Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #224846:
Najprv treba zodpovedat otazku co je metro. Je to siroky pojem pod ktorym sa moze skryvat viacero druhov systemov - a porovnavat mozme az ked si ujasnime co porovnavame. Su mesta kde sa metrom nazyva prave podzemna cast elektrickovej siete.

Ale vo vseobecnosti, najvacsi financny rozdiel o ktorom hovorime je v tom, ci budujeme komplet novu siet v celom meste, alebo len kratky mestsky usek. Pri "podzemnej elektricke" by sa vo vacsine mesta vyuzivala existujuca infrastruktura, pripadne nove elektrickove trate. Budoval by sa len jeden - dva tunely v centre mesta. Pri metre - novom systeme - by bolo potrebne vybudovat trate v ovela vacsej dlzke - prestava ze metro, ako samostatny system, bude jazdit napr. z Blumentalu k Mostu SNP je celkom bizarna, aby to davalo zmysel musela by ta trat pokracovat aj dalej.
Reakcia na: Petto #224838:
K idei kolajoveho prepojenia pod zemou od Filialky popod Karadzicovu s vystupanim na Stary Most a vyuzitim kolaji na 1435 sa jednoznacne hlasil p. Kugla, akurat on to nazyval tram train, Mrva to nazval lahke metro (ci plytke metro?).
Reakcia na: Mhr1 #224844:
Súhlasím.

A dodám: nevieme, čo je skôr, či sliepka, či vajce. Čie je najprv potrebný dopyt a potom stavať metro, alebo keby sa v časoch, keď bola výstavba metra jednoduchšia, metro postavilo a jeho trasy by potom kopíroval územný rozvoj.

Tiež nevieme, ako by sa na na enormne zvýšené náklady, ktoré by platilo mesto Bratislava, pozeralo v zmysle alokácie daní z pridanej hodnoty a či by sa konečne riešilo, že per capita je Bratislava chudobné mesto a úroveň MHD je relatívne zázrak.

Ale keď dnes vidím ako sa udržiavajú mestské dráhy, aká je neochota stavať spojky, ako sa udržiavajú verejné priestory a hlavne do akého štádia sme nechali zájsť tunel pod hradom, tak mám obavy, že metro by dnes bolo trochu dosť na príťaž.

Také metro by totiž priestorov typu Trnavské mýto malo niekoľko. Zároveň by mesto muselo politiku podpory verejnej dopravy vrátane PZ SR myslieť smrteľne vážne. Tiež by DPB musel byť flexibilnejší v prípade porúch. A v neposlednom rade by to chcelo cestujúcich.

Súhlasím s tým, že namiesto úvah o metre by sa mali stavať električkové trate - najmä tangenciálne. Mrva si to ako predstavuje, že dnes natočí video, ktoré zavesí na FB, spýta sa svojich fanúšikov a zajtra sa začne stavať? Predsa musí byť nejaká koncepcia.
Reakcia na: piggee #224843:
Je metro pod zemou (také, aké propaguje Mrva) drahšie ako električka pod zemou? Alebo v čom je rozdiel?
Reakcia na: Mhr1 #224844:
Súhlasím skoro so všetkým, ale pár poznámok - aj k tomu, čo ste v stredu prezentovali na debate:
1. Neviem, či by bolo vhodné, aby šla električka od Astronomickej k nákupným centrám cez spomínanú križovatku. Pre cestujúceho napr. do Avionu je to obrovská zachádzka, ideálny podjazd by bol niekde pri Hornbachu. Samozrejme, cestnú križovatku treba nejako vyriešiť. Tiež by ma zaujímalo, ak by sa staval podjazd, kade by zatiaľ chodili autá a autobusy.
2. Na Špitálskej nie je len jedno zúžené miesto, ale dve. Okrem toho, čo ste spomínali, tak jedno je aj v opačnom smere pri dekanáte Lekárskej fakulty.
3. Čo sa týka toho návrhu, aby chodník viedol cez budovu a cesta bola prirazená až k budove (dnes je tam kaviareň), bol som si to obzrieť a neviem, či je to technicky možné, keďže ide o nosný múr. Ale možno sa to dá nejako vyriešiť.

Okrem toho by som si dovolil poukázať na potrebu rozšírenia krátkeho úseku cesty vo Vrakuni/P. Biskupiciach z 1 + 1 na 2 + 2. Ide o neslávne známy kúsok pri zastávke Priekopnícka - Vrakunská ulica a Popradská ulica. Jazdia tade dve trolejbusové linky, niekoľko autobusových... Je to lievik a tvoria sa kvôli nemu rozsiahle zápchy. Bolo by fajn, keby si viacero ľudí túto myšlienku rozšírenia cesty prisvojilo.
O mne sa vie, že môj názor na metro v Bratislave je jednoznačný: Metro je hlavnou príčinou väčšiny bratislavských problémov v doprave. Teda nie, že ho tu nemáme, ale to, že sa o ňom vôbec začalo uvažovať. Všetky reálne návrhy riešení mestskej dopravy boli od polovice 70. rokov zmietané zo stola a používalo sa zaklínadlo: Nepotrebujeme, budeme mať metro. Výsledok vidíme.
To že som proti metru (vzhľadom k jeho nereálnosti v bratislavských hospodárskych podmienkach), vôbec neznamená, že som proti tunelom! Ale mesto nie je schopné postaviť ani 50-100 m dlhý podjazd pod železnicou na Ivanskú - mohla by tam byť 4-prúdová cesta s električkou uprostred a električku by potom nebol žiadny problém potiahnuť až k nákupným centrám a prípadne na letisko. Ale ako povedal verejne primátor, priecestie na Ivanskej sa síce bude riešiť - ale úrovňovo. Nemáme teda ani na podjazd a niekto chce metro! Blúznenie by malo prestať.
Ešte za komančov sa postavil podchod na Trnavskom mýte. Prečo také čosi - a aj s električkou v podzemí - dávno nemáme? My chceme metro a nevieme vyriešiť ani túto nebezpečnú križovatku. Prečo sa nepredĺži električka z Hlavnej stanice tunelom na Patrónku, po Starej Dúbravskej a popod diaľnicu cez Záluhy do Dúbravky? Že na to nemáme? A na metro budeme mať? Je škoda, že takýmto anti-električkovým fanatikom a propagátorom nereálneho metra (ktorých väčšina z nás dobre pozná) dávajú médiá priestor, prijímajú ich starostovia...
Reakcia na: Ámos #224841:
Elektricka pod zem je jednoznacne super riesenie, ale on basni o Filialke a tramtrainoch.
Reakcia na: Petto #224838:
Mrva sa k tomu sam priznal na FB. Som zvedavy, kedy sa este spoji so Slavikom a budu stavat fontanky.
Reakcia na: piggee #224837:
Pre toto som odmietol volit Mrvu za kupelnu pomocku.

Samozrejme rychlost elektricky v centre by taketo riesenie zrychlilo. https://de.wikipedia.org/wiki/U-Stra%C3%9Fenbahn_Wien
A dokonca si myslim, ze by na to mesto aj malo peniaze, respektíve by ich dokázalo lahko nájsť.
Zdá sa mi to, akoby sa zapredali. 😕
Reakcia na: Petto #224838:
No len ten niekto je starosta mestskej casti s vacsimi komunalnopolitickymi ambiciami.

Na jednej strane sa az tak nie je coho bat, kedze na tento nezmysel sa pravdepodobne financovanie ziskat nepodari este velmi dlho. Na druhej strane, kym sa budeme utapat v takychto nerealnych hlupostiach, tak viazne aj iny, zmysluplnejsi, rozvoj.
Reakcia na: piggee #224837:
No neviem teda, pan K nechce elektricku ani po Pribinovej,ze by tlacil Mrvu do elektricky ci metra ci coho na Dostojevskeho ? Berem to tak, ze dnes moze video natocit kazdy a aj ho zdielat kde len chce. ?
Takze Kugla natlacil do Mrvu takyto napad a ten uz toci videa o 100-300 a zaplavuje tym FB https://www.facebook.com/jan.mrva.94/videos/vb.100006977770635/2064064113836161/?type=2&theater
Panenko skakava, oni si s tym nedaju pokoj.
Reakcia na: Pajo #224834:
Za honorár, sazmozrejme...
"Videoklip natočený v uvoľnenej atmosfére priamo vo vlaku spolu so stovkou zamestnancov ZSSK" tak na toto som vážne zvedavý, ZSSK našlo stovku zamestnancov čo sa na toto dali? Alebo ich skôr na to donútili?
Reakcia na: Pajo #224832:
Mozu rano pustit tym, ktori sa nezmestia do vlaku (tusim smerom zo Senca)....?
ZSSK má zajtra o 15:23 hod. veľkú novinku: Kampaň "Ideme vlakom" a chytľavý hit "Ideme vlakom" ? http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/zssk-odstartovala-s-hudbou-vesmirnou-kampan-chce-aby-ludia-isli-vlakom.html
Reakcia na: VLK #224828:
Geniovia... 19.1. zverejnia “akciu” z 15.11.
Reakcia na: Ámos #224829:
Hneď som si to myslel. Dovolím si doporučiť Troliga Sirius. A helmu na hlavu!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.