Reakcia na: 810zssk #227015:
No neviem. Mercedesy sa určite nebudú 8-ročné vyraďovať. A asi ani kĺbové SOR-y - keďže za ne nie je náhrada. Aj v Nemecku jazdia autobusy 8-10 rokov a potom sa predávajú ďalej, ale nešrotujú sa. V Česku jazdia dlhšie ale i tak sa väčšinou autobusy i trolejbusy odpredávajú. Takže, nemôžem si pomôcť, je to plytvanie, ak sa kupujú autobusy, čo sú po 8 rokoch na odpis a nedajú sa ani predať. Podľa mňa sa vyraďujú preto, lebo sa nekúpila vhodná skladba autobusov, kúpilo sa veľa krátkych, ktoré netreba (tak sa na jednej strane plytvá) a málo dlhých, tak sa udržujú v prevádzkyschopnom stave autobusy staršie ako 1/4 storočia. A to nemá logiku. Neviem, kto ma mínuskuje, ale platí to, čo som napísal:1. Buď sa kúpili zlé autobusy, že sú po 8-10 rokoch na odpis (predsa nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci). Plytvanie to je, ak sa kupujú zlé výrobky.
2. Alebo sú to dobré autobusy, tak potom, ak sa nepredajú, je to plytvanie, lebo sa zbavujeme použiteľných autobusov.
A nepíšte tu o múzeu. Múzeum tu bolo, keď jazdili 15-20-ročné "Vrakosy" a prastaré Ikarusy.
8-10-ročné autobusy nie sú "múzejné" kusy.
Nie je vám to nápadné, že by práve krátke autobusy boli také zlé, že sú na vyradenie a 15-m a 18-m sú natoľko dobré, že ešte môžu jazdiť? Logika v tom naozaj nie je.
SuchSoft