Biela Noc je podľa mňa unikátny formát kultúrneho podujatia, ktorý ako jeden z mála na Slovensku predtým, ako bol v Ba, relatívne úspešne dopadol v Ke.
A do mesta prilákal viac návštevníkov, ako silvestrovské oslavy, alebo nechby aj toľko isto, ale na rozidel od Silvestra toto boli poväčšinou domáci, kým na Silvestra chodí kvantum domácich mimo Ba a sem chodievajú turisti z Chorvátska a Slovinska (To mi nevadí, to len konštatujem).
To, že nezvládli organizáciu takého množstva ľudí a hlavne dopravy je druhá vec (ale je podľa mňa vina nielen organizátorov) a to, že vyberali za niektoré "lepšie" výstavy viac ako symbolické vstupné aby mohli aspoň čiastočne zaplatiť niektorých umelcov - autorov, hoci tam bol sponzoring viacerých dobrých firiem a ešte aj BSK dalo na podujatie 120 tisíc (ktovie kam nakoniec išli?) je ešte ďalšia vec.
Ale s myšlienkou tohto podujatia ako takého to podľa mňa priamo nesúvisí.
Vďaka nim sa podarilo vyzbierať tie podpisy. Bez toho by sa to nikdy nevyzbieralo. Bielej noci sa tiež dá všeličo vyčítať, ale nedá sa poprieť, že za krátke obdobie sa stala prakticky kultúrnou udalosťou roka v Bratislave a prinajmenšom inšpirovala pre podobné akcie.
Čo je však smutné, je to, že keď tu vypíšem niekoľko iniciatív, ktoré spravili kus roboty pre Bratislavu, tak miesto uznania a ocenenia príde akýsi kecho a hneď to ofrfle, že JEMU sa dve iniciatívy nepáčia. Áno, presne tento prístup podľa mňa stojí za tým, čo sa "zbytočnému človeku" na Bratislave (možno Slovensku ako takom) hnusí. A oprávnene.
Sorry, ale co je pozitivne na Biela noc a Iniciatíva Zastavme hazard?
Prve cisto komercna akcia a ako bonus cucajuca peniaze z verejnych rozpoctov a druhe su populisti, nieco a la Nesrovnal, t.j. ukazat sa a nic nevyriesit a ani neponuknut naznaky riesenia (o zavádzani pri zbierani podpisov ani nehovorim).
Ktorú časť zo skratky sci-fi si nepochopil? Science? Alebo Fiction? ? Samozrejme, že by to nebolo realizovateľné s plesnivými Béčkami do Banskej Bystrice alebo s útul... výpravnou budovou, kde má ústredné postavenie obchod s porcelánovými anjelikmi. A vôbec s ďalšími x vecami ?
Informácia o 200 km/h je nová z novembra minulého roku. Keďže trať je priamka, zvýšenie Vmax znamená len minimálne navýšenie nákladov. Vmax = 200 km/h sa plánuje na úseku Aspern Nord - Marchegg. To sú informácie z prvej ruky. Tvoj príspevok so 6 odsekmi s tým nie je v žiadnej kontradikcii.
Čo Rakúšania plánujú s juhom neviem, ale veľké plány majú s Marcheggom.
Podľa mňa len v BA za ostatných pár rokov vzniklo kopec pekných projektov, napr. Dobrý trh, Stará tržnica, Cvernovka, nadšenci opatrujúci bunkre (Múzeum Petržalského opevnenia), Zelená hliadka, Bratislavská občianska samospráva, M_P_ BA, Čierne diery (celé Slovensko), Biela noc, T3 kultúrny prostriedok (dávam im šancu), Iniciatíva Zastavme hazard, OZ Oživenie Kapitulskej, Bratislava 2030, Bratislava otvorene, Námestie pre ľudí (Kamenné nám.), Kalab, Iniciatíva Jurajov dvor a tak ďalej. Teraz som zase čítal, že nejaký nadšenec otvoril dobré múzeum počítačov... proste je toho množstvo, každú chvíľu niečo vzniká, nikomu nebráni pomôcť iniciatíve, ktorá sa mu páči.
Akurát že následne by sa ti polovica dnešných cestujúcich vlakom na ten vlak vysrala a išla by autom rovno do cieľa svojej cesty. Pokiaľ se nenaučíte chápať auto nie ako nepriateľa ale ako synergický druh dopravy, budete všade za "praštených aktivistov".
Milý chlapče, ty sa veľmi nerozkrikuj, keďže ty si dodnes nepochopil, čo je to ten JASPERS. Nepochopil si, že na ministerstve nesedia Kubáčkovci. Nepochopil si, že Nesrovna je tvoj protielektričkový a profiliálkový druh v zbrani. Nepochopil si, že toto tu je obyčajné koníčkarské fórum, na ktorom úplne zbytočne bojuješ s veternými mlynmi. A, čo je najhoršie, nepochopil si, že okrem Iva ti na tvoju Filiálku každý zvysoka serie. https://youtu.be/kVuw1aRLZQk
V Malých Krasňanoch by mala fungovať preferencia pre električku. To tu už bolo preberané.
No pokiaľ si ju nezopne električka tak ak dlhšie nešlo auto z bočného smeru a v hlavnom je zelená už nad max. nastavený čas tak áno zastaví aj polovičku "štrúdle" áut od Rače jedno auto z bočného smeru od Malokrasňanskej.
Podobne funguje aj dynamické riadenie na ostatných. napr. Magnetová -Vajnorská, Bojnická - Vajnorská či nová pri Fresh markete.
V uvedenej lokalite sú dve križovatky:
- Malé Krasňany (pri Redingu),
- AB Kozmetika, tá však bola spustená len počas jej skúšky.
Cez Malé Krasňany prechádzam denne minimálne 2x (niektoré dni aj 12x). Po tom, ako ju doladili (plus mínus v období, ako bol aj článok na tomto webe) má na križovatke výhradnú prednosť električka. Od toho času som tam s električkou stál 3x, raz nešla preferencia v palubáku, raz ešte "dobiehala" fáza pre autá a raz preto, že križovatka prechádzala cez fázu vypínania sa.
Inak, voľno pre autá nedá ak tam auto reálne v nejakom smere nečaká, alebo ak dopyt nezatlačil chodec alebo cyklista. Tých je tam síce málo, ale cez Račiansku sa vďaka okolitým križovatkám dá prejsť aj na červenú. A práve vtedy stoja autá na Račianskej a nikde-nikto iný neprechádza.
Áno, sledujem, že niekedy je problém s vychádzaním z parkoviska, lebo tento smer sa púšťa až po prejazde áut z Malokrasňanskej a vzhľadom na intenzitu električkovej premávky sa často stáva, že keď by už malo pustiť autá od Redingu, prihlási sa ďalšia električka ktorá dostane preferenciu.
Čo bolo dôvodom havárií netuším, ale tento týždeň som bol svedkom toho, ako nejaký expert idúci od Rače vletel až takmer do koľajiska, pričom na odbočke mal červenú. Keby šla električka, má po svojom Favorite. Za nevenovanie sa riadeniu vozidla ale križovatka nemôže.
Dokiaľ nebola križovatka zapnutá, tak tam nebolo ani tých ďalších 150 bytov odovzdaných, čo na intenzite premávky tiež niečo pridalo. Takže nemožno tieto dva stavy porovnávať.
Prosím ťa, to vyhlásenie, že chceme byť napojiť významné letisko, nejako automaticky zahadzuje do koša snahy na skapacitňovanie a zlepšovanie parametrov spojenia cez Marchegg???
Tak pozor! Zovšeobecňovanie je veľmi nebezpečné a väčšine krivdí. Ak si mal smolu na ženy, to ešte neznamená, že sú všetky "chudery, svine, naivky a hlupane" (citujem). Ja zasa mám na ženy šťastie. Som obklopený samými inteligentnými i peknými, zlatými i milými. V rodine a platí to aj pre väčšinu kolegýň! Ale zasa nebudem tvrdiť, že všetky sú úžasné. Sú aj "chudery, svine, naivky a hlupane". Ale tými sa nezaoberám ani v mysli. Som rád, že sú okolo mňa aj tie so znamienkom +. Mysli na (+) a zabudni na (-). Všeobecne, vo všetkom! Inak sa zblázniš!!!
Neopakuj chlapče lebo sa zhovadíš ešte viac a plusky sa míňajú. Rakušáci by boli blbci aby cca 35 kilometrový úsek po nejaký hraničný úsek na Slovensko modernizovali na 200 km/hod, jedine ak to je nejaká priamka, takže teoreticky z hľadiska parametrov trate by tam 200-ka mohla byť, ale čo ďalej ? Taká rýchlosť na slovenskom úseku po Devínsku je nedosiahnuteľná bez toho aby sa nevybudovala úplne nová trasa v novej polohe, a na jednokoľajnej trati zaviesť 200-ku to je riadne uletené, k tomu nový most cez Moravu, nové mosty v inundačnom území Moravy, hahaha.
Okrem toho ak nevieš Rakušania preferujú spojenie na Slovensko cez Kittsee.
V januári 2017 totož Ministerstvo ŽP SR informovalo, že sa v rámci povinného cezhraničného posudzovania EIA prerokováva strategický dokument „Plánovaná prioritná železničná trať Viedeň – Rakúska hranica“ v ktorom sa hovorí o vyhlásení železničnej dráhy „Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bruck / Leitha - štátna hranica pri obci Nickelsdorf“ za vysokovýkonnú trasu.
Tento dokument na základe dohody medzi príslušnými ministerstvami Rakúska a Slovenska predstavuje železničné prepojenie „južne od Dunaja cez Kittsee prioritné prepojenie pre regionálnu a nákladnú dopravu, ktorej ale z dlhodobého hľadiska prináleží dodatočná funkcia rýchleho spojenia medzi Viedňou, Flughafen Wien (letiskom Viedeň) a Bratislavou“. Táto stavba vyplýva zo skutočnosti, že Flughafen Wien (Letisko Viedeň) predstavuje podľa čl. 41 ods. 3 Nariadenia (EÚ) č. 1315/2013 hlavné letisko v TEN-T. S tým je spojená povinnosť do roku 2050 spojiť Flughafen Wien (letisko Viedeň) – ako aj všetky takzvané hlavné letiská – so železničnými a cestnými infraštruktúrami TEN-T.
Pre navrhovanú zmenu siete z toho vyplýva konkrétny cieľ a to vytvoriť výkonnú os osobnej diaľkovej dopravy na relácii Wien Hbf (Viedeň hl. st.) - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Győr - Budapešť a funkčné pripojenie Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bratislava.
Tak čo na to povedia chlapci od Jaspersu, čo s tým naložia Kubáčkovci na ministerstve dopravy a odborníci na IMHD, to som zvedavý
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Melange
Čo je však smutné, je to, že keď tu vypíšem niekoľko iniciatív, ktoré spravili kus roboty pre Bratislavu, tak miesto uznania a ocenenia príde akýsi kecho a hneď to ofrfle, že JEMU sa dve iniciatívy nepáčia. Áno, presne tento prístup podľa mňa stojí za tým, čo sa "zbytočnému človeku" na Bratislave (možno Slovensku ako takom) hnusí. A oprávnene.