Reakcia na: Mhr1 #224065:
Ja vôbec neriešim, či bola Obchodná kedysi promenáda alebo nie. Ale podľa tvojej logiky, keď na Obchodnej boli trolejbusy nahradené električkami, tak sa zrazu stala pešou zónou. Zázrak.Ty však očividne ani nevieš, čo je to pešia zóna, keď dokážeš napísať toto: "kde je miesto pre mňa, ako pre chodca (teda mimo koľajnice)". V § 59, ods. 1 Zákona 8/2009 Z. z. o cestnej premávke sa jasne uvádza: "V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne chodci smú používať cestu v celej jej šírke, pričom sa na nich nevzťahuje § 52."
To znamená, že je ako chodec MÔŽEM chodiť aj po koľajniciach, ba priam na to pešia zóna je, že ju môžem využívať celú a nebyť obmedzovaný. V ods. 3 sa ďalej píše: "V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km.h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo."
Obchodná ulica v súčasnosti nespĺňa predpoklady pešej zóny, je to štandardná ulica, akurát s vylúčenou osobnou dopravou (po väčšinu dňa). Tak si najprv naštuduj zákon a potom pŕŕŕ-kaj.
S499.1023
Akú by si teda mal predstavu o rýchlosti? 40? 30? 35? Ešte menšia úspora. A aby si nemal pocit terigania, vrátime tam nejaké zrýchľovačové kachny, pri jazde prískokmi budeš mať pocit, že je to rýchlejšie ? .