Chalani, otázka síce k verejnej doprave, ale nie MHD (trochu offtopic), ale viete mi niekto vysvetliť, prečo lietadlá letiace z RWY 04/22 smerom na západ robia slučku a neletia priamo? Neviem, či to tak robia všetky, ale čo som videl, tak väčšina. Karpaty mi prídu ďaleko.
Mám hypotézu, ale neviem, či je reálna: absolvoval som krátky "turistický" leteckú kurz, kde som sa dozvedel, že Slovensko (a aj iné krajiny) sú rozdelené na letecké rajóny - akoby okresy, kraje, regióny a štáty a letecká posádka komunikuje s jednotlivými úrovňami na základe nadmorskej výšky. Ak letí lietadlo vo výške 30.000ft pri Pezinku, komunikuje s vezou na BTS. Ak leti letun s tymi istymi suradnicami vo vyske 1.500 ft, komunikuje s letiskom Dubova. Napada ma, ze ak by lietadla z BTS leteli priamo, ocitli by sa nad Rakuskom v nizkej nadmorskej vyske a vacsina medzinarodnych letov, by tak musela komunikovat s nejakym dedinskym letiskom. Preto je vyhodnejsie, ked vysku naberu na Slovensku a potom komunikuju so Schwechatom. Mohlo by to byt tak?
Ono aj na Viedeň to je je 25-30 čakanie v oboch smeroch. No kratšie ako na hlavnej , kde je to z S60 45 min.
Tú Rajku podla mňa upravia pri veľkej zmene GVD.
Teraz tie nové OS iba "natlačili" do súčasného GVD. Preto aj ten kostrbatý hodinový takt..
Tak som sa dočítal, že linka číslo 144 má zastávku Brečtanová (zdroj MHDčka 1/2018). Uniklo mi niečo, alebo v DP sami (opäť) nevedia čo robia A to v tomto asi časopise je ešte mnoho zaujímavostí... ale sú tam fotky vozidiel ?
Ja sa budem diviť, ak celý vlak dovezie do Bratislavy viac ako 100 ľudí. Asi maximálne len okolo pol ôsmej školákov. ?
Aj dnes boli ranné aj popoludňajšie Os vlaky plné na S60, takže ľudia na posilu čakajú, takisto aj niektorí autíčkari sú na to pripravení. V septembri sa to naplno preukáže. A ak fakt niekedy naviažu autobusy k vlakom, tak tam bude slušná premávka, minimálne čo mám zatiaľ odsledované v Senci tých zopár prípojných spojov, ktoré sú už teraz slušne využívané na prestupy vlak-bus. Ale aj tak zatiaľ vlaky na HLST budú plné a na Petržalku prázdne, v špičke normálne obsadené.
Sklamem tvoj sarkazmus, ale to je pre mňa priskoro. Budem využívať spojenie o hodinu neskôr. Inak, aj prestup v Petržalke z 91/191 je stále zaujímavý. Mhd v tejto trase využívam aj teraz, aj keď mi to príde ako masochizmus
Tak napríklad ja sa chystám využívať spojenie Petržalka-NM denne Presnejšie dokonca Rusovce-NM. Ten čas je v rámci MHD bezkonkurenčný, dokonca silne konkurujúci aj autu.
V hypotetickej situacii kedy by SL ziskal nejaku zakazku v IDS JMK by samozrejme ziadne nulove listky netlacil, lebo by ho s takymito idiotskymi napadmi koordinator poslal kade lahsie.
Ako píše Valec choď sa tam pozrieť. Aj po rekonštrukcii ostalo jedno ostrovné nástupište s dvoma hlavnými koľajami, ktoré využívajú hojne nákladné vlaky. Odstavné kolaje sú mimo nástupíšť primárne budované pre posun a zoraďovanie vozňov pre Istrochem a Palmu.
Muselo by sa na ne ísť posunom detto zase naspäť.
Nie je dôvod to neťahať po N.Mesto a keď už máme stanicu aj v Petržalke tak aj tam.
Od zrušenia OS vlakov je cez 10 rokov a to bola úplne iná situácia na cestách.
Vlaky tam vedené chodili riedko v dosť blbých polohách pre mestského cestujúceho.
Ja som samozrejme písal iba o bratislavskom úseku "Predmestie - Petržalka". Zo šotohľadiska sa mi veľmi páči obnovenie vlakov na trati 132 (aj do Rajky) a tiež na 112.
Bude už na Predmestí sprístupnená tá zrekonštruovaná staničná budova? A čo myslíte, bolo by reálne niektoré vlaky do BA ukončiť už na Predmestí? Predpokladám, že miesta je tam na prestávkujúce súpravy dosť (podobne ako aj na Novom Meste a v Petržalke)
Posilnenie? To sa akosi nenapĺňajú reči českého publika, ako ho táto trasa ťahá do straty (čomu sa pripisuje i obmedzovanie abus spojov Praha-Brno aby ľudia presadli...) ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec