Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jojan #226129:
Raz som cital rozhovor so sefom zachranky. Ak mali vodica, ktory nejako nedokazal pochopit, ze ponahlat sa ma s ohladom na pacienta, tak ho priviazali do nositiek a povozili po meste jeho stylom jazdy. Potom to uz pochopil kazdy.
Reakcia na: Ike #226128:
Ja som včera videl za volantom idúceho auta dievčinu, ktorá mala v ľavej ruke mobil (telefonovala) a v pravej pero ktorým čosi zapisovala do diára. Také HF ešte asi nevymysleli.
Reakcia na: Solider #226127:
Presne táto diskusia ma napadla, keď som včera večer cestoval. Nastúpil som na Hl.st. do 30T smer Petržalka a po odchode z nástupišťa hneď na tom prvom ostrom oblúku, zhruba po prejazde prvým podvozkom vodič pridal a zvyšok už "tancovali cestujúci", ktorí sa nedržali tyčí. Ale to je (nielen) v BA častý jav, že neviem počkať, až prejde celý vozeň (súprava) ale hneď pridám, nech by sa zvyšok hoci aj prevrátil. V minulosti typické boli akrobacie na zadnom predstavku druhého vozňa po výjazde z oblúka.
Vždycky ma napadne, či ten dotyčný vodič nebol náhodou v úlohe cestujúceho a nezažil podobný manéver? Tak to potom musí vedieť, ako sa majú cistujúci cítiť, keď k tomu príde. A navyše električka nie je dlhý vlak, kde treba čakať až mi x vozňov prejde za koniec pomalej rýchlosti.
Dnes som robil drobný prieskum na Pražskej v dopravnej kolóne a tu sú zistenia:
- vyhradený jazdný pruh v tom úseku pred pripojením z Kramárov je využívaný osobnými autami asi 5-7x za minútu (!), pričom vozidlá označené taxi som nepočítal. Len si spočítajte, koľko máme za dve špičkové hodiny úspešných a dôležitých ľudí. V normálnej krajine by tam pekne bola kamerka a snímala by "narušiteľov" a rovno posielala pokuty - http://www.patchwayjournal.co.uk/2016/06/13/enforcement-camera-live-a38-bus-lane-aztec-west/

- každý tretí vodič je na mobile, niektorí konštantne. Keď som pred dvoma rokmi kupoval auto, na trhu bolo ťažké nájsť vozidlo, ktoré by nemalo vo výbave bluetooth. Zároveň, keď som si za to zaplatil, prvá vec, čo som spravil bolo, že som si ten bluetooth spároval s mobilom. Niekto si kúpi auto za cenu domu a mobil má pri uchu ? Ok, messanger sa takto využívať nedá.

- O striedavom radení na Slovensku by mohol Hollywood natočiť smutnú melodrámu s tragickým zvratom, pri ktorom všetci hrdinovia spáchajú rituálnu samovraždu.

- Stále viac a viac áut parkuje na chodníku, čo je viditeľné najmä na Šancovej. Pri zastávke F. Liszta kedysi parkovali na chodníku 2 autá, dnes sa ich tam narve 7. Mestskáči nereagujú. Štáni chodia okolo. Nuž, nelegálne parkovanie je len tam, kde mi hrozí pokuta. Ak som úspešný a dôležitý človek aparkujem v zákaze, ktorý nikdy žiadny policajt nekontroloval (a ak je to hlavne paušálne definovaný zákaz), parkovanie je dovolené.
Reakcia na: anbis #226125:
Predpis sa dá zmeniť, ale §nikohotonetrápi ? Softvérové obmedzenie do oblúka nie je, práve aj kvôli otočnému krajnému podvozku, neviem si predstaviť, ako by to fungovalo (nabehne voz do oblúka a potom to po 10 metrov spomalí voz?). Pionierska – priecestie, to sú tie rekonštrukcie na sklonku vlaňajška, kedy bolo treba minúť peniaze a bolo sa treba vmestiť do 150 tisíc eur na každú rekonštrukciu, ktorú priamym zadaním (na základe prieskumu trhu) získali TSS Grade a Rail Ways.
Reakcia na: ceres #226121:
1) Áno, horšie. Ich učili v Žiline, že podvozky musia byť otočné (o tom, že len krajné, nie ale to si tvorivo doplnili).
2) Prakticky v ničom. Avenio-M je len ďalší vývojový stupeň Combina. Nakoniec, v Postupimi práve predlžujú Combiná a predlžujú ich článkami z Avenia-M.
Reakcia na: Solider #226124:
Aha, takže problém je aj v zastaraných predpisoch, ktoré nereflektujú vozy s pevnými podvozkami. Je taký problém ten predpis (D1/1 či ktorý to je...) zmeniť, či §nikdysatotaknerobilo?
Potom druhá vec, že Škodovky údajne majú softvérové obmedzenie rýchlosti do oblúka, to sa vyplo alebo aký je problém? Tretia vec je možno aj to, že vodiči si ešte nezvykli na zmenu, veď vozy so všetkými podvozkami otočnými tu boli desiatky rokov a pri nízkych kognitívnych schopnostiach, ako si povedal... ?
Pionierska - myslíš ten 40kový oblúk či priecestie? Oblúk sa mi zdá byť ešte stále v pohode (až na tie pražcové kotvy á la DPB rozopreté o prefabrikovaný obrubník) a priecestie som nepochopil, prečo sa konečne nerealizovalo ako železobetónová doska, to isté Bajkalská, peniaze?
Reakcia na: anbis #226122:
Nemá to súvis, tá 10 km/h je tam od výluky na Špitálskej, keď všetko chodilo cez Radlinského a vtedy sa rozpadla tá srdcovka. Je to síce už navarené, ale stále je to dosť mizerné, tak tam preventívne ostala 10. Čo sa týka techniky jazdy, jedna vec je, že predpis nehovorí o rýchlostiach pre vozy s neotočnými podvozkami, takže tam platia rýchlosti ako pre staré vozy. Pokiaľ ide o konkrétny oblúk z Amerického na Floriánske, je to ozaj ostré a síce je tam na vjazde 25, do výhybky z odbočky po hrote 15, ale optimálna rýchlosť pre komfort cestujúcich by bola do 10 km/h. A teraz si zober, že niekto tam vpáli 25, potom je celkom logické, že vnútri voza sa to pozametá. Horšie však bude, ak náhodou niečo povolí a pozametá celú ulicu. Horná a dolná Vazovova – ostré oblúky, predpisovo síce 15, ale optimálne pre Škodovky do 10. Ináč horná Vazovova ako vyzerá pol roka po oprave? To geodeta nevidelo ani náhodou. To isté Pionierska a Bajkalská, horšie ako pred opravou.
Reakcia na: S499.1023 #226120:
Pre Bratislavu by bolo najvhodnejsie, aby sa vsetky obluky, ktore su zlozene z ostrych oblukov a rovnych casti prerobili na pekne rovnomerne obluky a tiez vyhybky by mohli byt menej ostre.
Reakcia na: Solider #226116:
Ja som si takto v piatok zalietal v kĺbe na tom esíčku z Amerického nám. na Floriánske... odstredivá sila, ktorá tam vzniká pri narovnávaní článkov je neuveriteľná. Skvelé sú aj dolná a horná Vazovova, ale tam sa lieta tuším trochu menej, oblúky sú plynulejšie.
Ináč práve na tom esíčku Floriánske - Americké nám. som si nedávno všimol zavesenú 10 km/h (iba v smere na Americké, v opačnom neviem), odkedy tam je a prečo, nemá to súvis?
"Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými." Nie horšie?

Chcel som sa inak spýtať, v čom je rozdiel medzi Aveniom M a klasickými Combinami, ale podľa toho, čo píšeš, teda z pohľadu chodových vlastností asi len v detailoch...
Reakcia na: Solider #226116:
A práve preto som toho názoru, že pre Bratislavu by bolo najvhodnejšie vozidlo "Kurzgelenkwagen", ktoré má nádherný prejazd oblúkmi a navyše rovnomernejšie nápravové zaťaženie, keďže každý podvozok nesie práve jeden diel, lenže to naráža na to, že:
1) Dvorný dodávateľ to nevyrába.
2) Nevyhovuje to dogme ing. Poláka a dalších, že vozidlo so všetkými čiastočne otočnými podvozkami je lepšie, ako vozidlo s dvoma podvozkami plne otočnými a dvoma pevnými.
3) Nevyhovuje to zadaniu dĺžky, keďže Kurzgelenkwageny majú dĺžku v okolí násobku 9 m, takže vozidlá by mali buď okolo 27 m všetkými alebo okolo 36 m.
Jediné vozidlo s pevnými podvozkami, ktoré by som bol ochotný vziať na milosť, je Bombardier Flexity - neviem, ako to výrobca dosiahol ale tieto vozidlá s pevnými podvozkami majú chodové vlastnosti blízke vozidlám s otočnými podvozkami a o triedu lepšie ako iné vozidlá s pevnými podvozkami (najhorší Variobahn, po ňom Combino Classic (dnes Avenio-M), AnsaldoBreda Sirio, CAF Urbos a najlepší Flexity Outlook).
Nechcem tu byť za hlupáka, ale na základe čoho sa povolilo parkovanie na chodníku v Mlynskej doline popri ceste I/2? Je to cesta I. triedy, je to mestský okruh a je tam MPR 70 km/h. Podporujeme cestovanie MHD?
Reakcia na: Mhr1 #226110:
Návrat je reálny, otázne však je, či vydrží v bežnej premávke. Nedávno sa riešili brzdové skúšky. Pokiaľ ide o umývanie, tak cez medzidiel sa voz upratuje (dôkladne sa umýva, čiže podlaha, madlá, okná), za týmto účelom sa kačica vypraví na /4 a súprava na /3, podľa potreby na iné poradia. 7/4 je v stovkovom zadelení, je to prvá služba v prvom kačičovom týždni, takže sa tam najskôr budú striedať pridelené vozy v tomto zadelení – 107, 108, 109, 111, 112, 113, 120, 123, 124, 125, 127, 128, 129, 130, 132, 133, 134, 135.
Reakcia na: Mhr1 #226111:
Na Škodovkách to nad pevnými podvozkami nie je o nič lepšie, hlavne keď náhodou natrafíš na trubiroha za panelom, tak si aj poputuješ po vozidle, keďže to šklbanie pri narovnávaní článkov je masívne a dosť často sú z toho dôvodu zranenia cestujúcich vo vozidle. Ono jedna vec je, že tie nájazdy sú plynulejšie, ale ako bolo spomenuté nižšie, vodičom nikto nevysvetlil, alebo ak aj vysvetlil, tak ich kognitívne schopnosti na nízkej úrovni to nedokážu spracovať, že s vozidlom s neotočnými podvozkami je potrebná iná technika jazdy, ako na klasickom starom dupláku so všetkými otočnými podvozkami. Ich to nezaujíma (v kabíne to nešklbe), podnik to nezaujíma (poškodzujú sa vozy, na nich kĺby, spojenia a iné prvky, koľajové trate, značný diskomfort pre cestujúcich, keď lietajú po voze ako handry), takže vlastne je asi všetko v poriadku (?) ?
Reakcia na: Peon #226091:
Ešte doplním, že podľa informácií od ZSSK na Facebooku pripravujú mobilnú aplikáciu [zatiaľ iba pre OS Android] aj responzívny web. ?
Reakcia na: Mhr1 #226111:
To takisto ničia aj nie v čele voza, navyše otočný podvozok v čele nedáva vodičovi správne informácie o správaní vozidla a navádza ho na rýchlejšiu jazdu v oblúku. Ako som tu už písal - podobná koncepcia sú NF8/NF10/NF8U v Düsseldorfe a Citadisy 301/401 v Dubline. A tam je aj vidieť, kam sa takéto vozidlá hodia - v Dubline na novovybudovaných tratiach s korektnou geometriou jazdia krásne plynule, zatiaľ čo v Düsseldorfe na starej infraštruktúre je to výrazne horšie ako v Bratislave (na nových tunelových pre-metro tratiach je to samozrejme v pohode).
Reakcia na: S499.1023 #226112:
od 15.12.2017
Reakcia na: Mhr1 #226110:
U 1/2/3 ťažko, ten už je vraj v dôchodku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.