Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #224907:


Na činnosť cteného a vysoko odborného Jaspers-u má Bratislava nehynúcu pamiatku a tou sú zabetónované štvorpásové koľaje na Štúrovej a Starom moste, ktoré vedú od nikam do nikam. Sú dôsledkom ich vysoko-odborne-strešteného nápadu nahradiť Filiálku a trať pod Dunajom tram-trainom z Janíkovho dvora na Hlavnú stanicu.
Reakcia na: Ámos #225000:
To máš to isté ako keby TV Markíza informovala o novom seriáli na TV Joj...
Reakcia na: MatejBA #225001:
To ja neviem. Ak ich vsak dostal hopin zdarma, ci dokonca za nejaku úhradu (akymkolvek smerom a nebolo urobene obstarávanie), tak sa moze imhd obrátiť na sud a ziadat vydanie dat.
Reakcia na: Ámos #225000:
Urcite netvrdim ze DPB ma vyvijat nejaku aplikaciu. Z mojho pohladu je ovela vhodnejsie zverejnit data a nechat developerov nech z nich nieco vycaruju. A kludne nech si tie data potom integruje aj Hopin.

Druha vec je kvalita dat. DPB mal uz dlhsie polohu vozidiel na svojom webe a velmi pouzitelne to nebolo.
Reakcia na: Ámos #225000:
Dalo DPB vobec pristup k tym datam iMHD?
Reakcia na: 810zssk #224998:
Samozrejme otvorene data by mali byt tiez.

No spolupraca s Hopinom sa mi paci. Okrem toho, ze tuto appku ma dost velke percento ludi, predpokladam aj nizsiu ceny, ako vytvorenie uplne novej app.

Co je vsak zvlastne. Je ignorovanie tejto novinky zo strany imhd.
Aké ironické:
Magazín IDSBK "Prečo cestovať električenkou? 5. Je ekologická. Používaním električenky chránite životné prostredie. ...ani sa nepodieľate na zbytočnom použití papiera. Skúste si predstaviť ten počet lístkov, ktoré by ste spotrebovali za rok každodenného cestovania." Nemusím si to predstaviť, ja som zahltený kilogramami papiera ?

Potom ale píšu, že cestovaním MHD a železnicami nemíňame žiaden papier, aby sme bol objektívni.
Reakcia na: Valec #224996:
? ? ?
Namiesto otvorenych dat to slahneme do taxi aplikacie. Panenko skakava..
Ďalší pondelok s meškaním 8 min. kvôli nemožného nástupu do vlaku a následne neodvezenými cestujúcimi. No proste S 60 ... ?
Reakcia na: Mhr1 #224991:
Diky za info, aspon som chytrejsi 🙂

A co sa tyka toho mojho "netankovania", tak ja som to kedysi pouzival prave z dovodu "tankovat" ako naplnit - teda ze sa ma to velmi netyka a vykonat to/nieco ma "nenaplni" a je to strata casu pre mna 🙂
Reakcia na: Ike #224993:
Ani závoru nepoškodil... tento štýl nie je len grécky, ale aj poľský, český - len čo si spomínam, že som videl.
https://www.youtube.com/watch?v=kVCtcd0eCX0
grécky štýl

Ten výstražník je mi inak dosť povedomý.
Reakcia na: Mhr1 #224991:
Ďakujem za vysvetlenie, ja som sa doteraz vždy kompostoval tým, že som hovoril, že "ma to netankuje" ?
Reakcia na: MatejBA #224980:
Priatelia, nehnevajte sa na mňa, ale musím reagovať na nesprávne používanie cudzích termínov. MatejBA napísal: "kedze SL cestujem tak raz za 5 rokov, velmi ma to netankuje". Čo sa tým chce povedať? Jeho SL netankuje? No mňa tiež nie, ja sa napájam (tankujem) sám. Tank = anglicky nádrž. Teda tankovať = plniť nádrž, čo všetci poznáme z benzínovej pumpy...
Veta je tým pádom úplne nezmyselná. Správny výraz je tangovať. Latinsky tango, tangere = týkať sa, dotýkať sa. Aj tí, čo nemali v škole latinu, mali geometriu. A mohli by si pamätať, že priamka, ktorá sa dotýka kružnice, je dotyčnica, teda tangenta. Ak sa mňa niečo netýka, môžem použiť tento latinský výraz a napísať, že ma to netanguje - teda sa ma to netýka, nedotýka.
Podobne sa často - v minulosti aj na stránkach tohto fóra - používa výraz "antidatovať". Je to samozrejme nezmysel, ak použijeme skorší dátum ako dnešný, my predsa nejdeme proti tomuto dátumu, ale pred tento dátum. Latinsky predpona ante- znamená pred-, takže namiesto "preddátovať" sa používa "antedatovať". Textový editor mi "antidatovať" podčiarkol ako chybný a výraz antedatovať ho nijak nevzrušil. Môžete si to vyskúšať.
Nie som jazykový purista, nevadia mi slangové ani nespisovné výrazy, ak sú použité správne. Ale vyššie uvedené prípady, rovnako ako tvrdenie, že niekto chová doma zajace, sú jednoducho chybné, teda nesprávne (pre tých, ktorí si stále myslia, že majú doma zajace, upresňujem, že zajac poľný je divé zviera z lesa a poľa a doma chováme vždy a len králiky).
Neberte to, prosím, nikto osobne, ani MatejBA, nie je to namierené proti nikomu.
Riaďte sa nasledujúcou vetou: "Nepožívajte cudzie termity, mohli by ste sa sa skompostovať". Takže buďto pekne po slovensky, alebo správne: "Nepoužívajte cudzie termíny, mohli by ste sa skompromitovať". 🙂
Reakcia na: Technopol #224986:
Už je novší (ak tomu správne rozumiem, tak zatiaľ nedokončený): https://drive.google.com/drive/folders/0B69pAmchfbacTHF1YXZnT0NyU2c
Reakcia na: Technopol #224986:
Presne, strany 35+34. Toto som ani nevedel že je spravené. A prakticky označiť k tomu tučnejšie dôležité (hlavné) trasy, a už iba normálne a zmysluplne prejsť všetky označené body čiarami tak, aby všade viedla apsoň jedna linka, a nebude to ako v súčasnosti - jedna linka vymetie všetko....podľa konštelácie hviezd....

Ike: Osobne by som skôr videl než BUS pruhy viesť SADku na diaľnicu. Napríklad záhorie - Doviesť to všetko do stupavy, za stupavou na D4 a následne na D2 až pred Sitinu, a tam dole a dalej na Patrónku. U mnohých spojov nezmyselnost zachádzania cez Záhorskú a L.A. Fakt viesť súbežne SL a MHD na tak veľkom úseku....rovnako nutnosť všetko viesť na Nivy. Ak, tak okruhom Patrónka-Mlynská-Petržalka-Apollo, alebo úplne vyseknúť. Prakticky je všetkým jedno či pôjdem jedným spojom po nivy, a odtiaľ SL, alebo tým istým spojom rovnakú trasu až na Patrónku alebo dakam a tam presadnem. Dokým nepríde k navýšeniu potrebných prestupov alebo k radikálnemu nárastu času potrebnému na dané spojenie, je zmysel viesť SADku do centra mesta cez celé mesto zbytočná.

Úplne optimálne by bolo najmä ju plne nadviazať v rámci BIDky na železničné spojenia (v júni prichádza k navýšeniu počtu spojov z PK a SC do BA..) tak, aby vymetače nedovážali na spoje BUS, ale aby doviezli na vlakovú stanicu a tá dostane ľudí viac menej do centra mesta. Bohužiaľ, tu je kameň úrazu - Momentálne maďarská štreka ráno nevládze (je tam to čo má byť, a aj tak málo), RJSK si možno začne plniť svoje úlohy a aspoň nasadí čo má nasadzovať, PK vetva je relatívne v poriadku, tu by kapacitne Abusy mohli reálne dovážať na stanice ľudí, a Záhorie je úplne v poriadku na zvoz. (Samozrejme, kto cestujete, viem že tam su fullky, ale miesto tam je. Pri porovnaní s Ivankou to je vlastne poloprázdne...)

No schválne, skúsim v tej čiarovej verzii z toho projektu naznačiť nejaké riešenie v organizácii, postnem tu, a uvidíme, ak by sa našli ohlasy z pohľadu zdatnejších k dobrému, predložíme na vyššie miesta. Naozaj sa už so SL nedá moc dobre cestovať, sám vyhľadávam či sa tam viem dostať vlakom, ak nie, idem radšej autom. Nemám toľko času na lúštenie ich cestovných poriadkov a porovnávania s údajmi z hvezdárne, výkladu kariet od cigánky, a iných zdrojov či ten autobus vlastne pôjde, alebo zahne za roh tesne predo mnou....
Reakcia na: Peon #224987:
V tomto dokumente http://kdis.open.sk/2016-09-22/Vyhodnotenie%20IDS%20BK%20(20160818)_KDIS.pdf ešte z augusta 2016 je na str. 32 napísané: "V dopravnej oblasti neboli doteraz realizované optimalizačné opatrenia v linkovom vedení a časovom rozvrhnutí jednotlivých spojov v zmysle návrhov BID."
Reakcia na: Mike #224978:
Nevyriešia toto náhodou tie nové CP s pravidelným intervalom, ktoré pripravuje BID? Hovorí sa tomu aj dopravná optimalizácia. Alebo tie sa tak skoro do praxe nedostanú, lebo vždy sa nájde niekto mocný kto to stopne? A v BSK na doprave kandiduje znova Csáder alias "Autobus má voziť ľudí do práce, nie zo žúru"?

A nemal by tie CP v súčasnosti robiť Odbor dopravy BSK? To aj v iných krajoch na Slovensku si robia CP dotovaných liniek sami dopravcovia podľa seba a na Úrade samosprávneho kraja im to vždy bez pripomienok schvália?

Ja nie som taký optimista pri Slovak Lines. Aj ich chronometráže sú náhodné. Koncom roka 2015 som (nie kvôli sebe) zisťoval či by sa dalo niečo robiť s tým, že medzi zastávkami "Rohožník,,pri moste" a "Malacky,,Nemocnica" spoje idú rôzne od 12 do 16 minút (takže jednorazový lístok IDS BK na tej istej trase môže stáť 0,70 € aj 0,90 €). Ak si dobre pamätám, tak v tom úseku nie je žiadny semafor. A tam asi dopravné zápchy nevznikajú.. Odpoveď kompetentnej osoby zo Slovak Lines boli samé výhovorky...

Možno si poviete, že rozdielna chrono môže súvisieť s niekoľkými zastávkami na znamenie, ktoré tam v ihličnatom lese vo vojenskom priestore sú. PRÍKLAD:
- Linka 289, odchod 8:17 h trvá cesta k nemocnici 16 minút. Cestou má stáť na 3 zastávkach [z toho 2 sú na znamenie].
- Takisto linka 289, odchod 15:42 h trvá cesta 12 minút a ten prekvapujúco má stáť až na 4 zastávkach [z toho 3 sú na znamenie].
Ako keby nemohli všetky spoje v prípade záujmu cestujúcich zastaviť na každej z tých zastávok na znamenie (všetky sú na hlavnej ceste bez zachádzky)... Btw o 14:15 h ide spoj tiež linky 289, ktorý má stáť po ceste iba na 2 zastávkach [z toho 1 je na znamenie]. Prečo to spraviť jednoducho keď sa dá zložito? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.