Reakcia na: ceres #228237:
Ono sa to tiež musí objednávať s nejakým náskokom (podklady k výberku, samotné výberové konanie) a v tom čase ešte nebolo úplne jasno - napr. vozidlá pre Eberswalde boli cenovo úplne uletené ale to je taká "skleníková" prevádzka, kde si to mohli dovoliť. Takže ja by som koncepciu naftového POMOCNÉHO pohonu vtedy úplne naztracoval.Iný problém je, že už nasadenie degešov na 210 s pravidelným dosť dlhým úsekom jazdy na naftu je úplne zle, to je úloha pre duobus a nie pre vozidlo s pomocným pohonom.
Ďalší iný problém je, že tieto konkrétne degeše majú mimoriadne nešťastnú koncepciu a boli sem násilne natlačené, lebo SOR a Delfín. Už vtedy to chcelo skôr kĺbové vozidlá a nie s koncepciou "vytrhni niekde vo vozidle pár sedačiek a tresni tam APU".
trolejbus6207
Čo sa týka peňazí, pokiaľ sa dobre pamätám, k dispozícii bolo 80mega a všetkých 120 vozov stálo necelých 61mega, takže by vyšlo aj na iné vozy ako Solaris, keby sa chcelo...