Apropo transparenty: SL kedy chce sprevádzkovať vnútorné transparenty, keď už ich má? Okrem presného času a nasledujúcich dvoch zastávok či havných nácestných bez čísiel zón, slovných spojení, oznamov, že zastávka na znamenie, nasleduje, atď. sa tam nič nedozviem. Ani číslo linky, ani cieľ. A to ani nehovorím, že asi tak polovica mojich ciest s vnútornými trasnparentmi vybavoval autobus s vyponutým alebo vybodkovaným vnútorným transparentom.
Ako sorry, ale s tymto u mna neuspejes.
1 vacsinu cestujucich nezaujima online poloha vozidiel, ale online tabula s prichodmi vozidiel.
2. Super, tesme sa z toho, co mal mat SL uz davno, transparenty. Co tam potom, ze v podobe ako funguju v spojitosti s CP (ide za splnu mesiaca) su nepouzitelne.
3. A za ty vsetky ostatne uz len napisem, ze vodic SL pri zavedeni IDS nevedel ako nahrat listok, a tak na JCL manzelke napisal pondelok 13.00 a pred troma tyzdnami si z Grobu musela platit plne cestovne do BA, lebo nevedel nahrat listok z faktom, ze ma elektricenku na zony 100+101.
Takze cely IDS je pri realnych skusenostiach cestujucich absolutne zbytocny.
Bud sa tu pri najblizsej prilezitosti vytendruje kvalitny prepravca/prepravcovia, alebo to treba cele zrusit a usetrene peniaze vrazit do vlakov.
Otazka na okraj, kolko vozidiel SL ma ratanie cestujucich?
Niektoré sorky C12 SL sú s bočnými transparentami, iné bez. Hlasitosť hlásenia zastávok je podľa vozov rôzna, dá sa nastaviť, v tomto reaguje SL dosť promptne.
Čo sa týka stavu vozov, niektoré sorky sú pridelené, iné nie. (Crosswaye sú pochopiteľne pridelené všetky). Rozdiel medzi pridelenou a nepridelenou (záložnou) sorkou je poznať aj u SL, práve podľa tých vlastností, ktoré opisuješ. Samozrejme, že keď SL prebral 525, tak tí vodiči dostali tie sorky, ktoré zvyšovali, teda nepridelené. V decembri pred zmenou CP tam už bol pridelený jeden crossway (teda vodič s crosswayom) a aj tí stabilní vodiči, čo sa udomácnili na 525 so sorkami (nejakí údajne prešli z DPB) nebudú chcieť pracovať na šrotoch, takže sa tam čo to zlepší (zlepšilo).
Druhá vec sú 60 ročné skúsenosti s tvorením obehov vozov a turnusov vodičov, ale to je už iná kapitola.
A co obstarala od nejakeho konkurencneho dodavatela?
Slovensko je nejaky izolovany trh kde mozu dodavat len miestni dodavatelia? Ale inak samozrejme ti tazko niekto doda alternativny system, ked sa BIDka vybrala cestou zachovavania uplne uzavreteho emtrestackeho kartoveho systemu (co povazujem za uplne najvacsi IT hriech aky kedy spachala, oproti tomu je prazska OpenCard svaty projekt).
"SL pri zavádazní IDS vybavil väčšinu vozidiel aj bočnými, zadnými a vnútornými transparentami,"
"Po mimo toho dnes jazdí v kraji 80 nízkopodlažných vozidiel a (toto ale nesúvisí to priamo s IDSkou) má dnes SL vo všetkých vozidlách klímu a WiFi."
Len mensi OT (aj DPB ma svoje autobusy hrozy) - ale ked som isiel 3x linkou 525 v 3 rozne dni, tak tam jazdila iba SORka s prednym transparentom, bez bocneho a zadneho. Zaroven chybal aj vnutorny a zvukove ohlasovanie zastavok vobec nebolo pocut, ak tam bolo. Nehovoriac o tom, ze tak vylagrovany interier som uz dlho nevidel a o Wifi sa mi mohlo iba snivat (a klima by som sa bal, ci nahodou netecie do interieru) ? Takze si vies predstavit ako som pri prvej jazde na urcitu zastavku trpel, ci vystupim na spravnej ?
Tak len pre pripomenutie (čo ma na rýchlo napadlo a že sa ich nejdem zastávať):
- SL ako prvý v BA regióne poskytoval online polohu vozidiel prostredníctvom služby môjbus.sk, ak teda uvážime, že to čo poskytuje DPB na svojom webe je vôbec použiteľné,
- SL pri zavádazní IDS vybavil väčšinu vozidiel aj bočnými, zadnými a vnútornými transparentami,
- SL pri zavádzaní IDS zaviedol internetové plnenie EP a nákup PCL,
- SL pri zavádzaní IDS ako prvý vydával personalizované karty bez nutnosti nosenia vlastnej fotografie,
- SL pri zavádzaní IDS umožnil nákup karty cez eShop, v tom čase výrazne lepší ako DPB (dnes majú obaja rovnaký eshop),
- zavedením IDS ponúka aj SL predplatné cestovné lístky (na rozdiel od iných SADiek).
Po mimo toho dnes jazdí v kraji 80 nízkopodlažných vozidiel a (toto ale nesúvisí to priamo s IDSkou) má dnes SL vo všetkých vozidlách klímu a WiFi.
-----
Ak pod modernou platbou myslíme platbu bankovou kartou vo vozidle, tak aj samotný DPB má vybavených len cca 60 vozidiel zo 700 (len autobusy z tohtoročnej dodávky majú označovače umožňujúce komunikovať s bankovými kartami). Pri električenkách, kde je identifikátorom banková karta je to pre DPB jednoduchšie, stačí vybaviť len cca 40 revízorov, zatiaľ čo SL potrebuje vybaviť až 250 autobusov. Pri ZSSK je to ešte väčšie číslo.
Práve tieto moderné platby treba pripravovať jednotne (viď Praha, Brno, Ostrava), nie že jeden z dopravcov si (v tajnosti, bez predchádzajúcej diskusie) pripraví nový systém a potom do médií deklaruje, že "v júli vyzvali partnerov na testovanie pripraveného systému". Realita je taká, že dodnes nikoho na testovanie nevolali.
Ak tieto systémy nebudú pripravené jednotne, tak bude až nemožné umožniť aj kúpu dnes už samozrejmého jednotného lístka pre cestu v ktorej sa kombinuje viac dopravcov. A to už nespomínam také nadstavby, ako stropovanie cestovného alebo jednotný eShop.
Podklady pre takéto projekty BID rozpracované má. Ich príprava však trvá dlhšie, nakoľko spracovať komplexné a otvorené riešenie (kde si po dodržaní určitých parametrov môže dopravca vybaviť vozidlá HW od ktoréhokoľvek dodávateľa) je náročnejšie ako si zazmluvniť riešenie jedného konkrétneho dodávateľa pre "svoje" potreby.
-----
Inak, IDS to nie je len SL, ale aj ZSSK, RJ-SK (a prípadne ďalší dopravcovia). A aj na tomto webe sa dosť diskutuje o tom, aké všetky "spojky" by mali byť oblsuhované vlakmi. Ak by však fungovali na vlastnej tarife, tak akákoľvek snaha bude týmto marginalizovaná.
A tiež je dobré si porovnať, aké kompetencie a financie má BID a aké má taký ROPID alebo KORDIS. Mne z čísiel v mestskom rozpočte mi vychádza, že IDSka najmä o zľavách pre držiteľov BMK a ŤZP.
V tom ze sa SL nijak nemusel prisposobit moderným trendom. Nic sa nezmenilo, akurát sa vozi na jeden CL. Cestujuci nedostali nic navyse, pri jednorazovych cestach zaplatia viac. A pri DPB sa tarifny system akurat tak zkomplikoval. Moderne sposoby platby su brzdene zachovaním systemu.
BIDka je v sucasnosti absolutne zbytocna a redundantna. A absolutne nechapem, preco je platena aj z mestskeho rozpoctu.
Vieš aj definovať, v čom vidíš z pohľadu Bratislavčana, že IDS prispôsobený službám SL? Teda okrem nástupu prednými dverami a kontrolou lístka vodičom.
Len tie inovatívne a moderné riešenia sa musia riešiť spoločne už od začiatku. Lebo v budúcnosti ich buď nebude možné zlúčiť vôbec, alebo len veľmi ťažko a draho.
Kto povedal, že o ďalších krokoch nikto nechce ani počuť? Len treba si uvedomiť, že:
- nie je aké výkony objednávať, ak sú v súčasnosti uzatvorené zmluvy do roku 2020 až 2023,
- koordinácia sa dlhodobo pripravuje, pred III. etapou sa najvyšší dohodli, že ju treba robiť na základe aktuálnych dokumentov a preto sa v tomto roku spracoval a schválil aktuálny Plán dopravnej obslužnosti regiónu, na základe ktorého sa pripravujú konkrétne cestovné poriadky,
- dispečing sa plánuje zriadiť z EU fondov, ale sú tam ešte nejaké dodatočné podmienky riadiaceho orgánu (alebo nastavenie operačného programu ako takého) na to, aby sa mohlo prihlásiť do niektorej z výziev.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos