Také metro by dnes hlavne malo zastavenú prevádzku, pretože by na to mesto nemalo ALEBO po vzore rôznych sovietskych metier by sme mali metro s dvojvozňovými súpravami pri dlhočizných perónoch, intervalom 10 minút, trasou Petržalka - Šafko ALEBO by sme mali perfektne fungujúce metro ale mesto skapíňalo v iných oblastiach, lebo metro by bolo výkladnou skriňou.
Človek nastúpi na konečnej do 21-tky a vnútri tak sfajčený smrad, že koniec. Síce som sa nikdy na žiadneho vodiča nesťažoval, ale tak niektorí z nich by mohli myslieť aj na nás, cestujúcich.
ahojte, mám na vás otázku či mám, alebo nemám podať sťažnosť na vodiča. Zažil som s ním pár nepríjemných situácii v priebehu 24 hodín.
- včera večer zastavil na zastávke Zochova ako tretie vozidlo, nechal vystúpiť ľudí. Zavrel dvere a odišiel, v čase keď pred sebou mal iný autobus, a teda ľudí, ktorí k nemu smerovali nechal na zastávke (ja a minimálne jedna staršia pani o palicke)
- dnes pri odchode zo zastávky Einsteinova nezavrel dvere a vyrazil s otvorenými, napadlo mu to asi po 25 metroch
- na nasledujúcej zastávke Kremnicka takmer nezastavil, napriek tomu že vystupujúci dopytove tlačidlo, zastavil až keď naňho skrikli. (A ešte im nepekne vynadal)
A celé to ma spoločného menovateľa, že v autobuse ma zo sebou priateľku, s ktorou sa počas jazdy baví.
Štefánikova je ukážkovž príklad. Zdrojová a cieľová doprava minimálna, tranzitná asi 1/7 z prúdu Pražská - Šancová. Ostatne, je to vidieť aj na ranných zápchách. Poobede tam zápchy sú a to z dôvodu, že je to najkratšia trasa východ Petržalky - Kramáre, pričom takýto tok zjavne existuje.
ja netvrdim ze to je neriesitelne, len ocakavam ze nosnym je cely mur, pokial by bola vola s tym nieco robit, tak nejake riesenie by sa uz len urcite naslo...
Prestan s tym chybajucim metrom, aj tak vies, ze je to hovadina. Mhr1 ma pravdu, ze sa zvysoka kaslalo na obycajne rozsirovanie tram trati prave kvoli tomu, “lebo raz bude metro”. A aj trat Stefanikova bola kvoli tomu zlikvidovana a dnes chyba (plus za ten cas pokojne mohla byt dostavana uz k Patronke a do Dubravky) a nie je toho, kto by buchol do stola a povedal, ze Stefanka nie je dialnica a pokojne krajny pruh moze zabrat bus/tram pruh. Je to pre autistov nepopularna akcia a navyse jej priprava a dokoncenie znacne presiahne jedno volebne obdobie.
A ak ti osobne chyba Metro, tak jedno mas v Ivanke a druhe v Devinskej...
S jedinou vetou sa dá súhlasiť a to že "Metro je hlavnou príčinou väčšiny bratislavských problémov v doprave" ale s tým že CHÝBAJÚCE METRO. Neschopnosť politikov v celej šírke politického spektra nájsť konses na tom, že Bratislava je hlavné mesto a potrebuje na to aby bolo funkčným hlavným mestom príslušný balík financií. Neboli schopní prijať žiadnu legislatívu k tomu potrebnú. Ani dať peniaze do rozpočtu mesta. Paštikári z východu a je jedno z ktorej politickej strany sediaci roky v parlamente si tu dovlečú celé rodiny, usadia sa, mohutne bránia svoje valali, ale aby sa postarali o mesto do ktorého prišli žiť to ich netrápi. Tam majú svojich voličov o tých sa "starajú" ak vôbec. O tom, že primátori ale i starostovia nie sú schopní prijať dlhodobé strategické rozhodnutia je známe odkedy existujú voľby na 4 roky. Pre jednoduchšieho voliča vr. mnohých diskutérov je jednoduchšie ukázať pred kamerami každý rok nejaké námestíčko a prezentovať tým svoju nehynúcu slávu, ako sa pustiť do akcie ktorá presiahne jeho volebné obdobie.
A napriek tomu to z toho nerobí neriešiteľnú situáciu... Veď už len koľkým domom sa dodatočne vybúravali veľké výklady pri rekonštrukciách prevádzok, a v pohode stoja. A príkladov dodatočne vyrábaných podlubí kvôli električke by sa v okolitých krajinách tiež našlo niekoľko.
Akurát mi príde, že znova diskutujeme o niečom, čo bolo už zo všetkých strán prediskutované. Kým tam je súkromné vlastníctvo a nie je vôľa mesta to zmeniť, veľmi s tým nepohneme.
ja by som naopak pochyboval ze tam nie je nosnym cely mur, je to relativne stara budova, tie sa stavali cisto z tehal a nie ze by mali nejaky zelezo(betonovy) skelet a tehly tvorili len vypln...
Samozrejme! Ide presne o to. Ak mám peniaze na 1 km tunela, metro nemá ani zmysel stavať. Išlo by odnikiaľ nikam a zovšadiaľ by sa prestupovalo, čo majú bratislavčania veľmi radi... Ale zapustiť električku na 1 km pod zem (napr. v úseku Račko - Radlinského i s odbočkami - ako to majú napr. vo Viedni) by výrazne "upgradovalo" existujúci systém.
Ja som samozrejme nemyslel, že podjazd by mal byť presne tam, kde je dnes priecestie. Všeobecne podjazd pod 3-koľajnou traťou na spojnici konečná električiek - nákupné centrá. Samozrejme, že tam, ako uvádzate, pri Hornbachu by to bolo lepšie. Z autobusov by sa pri situovaní podjazdu bližšie k Astronomickej obchádzka týkala len a-67, prípadne skrátenia a-39. A autá - obchádzky sa vždy dajú urobiť.
To druhé zúžené miesto pri dekanáte je aspoň riadené semafórmi, tam ku kolíziám až tak nedochádza. Čo sa vybúrania podchodu pre peších týka, je jasné, že nosné stĺpy by zostali, vybúrala by sa len tehlová výplň. Ak ide o nosný celý múr (čo pochybujem), dá sa urobiť len primerane široká diera a oceľová výstuž.
Ospravedlňujem sa, dopĺňam svoj príspevok. Myslel som podchod i s električkou v podzemí na Račianskom mýte, len to Račko mi akosi vypadlo, myšlienky predbehli prsty...
Najprv treba zodpovedat otazku co je metro. Je to siroky pojem pod ktorym sa moze skryvat viacero druhov systemov - a porovnavat mozme az ked si ujasnime co porovnavame. Su mesta kde sa metrom nazyva prave podzemna cast elektrickovej siete.
Ale vo vseobecnosti, najvacsi financny rozdiel o ktorom hovorime je v tom, ci budujeme komplet novu siet v celom meste, alebo len kratky mestsky usek. Pri "podzemnej elektricke" by sa vo vacsine mesta vyuzivala existujuca infrastruktura, pripadne nove elektrickove trate. Budoval by sa len jeden - dva tunely v centre mesta. Pri metre - novom systeme - by bolo potrebne vybudovat trate v ovela vacsej dlzke - prestava ze metro, ako samostatny system, bude jazdit napr. z Blumentalu k Mostu SNP je celkom bizarna, aby to davalo zmysel musela by ta trat pokracovat aj dalej.
K idei kolajoveho prepojenia pod zemou od Filialky popod Karadzicovu s vystupanim na Stary Most a vyuzitim kolaji na 1435 sa jednoznacne hlasil p. Kugla, akurat on to nazyval tram train, Mrva to nazval lahke metro (ci plytke metro?).
A dodám: nevieme, čo je skôr, či sliepka, či vajce. Čie je najprv potrebný dopyt a potom stavať metro, alebo keby sa v časoch, keď bola výstavba metra jednoduchšia, metro postavilo a jeho trasy by potom kopíroval územný rozvoj.
Tiež nevieme, ako by sa na na enormne zvýšené náklady, ktoré by platilo mesto Bratislava, pozeralo v zmysle alokácie daní z pridanej hodnoty a či by sa konečne riešilo, že per capita je Bratislava chudobné mesto a úroveň MHD je relatívne zázrak.
Ale keď dnes vidím ako sa udržiavajú mestské dráhy, aká je neochota stavať spojky, ako sa udržiavajú verejné priestory a hlavne do akého štádia sme nechali zájsť tunel pod hradom, tak mám obavy, že metro by dnes bolo trochu dosť na príťaž.
Také metro by totiž priestorov typu Trnavské mýto malo niekoľko. Zároveň by mesto muselo politiku podpory verejnej dopravy vrátane PZ SR myslieť smrteľne vážne. Tiež by DPB musel byť flexibilnejší v prípade porúch. A v neposlednom rade by to chcelo cestujúcich.
Súhlasím s tým, že namiesto úvah o metre by sa mali stavať električkové trate - najmä tangenciálne. Mrva si to ako predstavuje, že dnes natočí video, ktoré zavesí na FB, spýta sa svojich fanúšikov a zajtra sa začne stavať? Predsa musí byť nejaká koncepcia.
Je metro pod zemou (také, aké propaguje Mrva) drahšie ako električka pod zemou? Alebo v čom je rozdiel?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.