Tak, ako cesta z Trhoviska na Hronskú trvá namiesto plánovaných 18 minút hodinu, tak aj z Čiližskej na Hlavnú stanicu (opačný smer) trvá namiesto 32 minút vyše hodiny... Takže tie trolejbusy na 201, ktoré majú normálne vyjazdiť interval 7,5 minút, chodia teraz v intervale 12 minút (alebo aj viac). Občas sa môže stať, že sa stretnú dva naraz, keďže trolejbusy sa nemôžu tak ľahko predbiehať, a za jedným preplneným ide druhý prázdny. Ale na to sa nedá spoliehať.
Proste keď si pozriete online zastávkovú tabuľu tu na imhd, tak zistíte, že na trhovisku nemeškal trolejbus 6 minút, alebo 13 minút, ale bežne 30 minút a viac..a na Dolných honoch po príchode na konečnú je to aj 60 minút. A keďže vodič potrebuje aj nejakú prestávku, nejaké musia dodržať podľa zákona, tak sa ľahko môže stať, že vynechá časť jazdy, alebo aj celé kolo...
Odporúčam ak máte možnosť odísť z práce skôr, alebo ak nie, ísť na zastávku Saleziáni na električku na Astronomickú, a tam na 67, 78 alebo 87. Tiež chodia náhodne, a tiež stoja v kolóne, ale celkový čas cesty by mohol byť rovnaký, alebo kratší.
Jsem smířená že trolejbusy mají 5-10minut zpoždění a že cesta na dolné hony trvá dloooooho ale aby od 16h. do cca 16:45h jeli jen dva, tak to je dost málo.Dle cestovního pořádku měli jét během 45minut 6trolejbusú. Chápu že se mohlo něco stát ale poslední dobou dost často a když už se objeví po 30minutách 201, tak očekávám že za takým zpožděním pojedou aspoň dva trolejbusy za sebou tak jak se to většinou stáva.
Sme v Autoslave, takže minimálne do 22.12.ani žiadne zlepšenie neočakávajte. Poobede je problém s 13-14 vozidlami túto linku vyjazdiť. Cesta zo stanice na Dolné hony má síce trvať 31 min.,ale keďže DPB neprevádzkuje vrtulníky, tak cesta trvá 2-3 krát toľko. Dopravná situácia vo východnej časti mesta je totálne katastrofálna. Toto by pomohla vyriešiť jedine električka.
Včera 20.11.2018 trolejbus 201, čistá katastrofa, jsem zvyknutá na zpoždění a téměř hodinové cestovaní ze zastávky trhovisko na hronskou ale to co se stalo včera to je šílené. 16:07h. měla jít z trhoviska, čekala jsem že bude mít zpoždění jako normálně, že přijede cca 16:13h. ale 201 nikde bylo cca 16:30h kdy teda milostivě přijela a samozřejmě přeplněná tak jak to bývá zvykem když má zpoždění také velké, lidi se tlačili pomáli trčeli zadkami ven z dveří, tak si říkám tohle nemá cenu ani zkoušet se tam natlačit, určitě pojede o par minutek další a poloprázdná, tak jak to bývá zvykem ale ono NE, opět nejela přijela 16:43h. samozřejmě plná ale to už jsem nevydržela a šla se cpát už tak do plného trolejbusu. takže místo čekání 5minut na trolejbus tak jsem téměř 45,minut čekala ... Za tyhle služby si prosím mám platit, jakože super. Nejsem člověk co by někde si stěžoval ale tohle je už moc, a minulý týden to samé...
Tiež mám tú skúsenosť, že zelenej na Šafku som sa (bez pomoci električky) ani nedočkal. Zatiaľ zakaždým som to riešil tak, že 1/2 cesty išiel na zelenú spolu s chodcami a 1/2 cesty som prebehol na červenú. Avšak niektorí na červenú v strede zostanú stáť, čo je dosť nebezpečné, kedže stredový ostrovček nieje dostatočne dlhý a tak nejaká časť bicykla (minimálne SlovnaftBajku) vytŕča na jednej strane do cesty.
Cyklistov to odignoruje púšta to akurát chodcov do stredu a zo stredu na druhú stranu.
Niet divu, že je ten program nahovno, keď ani nemáte tušenie ako to momenálne funguje.
V lete bolo cyklistické tlačidlo trvalo stlačené plastovou sťahovacou páskou (dobrovoľnícka svojpomoc). Vtedy mali cyklisti zelenú častejšie, ale normáne stlačenie to akosi ignoruje.
Stačí zatlačiť cyklo dopyt a pustí v pohode zelenú aj bez električky. Bohužial zatlačemie iba bežného dopytu pre chodca vybaví zelenú častokrát iba na stredový ostrovček.
Malo to byť prerobené v lete no stále nemáme novú zmluvu zo Siemensom tak sa udržuje v prevádzke iba súčasný stav.
To je štandardné riešenie. Na Šafku zas cyklisti dostanú zelenú asi len keď premávajú električky. (Alebo možno sa nad nimi v nejakom x-tom cykle CSS sľubuje.)
No ale takto fungovala "dynamika" pri všetkých dynamicky riadených križovatkách v BA už desaťročia dozadu a zjavne funguje stále. Takto funguje (fungovala) aj Dúbravka, a preto ostatní nadávajú na zlú zlú preferenciu električiek, a dokonca aj vodiči autobusov, ktorí potom kvôli zlým zlým električkám naberajú minúty meškania...
Teda že sú jednotlivé fázy zoradené postupne od 1 po x, a postupne sa zaraďujú (alebo niektoré vynechajú) na základe toho, kde aktuálne je alebo nie je dopyt. Ale "program" sa nevedel opýtať, že ktorá fáza bola posledná, predtým, než nastala fáza preferencie električiek, a do tej sa opäť vráti (alebo do nasledujúcej).
Otázka je, či taký inteligentný program neumožňuje radič, alebo to nevie dodávateľ naprogramovať, alebo také naprogramovanie stojí tisíce eur a keďže je už november, tak rozpočet na úpravy križovatiek na tento rok je už dávno vyčerpaný...
Podľa tohto opisu mali potom celých päť minút červenú aj vozidlá idúce po hlavnej ceste od Námestia slobody na Mýtnu a naopak. Celkom fajn zdržanie pre L94 a L39/L31
Dnes som si všimol celkom vážne nedostatky pri riadení svetelnej križovatky Nám. Slobody x Mýtna.
Preferencia pre električky funguje špičkovo, ale mám pocit, že skôr na úkor chodcov ako ostatných vozidiel. Uvediem príklad, čo sa mi dnes stalo. Opis je z pohľadu chodca, ktorý chce prejsť z nárožia pri Slovenskom rozhlase na nárožie pri MDV. Cestná svetelná signalizácia je z pohľadu vodiča idúceho v smere od Predstaničného námestia. Situácia cez google streetview: https://goo.gl/maps/rUm1mwCeea62
1. Smer rovno a vpravo (Blumentál - Kollárko) dostal zelenú.
2. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
3. Smer vľavo (Mýtna) dostal zelenú.
4. Smer vľavo dostal zelenú.
5. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka na HLST.
6. Smer rovno a vpravo (ako nekolízny voči električke) dostal zelenú.
7. Po prejazde električky dostal smer rovno a vpravo červenú.
8. Smer vľavo dostal zelenú.
9. Smer vľavo dostal červenú.
10. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka z HLST.
11. Smer rovno a vpravo dostal znova zelenú.
12. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
13. Smer vľavo dostal zelenú.
14. Smer vľavo dostal červenú.
15. Teraz konečne mala nasledovať zelená pre chodcov, ale zase električka na HLST.
16. všetko ešte raz
17. Smer vľavo dostal červenú.
18. Chodci dostali zelenú.
Na križovatke som bez zveličenia stál asi 5 minút. Nie som fakt odborník na svetelné križovatky, ale nedalo by sa nastaviť, aby po prerušení signálneho plánu električkou pokračoval tam, kde bol prerušený? Musí začínať znova, alebo to bola len zhoda náhôd? Úplne ideálne by bolo, keby po prerušení električkou prioritne pustil chodcov v kolíznom smere.
Samozrejme, ze novinar je svina.
Ja som v tom nevinne, vobec som nechcel kliknut na clano a precitat si o mamicke roztahanej na 100 metrov po Karloveskej.
Preco tento narod hlada chyby vzdy v tych druhých?
Parada! Ale vacsie halo bude asi ked dojazdi posledna T3.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.