Čiastočne máš pravdu, ale všetky ostatné linky ovplyvnené touto výlukou na Mlynských nivách (202, 212 a x72) majú svoje trasy nakreslené správne. Jedine 205 nie.
Pozri sa na tú schému poriadne. Ja sa na ňu práve pozerám a vidím, že tam NIE JE nakreslené, že by 205 obsluhovala smerom na Trnávku zastávku Špitálska, pričom podľa CP aj v realite ju obsluhuje.
Tuší niekto, prečo 205 nie je na schéme denných liniek nakreslená tak, ako naozaj jazdí, t.j. po Špitálskej ulici? Je to omyl, alebo je to naschvál? Ďakujem.
Aby som nebol chytany za slovicka - v poslednom odstavci mi vypadlo slovo tychto vo vete "Obhajovat tychto taxikarov...." (tych z fotiek so specialnym cennikom).
Sam taxiky prilezitostne cez Hopin pouzivam a drtiva vacsina taxikarov je slusna, s rozumnym cennikom. Tymto sa vsetkym slusnym taxikarom ospravedlnujem.
Problem je aj v tom ze cennik je nalepka vo velkosti vizitky, ktora nie je poriadne viditelna ani za denneho svetla. To ze si vyberiete konkretny voz este neznamena ze Vas odvezie, lebo na rade je teraz Fero s dvojnasobnou cenou.
Cennik nema ani len rovnako pomenovane polozky a ja fakt neviem co znamena na jednom aute sadzba 1, 2, 3, na druhom je to sadzba centrum, stanica, Bratislava,... Rozhoduje kde nastupim, kade idem, kde vystupim? Meni sa sadzba ked len prechadzam centrom? Dalsi cennik ma zakladnu sadzbu / minimalne jazdne z letiska 1,3 eur a zaroven je globalne minimalne jazdne 20 eur. https://imhd.sk/ba/galeria-media/prispevok/813329/204366/Nesrovnalova-taxisluzba-pre-turistov-na-ZST-Petrzalka?&ref=ba%2Fdiskusna-tema%2F1%2FVseobecna-diskusia%3Fdfpi%3D227964
Obhajovat taxikarov je rovnako ako obhajovat prazske zmenarne kde je velkym napisane ze poplatok je 0% a pod kurzovou tabulkou je malym ze poplatok 26%... Alebo ked na prvy pohlad vyhodny kurz ma posunutu desatinnu ciarku. V neprospech zakaznika (videl som na Ukrajine).
Čo je to zdieranie? Kto určuje ,kde to je zdieranie a kde nie?
To isté máš v iných službách. Je zdieranie káva či pivo za 5€? Či už za 3€? Či nocľah za 500€ v hoteli?
Príkladov je X..
V súčasnosti nič neporušujú. Majú svoje cenníky viditeľne označené. Mesto zasahovať /zatiaľ/ nemôže.
Mohlo by však súčasný stav zmeniť keby chcelo.
Pri dočasnej AS reguluje vstup majiteľ priestoru. Nie však ceny uvedenej taxislužby.
Presne ako píše 810zssk. Debata začala tým, že taxikári na petržalskej stanici hanebne zdierajú nezorientovaných turistov a mesto s tým nič nerobí. Nikto netvrdil, že to je nelegálne, ale vravel si, že mesto do cenotvorby zasahovať nemôže. Môže, a podľa mňa by aj malo, v zahraničí sa to bežne robí. Nástroje na to sú aj u nás, hoc zatiaľ nie tak komplexné.
A čo sa týka Uberu: menovite v tom Taliansku Uber funguje len v Ríme a v Miláne, a to len služba uberBLACK = drahé autá a profesionálni vodiči s koncesiou. Nevychádza to o nič lacnejšie než taxi, niekedy naopak.
Neviem, aký bol presne vývoj v Nemecku a aký je tam stav teraz, ale istý čas tam Uber fungoval tiež len v Berlíne a v Mníchove, a to len služba uberTAXI = prišiel ti bežný licencovaný taxík, podobne ako u nás cez Hopin, a to za tú istú regulovanú cenu, aká je uvádzaná na webe mesta.
Dnešný stav nám je všetkým jasný. Preto Ceres navrhuje že by sa to malo zmeniť a príslušní majitelia prenajímaných miest (či už je to mesto, alebo letisko) by mali pri budúcich zmluvách prenájom podmieňovať splnením určitých podmienok, napr. z hladiska tarify. Presne tak ako je to na tých Nivách.
Uber funguje skoro všade okrem BA. Aj v blízkej Prahe bez problémov. U nás vraj zase od nového roka. No funguje tu zatiaľ bez problémov Taxify.
Ošetrené by to však muselo byť zákonom a dohodou s Cech taxi. No bavili sme sa o súčasnej situácii.
V BA získa prenájom boxov kto dá viac. To platí aj pre letisko. To sa samozrejme odrazí v cene jazdného. Podobne riešia prenájom stánkov na Vianočných trhoch. Tiež neriešia cenu lokší a pečienky.
Ceny majú síce nehorázne ,ale nič neporušujú. Cenník majú vyvesený. Je na každom či to využije. Kvantum ľudí to vie a oni tam čakajú na mieste a prdia do sedadiel.
Prvá svetlá výnimka je autobusová stanica kam má vjazd povolený iba Trend taxi. No tam je riadený vjazd rampou.
Pokiaľ v danom meste Uber ešte vôbec funguje a je prevádzkovaný ako štandardná taxislužba, tak áno, stojí rovnako. Nemá inú možnosť. To nie je žiadna gentlemanská dohoda taxislužieb. Prevádzkovanie taxislužieb je regulované v množstve miest po celom svete, a súčasťou tých regulácií je vo veľa prípadoch aj regulácia cien.
Aj v Bratislave je prevádzkovanie taxislužieb regulované VZN. Ako argument, prečo jeho súčasťou nie je aj regulácia cien, zaznelo, že zákon takúto kompetenciu mestu do rúk priamo nedáva. Nie som právnik a neviem, nakoľko je legislatíva v iných krajinách odlišná. Mesto pripravovalo aspoň reguláciu cien cez podmienky používania v nájomných zmluvách na stanovištia - teda presne to, čo tvrdíš, že nie je možné. Prečo by nebolo - je len na Tebe, či danú zmluvu podpíšeš alebo nie.
Prečo k tomu nedošlo, resp. prečo to nemalo ten efekt, aby podobné hanebné zdieračstvo z Bratislavy zmizlo, to neviem. Ja ale podľa mňa absolútne nehoráznou hanbou pre mesto, aby si taxikári majúci stanovište na petržalskej stanici, čo sú 4 km od absolútneho centra mesta, mohli účtovať trojnásobné nástupné, štvornásobnú sadzbu za kilometer a štvor až pätnásobné minimálne jazdné oproti etablovaným serióznym taxislužbám a jazda do centra tak bola cenovo porovnateľná s podobnou jazdou taxíkom v Londýne a skoro dvojnásobne drahšia ako podobná jazda taxíkom v Berlíne. To je jednoducho absurdné.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto