Ak by som robil generel, netliacham z brucha ako tu na fóre ? Ale o to mi nejde. Chcem len povedať, že nespochybňujem existenciu týchto vzťahov, prídu mi skôr ako určitý indikátor nedostatočnej MHD (ak by to vyšlo aj v tých hypotetických prieskumoch). A podobne, ako v iných prípadoch, ani tu by nemalo byť riešením budovanie infraštruktúry, ale skôr zlepšenie MHD.
Samozrejme, že vždy bude existovať množina osôb, ktoré prídu autom z rôznych subjektívnych príčin (pohodlnosť, obmedzená schopnosť pohybu, batožina) nie je dôvod na výstavbu nových parkovísk aj napriek tomu, že takéto služby poskytuje Zanovitá spoločnosť Slovensko, RegioDes, České Dlhy alebo HnevoExpress.
Ak postavíš na Vinohradoch parkovisko /tým nespochybňujem prípadnú rekonštrukciu tej bahnovej paródie/ bude to ďalší atraktor nevynútenej IAD.
Občas pri cestách do Berlína, keď sú ceny hotelov v Berlíne vybičované do vesmírnych výšok, bývam v obciach Brieselang a Falkensee. V Brieselangu to mám od hotela na stanicu kúsok, vo Falkensee ďalej, takže chodím na túto ministaničku, určite sa svojím dopravným významom nemohúcu porovnávať s Gaštanovým Hájikom, autom a so mnou nejakých pár stoviek Nemcov, keďže tamojšie P+R je každý pracovný deň narvaté do prasknutia.
No tak ešte že si nerobil generel pre Berlín a i., takže práve v Nemecku si bežne nechávam auto na stanici a pokračujem vlakom.
A asi preto železnice (ČD, ŽltoZlo® aj HaméExpress) ponúkajú svojim zákazníkom parkovanie pri staniciach zadarmo, resp. v cene lístka.
Sorry, toto je df, takže tvoju analýzu ani nejdem čítať. Ja na vlak chodím autom v hociakom čase, je to pre mňa pohodlnejšie, aj keď lístok na mhd sa dá vyúčtovať do cp.
Len na okraj, pozri aké parkovacie domy vyrástli napr pri Westbf. a Hbf. vo Viedni
BUS pruhy v Bratislave nevyužívajú svoj potenciál, to je fakt. Ale stavať P+R pre denne odchádzajúcich z Bratislavy mi príde fakt ako dať bezdomovcovi smartfón.
Najprv štatistiky:
88.000 dochádzajúcich denne do Bratislavy (evidovaných), nerátajú sa suburbánni obyvatelia bývajúci povedzme v Hamuliakove a dochádzajúci do mesta (hoci vieme, že sú).
Z Bratislavy odchádza mimo 7.000 osôb, teda ani nie jedna desatina.
Relevantné zastávky/stanice:
- Devínska Nová Ves,
- Bratislava-Lamač,
- BA-Žel. studienka,
- BA HLST
- BA-Vinohrady+predmestie
- BA-Rača
- BA-Vajnory
- BA-Nové Mesto
- BA-Petržalka
- Vrakuňa, Biskupice
A teraz možnosti využitia jednotlivých staníc a zastávok v závislosti od účelu dopravy:
Devínska Nová Ves:
využiteľná hlavne pre Os smer Záhorie - časť ľudí má v pešej dostupnosti, časť autobusom, časť autom (nie je dôvod nevyužiť, je tam parkovisko a tom smere žiadne zápchy). Každopádne, L21 a L20 pokrývajú celú DNV s vynikajúcim intervalom aj cez víkendy. Ďalej využívajú obyvatelia Devína a Záhorskej, kde je auto jediná rozumná voľba. Teoreticky ešte Lamačania a Dúbravčania, ale myslím si, že ich asi nebude veľa. DNV však zároveň slúži ako regulárne P+R pre Záhorákov v smere do Bratislavy, kam sa dá dostať ešte relatívne bez kolón.
Bratislava-Lamač a Železná studnička
Vzhľadom na zastavovanie iba Os lokálne zastávky, využiteľné len pre Os v smere na Záhorie. Pochybujem, že ich prah atraktivity je vysoký. Keďže sú blízko, Žel. stud. by som možno využil autom pri pohybe do Malaciek - zápchy aj keď by boli veľké, vzdialenosť je tak malá, že časová strata nemá byť potenciál byť vysoká. Každopádne, koľko takých prípadov je, keď na celú BA je 7.000?
BA HLST - stoja tu všetky kategórie vlakov, takže je to o niečom inom, každopádne, parkovacie možnosti minimálne. Navyše, podľa môjho názoru, je tam až príliš veľa áut, čo vedie k pravidelným piatkovým zápcham. Dá sa ísť taxíkom alebo busom. Západ Bratislavy má spojenie električkou alebo linkami 21/63, ktoré sú síce nespoľahlivé, ale aspoň náznak BUS pruhu na kritickej Pražskej majú. Keby sa vyriešila Lamačská a experimentálne D2, mohlo by to byť zaujímavé. Petržalka má ukážkové spojenie električkou, Ružinov a Rača tiež. Keďže tu cestujú aj nepravidelní cestujúci, hranica 7.000 je bezpredmetná. Určite je ich viac.
Vinohrady a Predmestie:
Západ BA má bližšie HLST, či už autom alebo MHD. Petržalka má luxusnú električku na HLST, Východ BA je kritickejší kvôli absencii BUS pruhov a radiálnemu trasovaniu električiek. Ale aj tak si myslím, že ak sa to zmieša s autistami z okolia BA (SC, PK, Šamorín), dá sa nájsť cesta k električke a dostať buď na HLST alebo Vinohrady. Vinohrady ako P+R do BA je hlúposť, veď kým človek príde tak prekoná (a samozrejme prispeje) všetky kolóny v smere do BA. Jediní ľudia, ktorým sa na Vinohrady oplatí trepať autom je okolie Polusu a Nobelovej. Otázka znie, či je ich počet natoľko signifikantný aby sme reverzné P+R rozvíjali.
Rača/Vajnory:
zastavujú iba lokálne vlaky, takže lokálny charakter (t.j. nie je dôvod aby sem chodil napr. Devínčan). Pre domácich na dochádzku auto môže byť, ale opäť tých ľudí asi veľa nie je. Tu už ale môžu existovať osoby, ktoré využijú tieto zastávky ako P+R: teoreticky.
Nové Mesto:
frekvencia mizivá, dostupnosť MHD a parkoviska dostatočné. V budúcnosti by bolo skôr vhodné posilniť MHD.
Vrakuňa a Biskupice.
Keďže trať 131 obsluhuje na Žitnom ostrove výlučne rezidenčné oblasti, kde je denná populácia výrazne menšia ako nočná, ten tok osôb, ktorý by využili vlak na dochádzku do zamestnania alebo na služobnú cestu je fakt minimálny. Nehovoriac o tom, že ísť do KN RJ je ako za trest.
Takže stručne. Ale nerozhodujem o tom, ani by som na základe môjho príspevku nerozhodoval. Berte to ako brainstorming
Nechcel by si už konečne zatvoriť svoju nevymáchanú papuľu a priniesť niečo konštruktívne miesto neustáleho náreku nad tým, že všetci odmietli tvoje skvelé, plne normalizované návrhy?
Zdravím. Zaujalo ma v diskusii k článku v Trende že označovače vo vozidlách DPB nemajú modul na platbu platobnou kartou? Je to pravda? Však tie označovače len nedávno nakupovali s veľkohubým PR že sp to supermoderné označovače. Ak je to pravda, vedenie DPB by malo mesto odvolať "na sekundu" pre neschopnosť: https://www.etrend.sk/firmy/cestujuci-v-bratislave-si-mozu-v-mhd-dobit-mobil.html
Ak majú busy trčať v zápche, na to stačia predsa buspruhy.
Lenže obmedzovať IGK a KDI sa v tomto meste akosi "nepatrí"...?
btw. Ku ktorej žst/zastávke, kde hrozí zdržanie busu v zápche ti nejde električka?
Devínske jazero, DNV, Lamač, Železná (týmto smerom sa, predpokladám, nastupuje na hlst, ale môžem sa mýliť - S499 ako železničný odborník ma určite zatlčie pod zem)
HlSt, Vinohrady a NM máš pokryté elinou, Raču "na dosah"
Ostávajú ešte www - Východ, Vajnory, Vrakuňa plus PB
Jasné, ešte aj ÚNS a zadunajské - Pet, Rus. - tu som zatiaľ "trčanie busu v zápche" nezaregistroval
Aký je pomer odchodov/príchodov ľudí medzi dostupnými a nedostupnými stanicami v BA a aké zápchy bývajú pri tých "ostatných"?
Re: #224754 810zssk:
HlSt - 201 bez prestupu, 68-210, alebo bez zápch 8/9-2
Vinohr - 201/209-3,5,7 alebo bez zápch 8-3/5/7
NM - 50 bez prestupu, alebo bez zápch 8/9-2
?
pozrite si diskutéri odborníci na krásny prípad ako dopadnú Vaše mokré sny riešiť dopravu v Bratislave povrchovou električkou s honosným názvom "Nosný systém"
Ja tento koncept volam reverzne P+R Sam sa do tej situacie dostavam v Bratislave, ked MHD na stanicu nie je dost dobra, ale zaroven sa mi nechce vlacit auto na druhy koniec krajiny (ci uz nasej, alebo susednej :)).
Hoci suhlasim ze cielom by malo byt poskytovat skvelu MHD uz na ceste na stanicu (a snazit sa aby cestujuci auto vobec nemusel pouzit), stale je lepsie motivovat ludi odstavit auto na stanici, ako absolvovat celu cestu individualnou dopravou.
Ja som to skúšal. Ale oplatí sa to jedine v čase ak Ti odchádza vlak do 6:30. Akonáhle je to viac, môže sa pokojne stať, že ho nestihneš. Pri MHD Ti "vždy niečo pôjde".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk