Tak si ich vymenujme:
- systém na deľbu tržieb a rozúčtovanie EP z predajných zariadení, ktoré už 2 z 3 dopravcov od tej istej firmy mali,
- predajné automaty a označovače, ktoré v definovaných požiadavkách na SK nikto iný neponúka, resp. ponúka výrazne drahšie.
Uprimne, pri tomto stave IDS je to podla mna pomerne jedno. Dostavame sa k tomu co som uz napisal: Z mojho pohladu radsej kvalitne neintegrovane riesenie, ako nekvalitne integrovane.
No ja ako Bratislavcan a uzivatel MHD vidim IDS v sucasnom stave ako absolutne zbytocny.
Prisposobeny otrasny sluzbam SL, kde by najradsej vydávali listky este na mechanickych strojcekoch. Ved uz aj v ZSSK su progresivnejsi ako SL. A to vsetko vdaka Frankesteinovi, ktory ich zabetonoval na dlhe roky a tak necitia potrebu sa zlepsovat.
Dnes zotrvavanie v IDS je pre financie aj cestujuceho, len a len zhorsenim.
Ale IDS neznamená len zavedenie tarifnej integrácie. Tú si práveže BID mohla nechať na úplný koniec.
Takto máme pochybnú tarifnú integráciu a o ďalších dôležitejších krokoch integrácie (objednávanie výkonov, koordinácia, dispečing) nechce nikto ani počuť.
Veď práve. Jediným hmatateľným výstupom z IDS je (žiaľ len) jednotný cestovný lístok, s ktorým sa mnohí cestujúci nestotožnili (hlavne teda sporadicko-jednorazoví). Ak si dopravcovia začnú poskytovať vlastné tarifné produkty, tak potom stratí opodstatnenie celá IDS. To asi nechceme, či hej?
Presne, navyše keď sa k BMK a rovnako aj k platobným kartám musí revízorovi ešte ukazovať OP na preukázanie totožnosti, že ide o majiteľa platobnej karty.
Tento problém má tri roviny:
- šikovnosť DPB vs. nešikovnosť ostatných dopravcov,
- záujem byť v IDS vs. súťaživosť medzi dopravcami
- cestujúci vs. financie.
Nedá sa mať všetko.
Ja to vidím tak, že buď aktivita DPB nakopne ostatných k inovatívnym, moderným a smart riešeniam (čo je v rozpore s existenciu EP), alebo to bude viesť k rozpadu IDS.
Narazal som na to ako dnes vyzera tarifny system v IDS BK, ako vysledok roznych kompromisov a cudesnych poziadaviek najma regionalnych dopravcov. Nehovoriac o tom, ze systemy ktore prevadzkuje BID nahodou dodava zasadne spolocnost sidliaca vo vedlajsej kancelarii, co ma dalsi dopad na ich uroven.
OP ma strojovo citatelnu cast (na zadnej strane dole). Cize co by sa spravilo by bolo ze revizor by OP pretiahol cez citacku (resp. vlozil), system by z cipu precital napr. rodne cislo uzivatela a v databaze vyhladal PCL k tomuto rodnemu cislu.
Však policajti žiadny čip ani nepotrebujú, len prejdú s OP cez čítačku a hneď im systém vyhodí všetko o tebe. Ten čip nemá žiaden význam, dáta sú na úložisku, ide len o identifikáciu a na tú stačí hociaký kód.
DPB tak ale prichadza o obrovske peniaze. Keby sa dalo kartou kupit PCL ci JCL priamo vo vozidle, DPB nepotrebuje prerabat automaty na platbu kartou za statisice, rovnako ako platit proviziu za sms listky.
Aha. Chválihodné od DPB. Ale pokiaľ tam nejde o platbu, mohli svoju myšlienku rozšíriť aj o OP, keď ide len o identifikátor. Ten má každý a elektronicky to fungovalo aj bez čipu s laminovanými OP s čítačkou kódu...
Ako si predstavujes to do-krivko-vanie? Cestujuci si zaplati zony 100+101 a nebude moc vyuzivat PCL pri dvoch/troch dopravcoch? Ako mu to vysvetlis popri dalsich x vynimkach?
BMK funguje na uplne inom principe. Kedze je vydavana priamo na tento ucel, ma na to usposobeny cip a PCL sa zapisuje priamo do neho. Cize funguje ako bezna karta vydana dopravcom.
Nie, v tejto faze malo ist len o nosic PCL. T.j. namiesto vybavovania si buzerkarty za 5 eur, by si si proste registroval platobnu kartu a pri kontrole sa preukazoval nou (data o CL by boli v cloude, karta by bola len identifikator podla ktoreho by sa vyhladali).
Problem je, ze DPB si to urobil ako partizancinu a teraz nevie zabezpecit platnost takeho PCL u ostatnych dopravcov. Ale zas ich aj trosku chapem, ani ja by som na ich mieste nemal chut aby mi pomerne dobre spraveny produkt dok*rvili ostatni dvaja dopravcovia s ich pristupom. Radsej neintegrovany kvalitny produkt, ako integrovany shit.
Vie niekto povedať, ako presne by to malo fungovať? Mala by sa dať použiť bežná platobná karta na zaplatenie jednotlivého cestovného tak, ako to je v Ostrave? Alebo len predplatný CL zaregistrovať?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Tak si ich vymenujme:
- systém na deľbu tržieb a rozúčtovanie EP z predajných zariadení, ktoré už 2 z 3 dopravcov od tej istej firmy mali,
- predajné automaty a označovače, ktoré v definovaných požiadavkách na SK nikto iný neponúka, resp. ponúka výrazne drahšie.
Na čo som zabudol?