to je pravda, ale pokial nieco funguje dobre, nie je dovod pisat negativne (k organizacii, kulturne dojmy su subjektivne)
biela noc ukazuje, ze toto mesto nema rezervy zvladnut akciu v takomto meritku, a odhaluje vsetky nesvary typu verejna doprava, iad a podobne, ak by sa z toho mesto dokazalo ucit a aplikovat aj do bezneho zivota, bol by jej prinos velky, ale takto? skor nez navstevnici profituje z akcie sukromny sektor za velkej podpory bmk, cize nasich penazi, a to netusim, ci sa 180.000 (niektore zdroje uvadzaju dokonca 240.000 a 300.000 pre viva musica, spolu 540.000 za rok 2017) aj transparentne vyuctovalo a na ake polozky boli peniaze pouzite, existuje sprava? nedari sa mi nic najst
Feedbacky aj diskusie na FB k "eventom" sledujem. Ale vždy platí, že skôr ľudia napíšu negatívnu reakciu, ako pozitívnu. Lebo tí spokojní skôr budú ticho (platí aj pri všetkých zmenách).
presne tak, a v doprave je vela toho, co mame dobiehat, navyse je to oblast, ktora sa tyka dennodenne ovela vacsieho mnozstva ludi nez navstevnikov jednej akcie rocne
lebo darmo tu spravime masivnu akciu, ked sa ludia nevedia dostat z bodu A do bodu B, kvalitu projektu neodzrkadluje pocet navstevnikov, ale ako je organizacne zvladnuta a pozitivny feeling z nej, odporucam precitat feedbacky za tri rocniky v eventoch na fb a zo svojho okolia
Myslím si, že v omnoho väčšom nedohladne je stavba tunela popod celé mesto, poprípade Petržalku v problémovom teréne, skapacitnenie trate Viedeň - Budapešť, ako pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia. Nemá kto financovať elektrifikáciu D.N.Ves - Marchegg? A dlhý tunel bude mať financovať kto?? To sú neskutočné náklady. - Aké problémy sú len s relatívne menšími úpravami železničného koridoru v ČR - konkrétne úsek Ústí nad Orlicí - Choceň.
Osobne vidim ulohu samospravy pri takychto udalostiach skor v organizacnej pomoci, nez priamej financnej dotacii. Cize napr. zabezpecenie dopravy, pripadne bezodplatne vyuzitie niektorych priestorov vo vlastnictve samospravy a podobne.
Ovela ucelnejsie nez jednorazovo minut cash na jednu akciu za rok mi pride napriklad zabezpecovat kvalitnu verejnu dopravu aj pocas noci vzdy ked je to nutne, ci uz je to Biela noc, Silvester, festivaly, atd.
Stále je tu živá diskusia, okolo tej stanice Filiálka a tunela popod Dunaj a stredom Petržalky a trať na letisko a... Napíšem tak, že sú to krásne veci, ale reálne kto to zaplatí? Kolko času zhltne príprava projektu a aká bude celá toho rentabilnosť? Niečo vzdialene podobné sa pripravuje aj u nás v Ústí nad Labem. Vysokorýchlostná trať Praha - Drážďany, ktorá mimo iné má viesť popod celé Ústí a potom Krušné Hory, 26 kilometrový tunel... Predbežný dátum len začiatku realizácie?? R 2035. A to si neviem predstaviť ako sa to bude financovat,to budú neskutočné náklady a to ČR je ešte predsa len niečo ekonomicky na tom lepšie ako SR. To by sa Petržalka kapacitnej dopravy načakala... Už len aké sú problémy, len s dokončením obyčajnej električkovej trate na jej koniec , nie to železničnej trate naviac pod zemou. = Ďalšie neskutočné náklady, trať, ak by sme chceli pod povrch, tak buď poriadne hlboko, alebo úplne plytko v tých štrkopieskoch, to zasa vystávajú problémy s križovaním chorvátskeho ramena, inžinierských sietí... Ďalej rentabilnosť: Píše sa v rámci TEN-T. Pre TEN-T je predovšetkým určená dialková doprava. Teda aké by tam mohli premávať dialkové linky a na aký smer? Eventuálne možno uvažovať o dnešných vlakoch EC Budapešť - Praha (Berlín) . Tam však vystává problém ten, že trať Budapešť - Komárom - Viedeň , na ktorú sa to má napojiť je už teraz preťažená, neviem do akej miery kolko by sa tam dalo ešte vpratať vlakov. A Maďarsko to určite nebude urgentne zviackolajnovať len preto, že v Bratislave chceme tunel. Ďalšia věc, že odklon EC z Bratislavy hneď do Maďarska by zbytok Slovenska, hlavne takú Nitru moc nepotěšil. Ďalej dialková doprava do Rakúska? Tam vlaky v trase Praha - Viedeň načo by zachádzali do Bratislavy? Je výhodnejšie z Břeclavi ich viesť rovno do Rakúska, ako je tomu teraz. + Rovnaký problém s kapacitou trate Viedeň - Budapešť. Ešte v hre sú slovenské linky Košice - Bratislava s možným predlžením do Viedne, ale čo potom s Hlavnou Stanicou? V podstate Hlavnou Stanicou by mohla byť Filiálka, ale čo potom tie vlaky EC? Prestupy zo slovenských R do nich? Naviac by sa musela tiež nákladné doriešiť spojka zo Záhoria. Osobne, si myslím, že pre Bratislavu sú teraz omnoho dôležitejšie projekty, ako Filiálka. Napríklad nutné strojkolajnenie úseku Hlavná stanica - Devínská Nová Ves trate na Prahu, oprava súčasných staníc... Ak sa porobí to, čo je treba, tak sa môže uvažovať o trati popod centrum mesta, Filiálku si viem predstaviť ako zastávku. ALEBO, ak sa nájde súkromný investor, ktorý to všetko zafinancuje, - nech sa stavia, ale kto by do toho šiel?
upresnim, bolo to az 180.000, v tomto suhlasim s rozhodnutim drobu viac nedotovat akciu, ma uz celkom slusny marketing, a ak boli posledne rocniky tak super, isto ludia nebudu mat problem zaplatit vstupne, tak ako za koncerty, a podobne akcie, v ba nie je problem, ze by ludia neboli ochotni platit za kulturu
ale vyhlasenia organizatorov su riadnym preslapom, dostali slusnu podporu na rozbeh, je fajn, ze nieco nove nacali, inspirovali, ale cakat masivnu dotaciu od kraja, to ozaj nie
az tak vybornym pocinom nie je, sudiac podla ohlasov, kym z prveho rocnika boli ludia nadseni, z dalsich dvoch boli coraz viac sklamani, projekt nech kludne funguje dalej, ak sa dokaze uzivit sam zo sponzoringu a vstupneho, ale aby si organizatori narokovali na statisicovu pomoc od bmk a vinili ho z "likvidacie"? to sme kde? tie peniaze su ovela viac potrebnejsie inde nez ich vyhodit von oknom za jednu akciu raz rocne, ak napriklad skola potrebuje na opravu strechy, ci ine urgentne vydavky, to je zmysluplne cerpanie, ktore vydrzi par rokov
Štúdia na modernizáciu rakúskeho úseku je známa už niekoľko rokov keďže slovenské ministerstvo ŽP ju posudzovalo. Realizácia je však v nedohľadne, tak ako je v nedohľadne elektrifikácia súčasného jednokoľajného úseku Devínska Nová Ves - Marchegg št. hranica. A elektrifikácia sa dá ťažko dokončiť a uviesť do prevádzky keď je nutné doriešiť povolenie a realizáciu dvoch samostatných stavieb umiestnených na území dvoch štátov, kde územné rozhodnutia a stavebné povolenia budú vydávať samostatné organizácie dvoch štátov , pričom technické riešenie styku dvoch trakčných sústav zasahuje vždy aj na územie druhého štátu. Takže treba doriešiť legislatívne aj kompetencie stavebných úradov. Okrem toho slávny JASPERS zrušil Projekt TEN-T takže financovanie elektrifikácie slovenského úseku je v nedohľadne. Skrátka peňeži net a Arpád má problémy s riešením obchvatov miest na južnom ťahu. A zdvojkoľajnenie slovenského úseku ani nedovidíš.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1