Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: chodec #225228:
To ze to je drahe je celkom relevantny argument. Okrem toho tu opakovane bolo argumentovane rozbitim bratislavskeho uzla, zhorsenim pripojovosti a nevhodnou polohou ZST Filialka na kraji mesta, namiesto existujucej centralnej polohy Hlavnej stanice.
Reakcia na: Ike #225212:
to teda máš svätú pravdu, píšeš niečo o mlátení prázdnej slamy, ale tá je v hlavách niektorých mojich oponentov, ktorí žiadny relevantný argument okrem toho že je to "drahé" nie sú schopní zo svojej hlavy vymlátiť, skús PROSÍM Ťa prejsť na vecnú a odbornú diskusiu
Reakcia na: david1 #225210:
asi myslíš Štúdiu realizovateľnosti s názvom "ŽSR dopravný uzol Bratislava"
tak to zasa skončí v šuflíku, žiadne jasne formulované odpovede na riešenie uzla nedá, rozbabre niekoľko scenárov, z toho iks variantov, iks na druhú technických riešení, kubáčkovci sa z toho zbláznia však tam nie je nikto kto by tomu rozumel, bude musieť byť ďalšia štúdia ktorá to pomôže zjednodušiť, hlavne že Jaspers je aj v nej rozhodujúci partner, ako tvrdí znalec/Valec - má peniaze tak má právo rozhodnúť čo je pre Bratislavu najlepšie
Reakcia na: david1 #225210:
Ako tu už bolo spomínané, pokial sa má postaviť železničná stanica Filiálka ako koncová hlavová stanica regionálního významu, aká by bola vôbec rentabilita a aké vlakové linky by tam končili? Naviac by sa muselo doriešiť napojenie Filiálky aj od západu a to buď novou kolajovou spojkou, ktorá by musela pod zem, alebo, že by boli vratné súpravy, ktoré by museli zachádzať až niekde za za žel. stanicu Vinohrady, čo by už bolo dosť predlženie jazdnej doby. Podobná situácia je v Ústí nad Labem, kde máme dve dôležité stanice: Hlavní Nádraží a Ústí nad Labem západ a rieši sa to tak, že rýchlikovým spojom Praha - Ústí nad Labem - Chomutov sa prepriaha lokomotíva z jediného konca súpravy na druhý, čo je dosť asi 10 min. zdržanie. A aj keby na Filiálku sa vybudovala tá spojka, tak pohybujem, že by niekto chcel na Filiálku ťahať aj dialkové EC, alebo ich nechať zastavovať aj na Vinohradoch. Sú tam vôbec tak silné prepravné prúdy zo Záhoria, okolia Pezinka, Galanty, že by na Trnavské Mýto bolo nutné tahať v dohladnej dobe vlak? Nepostačia tam električkové linky od Hlavnej stanice, prípadne doriešiť nejakú mestkú linku od Vinohradov? Tiež si viem Filiálku predstaviť s tunelovým pokračováním na Mlynské Nivy na petržalskú železničnú stanicu, ale ako bolo už písané, kto to bude kedy financovať? Z toho vyplýva a súhlasím tu s ďalšími diskutujúcimi, že v dohladnej dobe železničná stanica Filiálka nemá moc význam a peniaze by sa mali vložiť radšej do modernizácie a opravy už existujúcich staníc, hlavne Hlavnej Stanice. Nech sa na mna nikto nevnevá, ale je na hanbu, aby hlavná stanica v hlavnom meste nemala na nástupištia eskalátory, ani len verejné výťahy. V ČR to má rada nielen krajských miest. Ďalej zvýšenie priepustnosti trate smer Kúty, Břeclav... - To by mali byť súčasné priority a potom sa zaoberať novými prepojeniami.
Bratislavský železničný uzol potrebuje prioritne zvýšiť svoju kapacitu tým že sa zvýši priepustná výkonnosť už existujúcich tratí a staníc napr.:
- zvýšiť rýchlosť na Hlavnej stanici - vlaky sa tam plížia na cca 2,5 km úseku 30km/h (momentálne kvôli problémom s výhybkami až 10km/h)
- druhá koľaj medzi BA hl.st. a BA-Nové Mesto, autoblok v dezolátnom stave, zlé trasovaná už existujúca traťová koľaj - momentálne je tam kvôli RJ už skoro vypredané,nákladné vlaky čakajú hodne dlho aby sa tade prepchali, príp jazdia odklonom cez Raču a Vajnory, čím obsadzujú inú kapacitu,
- predĺžiť nástupištia na Vinohradoch,
- tretia koľaj BA hl.st. - BA-Lamač - nutnosť ďalšej rúry - to je pri začarovaných bratislavských tuneloch tak na 20rokov výstavby, existujúca stanica Lamač sa môže zmeniť na zastávku resp. diaľkovo riadenú dopravňu s mimoúrovňovými nástupišťami, aby tam mohli zastavovať napr. aj Rexovia do Viedne,
- zvýšiť rýchlosť Odb. Vinohrady - Predmestie - Nové Mesto - ÚNS + aspoň jedno AHr medzi Nové Mesto - ÚNS
- druhá koľaj Nové Mesto - Biskupice - ....
- potom môžeme začať zahusťovať zastávky
.
.
.
Na súčasnú Filialku presťahovať napr. muzeum dopravy ?
Filialka sama o sebe nefunguje a rozbije bratislavsky uzol, cim prinesie viac negativ ako pozitiv. Tunel uz dava trochu vacsi zmysel (dotiahnut zeleznicu do oblasti Niv by bolo uzitocne, najma s ohladom na planovany rozvoj oblasti, ale aj autobusovu stanicu), ale ten koncept by sa musel prekopat, aby zohladnoval existenciu trate smerom na Zahorie a Cesko a teda aby bola zachovana celistvost bratislavskeho uzla. V podstate si pod tym predstavujem dve vetvy tunela - trat by z Filialky pokracovala do oblasti Niv, kde by vznikla nova centralna stanica (idealne prepojena s autobusovou) a nasledne sa vetvila. Jedna vetva by isla ako je navrhovane do Petrzalky, druha by sa stocila oblukom na sever cez oblast Hodzovho nam. (zastavka pre regionalne vlaky) a nasledne sa napojila na trat 110. Prioritna by pritom bola druha vetva, bez nej to nemoze fungovat (bez petrzalskej vetvy ano). Takato podoba "nadvlaku" by nepochybne bola zlepsenim dopravy v meste.

Avsak, toto co som napisal je jedna velka fantasmagoria, ktora by stala neuveritelne peniaze. Dve zakladne otazky su:
a) Kto by to financoval? A nehovorim len o vystavbe.
b) Ak by sme namiesto toho zrekonstruovali a skapacitnili bratislavsky uzol v existujucom trasovani, vybudovali elektrickove trate po Stefanikovej, na Nivy, do Prievozu a druhu vetvu v Petrzalke, kolajovu dopravu do Stupavy, vyriesili zeleznicne napojenie na letisko Vieden a objednali vlaky v intervale 15 minut celodenne, nepomohli by sme doprave ovela viac za ovela menej penazi?
Reakcia na: chodec #225219:
Tak samozrejme pridanie jednej kolaje a elektrifikácia úseku Marchegg - Devínská Nová Ves určite lacné nie je, ale vždy lacnejšie, ako výstavba extrémne drahého tunela a tým vlastne zásadná prestavba tratí v Bratislave. Ale veď ja nemám nič, proti tunelu, Filiálke..., ale reálne kedy sa toho Bratislava dočká? O 50 rokov? Alebo, veď teda skús si založiť stavebnú spoločnosť, zožeň nejaký kapitál, ale bude treba poriadne velký a neviem ktorá banka ti na to požičia a začni stavať. Veď aj kedysi stavali trate súkromníci ( - Košickobohumínska železnica). A s nejakým financovaním z Fondou EU moc nepočítaj. - Pozri do ČR, aké sú problémy s dokončením modernizácie koridoru Česká Třebová -Praha, alebo obídenie labského lievika Děčín - Drážďany a to sú omnoho dôležitejšie projekty. Prečo sa nestrojkolajní úsek Devínská Nová Ves - Hlavná Stanica?? - Bez toho nám bude dialková doprava a nielen dialková železničná doprava v Bratislave pokrivkávať aj keby sme postavili Filiálky tri.
Reakcia na: S499.1023 #225221:
Bojim sa, aby nebol nieco horsie ako autista ?
Reakcia na: MatejBA #225220:
Ešte si si nevšimol, že "chodec" je autista a proste CHCE Filiálku, lebo tá vyrieši aj kolóny pod Strečnom?
Reakcia na: chodec #225219:
Aha, takze budeme mat 200 km/h elektrizovanu, dvojkolajnu trat az k hraniciam, ale kedze "to vobec nevyriesi dopravu" tak u nas nechame na asi 2 kilometroch staru trat bez dratov a s vmax kolko, 80 km/h?
Reakcia na: Mirtschi #225205:
Nože skús vysvetliť čo prinesie pre riešenie veľmi zlej dopravnej situácie v Bratislave ako píšeš "pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia" ktoré pokladáš za ako som pochopil - za relatívne lacné a teda jednoduché a teda výhodné. No nič. Áut prichádzajúcich do mesta v rannej špičke od Dunajskej Stredy, Pezinka či od Stupavy neubudne. Ulice budú plné, parkujúcich áut neubudne, životné prostredie bude stále dostávať riadne zabrať. V globálnom pohľade ak by to bolo podľa Teba sme v Bratislave a okolí dosiahli pri riešení dopravy veľký prd. A prosím Ťa kým odpovieš porozmýšľaj. Kamoši Ťa síce pochvália ale budeš hrdinom len pre minulosť, pre dobré riešenia musíš trochu aj porozmýšľať.
Reakcia na: Mhr1 #225217:
A ten rozdiel nie je brutalny len v nakladoch, ale aj narocnosti vystavby. O udrzbe ani nehovorim, ZSR nie su schopne na urovni prevadzkovat ani stanicnu halu.
Reakcia na: Mirtschi #225202:
No výborne Mirtschi! Lepšie by som to nenapísal. Kedy zástancovia tunelu pod mestom, kombinácie lokálnej a medzinárodnej EC/IC dopravy na 2 koľajach a propagátori metra konečne pochopia, že sú to všetko fantasmagórie?! Keď mesto si dáva perspektívu na obyčajnú električku (ano, z hľadiska nákladov je to oproti tým fantasmagóriám pre 500-tis. mesto obyčajný = samozrejmý náklad) do roku 2023? A výstavbu prepotrebnej električky cez Euroveu a Košickú a cez Slovnaft, DH do P. Biskupíc necháva na investoroch a nijako ju neiniciuje! To akým zázrakom by zrazu boli prachy na tie fantasmagórie???!!!
Reakcia na: S499.1023 #225180:
Sorry, Tebe patrilo toto: https://youtu.be/o_c-4PUWYNE?t=1m29s
Reakcia na: Ike #225212:
Práveže ho to učili a exceloval v tom.
Reakcia na: chodec #225211:
Na teba je aj dva riadky textu škoda písať.

Proste sa zmier s tým, že kto drží kasu, ten rozhoduje. A preto môže sa rozhodnúť akokoľvek a prostredníctvom kohokoľvek zvážiť ten-ktorý projekt. Však nič nebráni SR, aby si celú tunel aj s Filiálkou zafinancovala sama.
Reakcia na: chodec #225211:
Definíciu mlátenia prázdnej slamy Ťa v škole neučili? ?
Reakcia na: Valec #225109:
Znova opakujem, treba čítať s porozumením. Ak to neučili v škole tak je to pomerne zložitý, mimoriadne komplexný, mnohokomponentový a mnohoúrovňový, dynamicky sa meniaci psychologický proces. Zjednodušene povedané používať rozum, pokojne prečítať, porozmýšľať, oboznámiť sa s problematikou a až potom odpovedať. Nestačí brať len vedomosti z diskutujúcich s rovnakou úrovňou chápania vecí a súvislostí. Zdá sa, že o Projekte TEN-T vieš len to čo si prečítal v tejto diskusii a to je moc málo. Ale nevadí, ži v sladkej nevedomosti a vlastnej múdrosti. Protiargumenty žiadne a ak nejaký tak nie je ničím relevantným podložený.
Reakcia na: Mirtschi #225202:
Tunel vypadol z projektu. Ostala len Filiálka ako stanica regionálneho významu spolu s ostatnými novými navrhovanými stanicami Bory, Mladá garda, Trnávka, Ružinov, Petržalka - Jantárova...
To sa teraz posudzuje ako celok v projekte Bratislavský uzol. Hotový mal byť už dávno. Najnovší termín le leto 2018.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.