme tu i my v Ústeckom kraji aj v Stredočeskom. Napr. v osobných vlakoch v Praha - Ústí nad Labem v úseku Roudnice nad Labem až Hněvice platí súčasne tarifa integrovaných systémov PID a DÚK, poprípade ešte klasická Českých Drah. Zaujímavá duálna, tiež v podstate trojitá tarifa je aj kúsok vedla v Nemecku na vlakovej linke U28. Táto linka totiž má trasu z Děčína do Rumburku cez nemecké územie. Ten kto Nemeckom iba prechádza, teda nastupuje a vystupuje na českom území má tarifu ČD, pokial však chce vystúpiť/nastúpiť napr. v Bad Schandau, tak musí buď cestovať na tarifu medzinárodnú, alebo si musí kúpiť zvýhodnený lístok Labe - Elbe, ktorý sa predáva v spolupráci DÚK a VVO. Na nemeckom úseku spomínanej linky platí ešte samozrejme tarifa VVO. Pre bratislavsko-rakúsku cezhraničnú linku 901 a hodilo by sa kludne i to jej predlženie, by bolo asi najvhodnejšie zaviesť tiež duálnu tarifu, ale s tým že tarifa IDS BK aj na rakúskom úseku by platila iba, ak by cestujíci vystupoval alebo nastupoval na slovenskom území. Tak by sa rakúska strana nemusela obávať konkurence. Podla mňa i tak tam ten zákaz vnútroštátnej prepravy je kravina, avšak medzi rakúskymi obcami by platila klasická tarifa VOR.
Nevidim v dualnej tarife ziaden problem, urcite by sme v Europe nasli priklady kedy niekde mozno pouzit tarifu roznych systemov. Listky VOR su bud papierove, alebo internetove/mobilne, cize ani z pohladu HW by to nebol nejaky megaproblem.
Pri 901 navrhujem predlzenie len po stanicu za ucelom nadviazania na vlak, nie dalej do dediny.
To je velmi potesujuca zmena. Osobne sice pre integraciu vidim vacsie problemy ako (ne)objednavanie tych spojov, ale umoznenie objednavania spojov za hranice SR aspon umozni aby ta doprava konecne vznikala. Ak ovsem bude zaujem zo strany samospravy.
To vôbec nie je zlý nápad!
Išlo by o predĺženie trasy o nejaké cca 2 Km, ale pre cestujúcich atraktívne. Len to dohodnúť s BA, spolufinancovanie zo strany kúpeľov a bola by z toho pekná výletná linka.
Chcem vidieť takú duálnu tarifu v praxi. Aj Rakúšania by jazdili 901-kou za približne o 68% lacnejšie cestovné (porovnanie najlacnejší lístkov: 0,70 € IDS BK / 2,20 € VOR).
No ale keby bola 901-ka predĺžená na železničnú stanicu do Bad Deutsch Altenburg-u, tak potom by sa asi ozvali ďalší, ktorí by chceli jej predĺženie až do kúpeľnej časti toho mestečka..
Tak zapojenie je reálnejšie, lebo od januára sa nám podarilo novelizovať 56/2012, kde pri definícii dopravnej obslužnosti vypadáva prívlastok "vnútroštátna". Teda inak povedané, dopravná obslužnosť a verejný záujem sa uvažuje už aj do zahraničia.
Prevadzkovy rozmer tej 901 je tiez zaujimavy, dnes je to pomerne slusna tragedia - jednak ta anticka SORka (preco tam nejazdi nieco aspon ciastocne NP?) a jednak caste vypadky, kedze DPB nema vobec ziadnu koncepciu aku tu 901 hradit, takze ked sa pokazi, tak proste nejde. Podla mna by sa podmostove ZV malo vypravovat s pokladnou a vodicmi schopnymi v pripade potreby odjazdit 801, alebo 901.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
A 901 je primarne linka pre obyvatelov tych dedin, nie turisticka linka. Rozne turisticke produkty su fajn, ale neriesia tu primarnu potrebu ktora tu je.