Reakcia na: Ike #225261:
1. Amen! Presne toto. Jedine co mi napada ako potencialny problem je kapacita 110ky, ale s tym sa tak ci tak musi nieco robit. Zaroven ak sa podari zlepsit takt vlakov (celodenne a celotyzdenne), nepotrebujeme dalej drzat sucasny stav kedy vsetko ide naraz, co je samozrejme prevadzkovo narocne.Vyhladovo jedneho pekneho dna si predstavujem ze vlaky budu mat na hlavnej stanici pobyt najviac 3-5 minut na dvoch nosnych regionalnych linkach: Galanta - Malacky v i=30, a Trnava - DNV taktiez v i=30 (kazdy druhy vlak dalej ako REX do W). Ak by sa medzi Hlavnou stanicou a DNV spravil idealny preklad, tak to mame vlak v prislusnom smere kazdych 15 minut (cize aspon 10 minut od odchodu vlaku do prichodu dalsieho) a na tieto linky (pokryvajuce drvivu vacsinu regionalnej dopravy okolo Bratislavy) nam staci jedno nastupiste s dvomi hranami. Pre Komarno este jedna hrana a sme vybaveni. Zvysok moze sluzit dialkovej doprave, ktorej zas az tak vela nie je.
chodec
Čo sa týka žel. stanice Letisko M.R.Štefánika a jej napojenia na bratislavský dopravný systém máš pravdu. Táto stanica navrhovaná v Projekte TEN-T vyplynula z požiadavky rakúskej strany (aký paradox - každú chvíľku majú iné požiadavky a kubáčkovci plnia s patričným predklonom ich požiadavky, aj keď sú každú chviľku iné) súvisiaca s nedostatočnou kapacitou letiska Schwechat. Navrhovali/požadovali, že sa vybuduje traťové spojenie letisko Schwechat - Kittsee - Petržalka - letisko M.R.Štefánika po ktorej budú premávať špeciálne súpravy zastavujúce len v oboch koncových staniciach, pričom cestujúci vo Schwechate by prešli kompletným pasovým a colným odbavením a na letisku M.R.Štefánika by už zo stanice vyšli do zóny za odbavením. Preto sa navrhla jednokoľajná trať s odbočkou niekde na ulici Na piesku. Ale kubáčkovci mali veľké oči a požadovali napojiť Letisko aj od žst. Nové Mesto lebo vraj aj košičania by radi sa vlakom dostali na letisko bez prestupovania. A tak sa okrem iného narodil nefinancovateľný "megaprojekt". Takže prosím študovať existujúce materiály a potom vynášať rozsudky.