Presná projektová dokumentácia skôr nie, ale ideových návrhov bolo mnoho. Pôvodne sa to totiž zvažovalo už pri vybudovaní Park One v hornej časti námestia.
Okrem pár strategických križovatiek (napr.) ktoré sú na mestskom okruhu a Trnavského Mýta by všade inde mohli mať električky na semaforoch preferenciu. Lenže v tomto meste doprava nie je priorita a tá verejná už duplom nie...
Na križovatke na Kollárovom námestí netreba preferenciu. Ak sa zrealizuje návrh nového dopravného riešenia na Kollárku, tak sa presunie dopravná časť na úsek cesty bližšie k STU a tým pádom sa presunie aj zastávka električiek do dnešného priestoru medzi dvomi križovatkami. Môže ostať pevný cyklus, keďže zastávka v smere ZC by bola pred križovatkou, postačovalo by číselné odpočítavanie do signálu voľno, v opačnom smere do centra by postačoval predsignál v dostatočnom predstihu. Akurát by mohol byť signál ZC o niečo dlhší, aby pustil eventuálne dva vozy za sebou.
Tak pŕŕŕ! Porovnávať električku v pešej zóne a autobus je nezmysel. Výhodou električky v pešej zóne je, že viem presne, kde je miesto pre električku a kde je miesto pre mňa, ako pre chodca (teda mimo koľajnice). Autobus v pešej zóne, to už nie je pešia zóna! Tam už musí byť obrubník a štandardný chodník, takže žiadna pešia zóna. A nech tu nikto nekritizuje dopravne Obchodnú (urbanisticky - to už je iná kapitola). Obchodná bola vždy rušná tepna, električky od r. tuším 1899, po ich zrušení autobusy, potom bola plná trolejbusov (postupne, t-14, 15 a nakoniec všetky 4 - z vtedajších piatich - t-13,14,15,17). Spolu s autobusmi a-42, neskôr aj a-39. Takže zavedenie električiek po Obchodnej znamenalo pre nás, pamätníkov, výrazné skľudnenie tejto ulice a zvýšenie bezpečnosti (lebo sme vedeli, kam pred električkou uhnúť mimo jej dosah). Takže hierarchia od začatia dopravy (konské povozy - autá - t-busy - autobusy - električky) je taká, že je to dopravná tepna a nie pešia promenáda. Takže nie, že "mali sme tu promenádu a teraz nás otravujú električkami", ale je tu dopravná tepna, kde súčasné riešenie s električkou je v porovnaní s ostatnými druhmi dopravy najbezpečnejšie.
Presne!
100% preferencia na križovatke Kolarko x Obchodna by usetrila viac casu a este by zrychlila aj dopravu z druheho smeru. Na to, aby elektricka presla krizovatkou pri rychlosti 20km/hod, staci asi 9 sekund. Aj s rezervou.
20 (nie 20-30) je na nosný systém na pešej zóne presne akurát. Je to tak zvykom všade vo svete a funguje to. Si spočítaj, koľko času by si ušetril, keby sa elelktrička prehnala po Obchodnej päťdesiatkou. Jena jediná preferovaná križovatka ti ušetrí viac.
Ja už som ti raz písal, že mi nemusíš písať tvoje DOMNIENKY.
Aké rušenie prevádzky divadla hlukom a vibráciami?
Aké narušenie konceptu?
Aká bariéra?
Vieš o tom ,že to "potenciálne nebezpečenstvo" je také, že Obchodná je najmenej nehodovým úsekom v Bratislave? Proste sa tam tí ľudia s električkami naučili spolu žiť. A električka na pešej zóne je bežná vec v celom svete. Na takej Masaryčke v Brne by si sa asi zbláznil.
Prečo nie Landererova, ti už napísal 810zssk aj s tvojou zlomenou palicou - omnoho viac kolíznych bodov. A ako by si tú električku od Šafka na tú Landererku priviedol? Čo je to dopravná ulica? Doprava je pre ľudí, nie pre ulice.
Zaparkovane by tam nemali byt.
Ale obyvatelia pesej zony maju pravo vstupu v svojim nehnutelnostiam. Ci uz na parkovanie vo dvore, alebo na nalozenie a vylozenie.
za seba, na obchodnej mi omnoho viac vadia auta ktore tam nemaju co hladat a aj tak tam kazdu chvilu nejake stretnes (ci uz pohybujuce sa alebo zaparkovane)
Áno, keby to šlo okolo diaľničnej križovatky s Bajkalskou, tiež by to dávalo zmysel. Či by to zvládala električka kapacitne - obsluhovať Dolné Hony a zároveň po ceste aj králikárne na Mlynských nivách -, to už neviem.
V prvom rade treba povedat, ze vystavba trate do Prievozu (alebo radialy po Prievozskej) nie je vobec podmienena jednym, alebo druhym trasovanim v centre. Tato odbocka je rovnako dobre realizovatelna pri trasovani cez Pribinovu, ako pri trasovani cez Landererovu.
Na jednej strane chápem snahu o čo najrýchlejšie dovezenie ľudí do Vlčieho hrdla či na Hony, ale podľa mňa by nemala ísť na úkor obslužnosti husto využívaných zón.
Druhá vec, ako by sa usporiadala Prístavná a hlavne kam by to z tej Prístavnej išlo? Pod Pristavný most idú napájať privádzač R7, hľadať tam priestor na mimoúrovňový koridor ešte aj pre dráhu by nemusela byť sranda.
Na druhej strane, pri trase cez Nivy máš hotový podjazd pod Bajkalskou, voľný koridor nepoužívanej vlečky a jej podjazdu popod trať, ulica samotná je širšia a menej intenzívne využitá. Výstavba by preto podľa mňa bola jednoduchšia a lacnejšia. Dokonca by pri OBI vznikol pohodlný prestup na autobusy z rôznych smerov, čo sa ti na Prístavnej nepodarí...
(Predstava, aby sa to terigalo cez starý Prievoz až k prázdnemu podjazdu na Domkárskej je cudzia aj mne.)
Na električku po Prístavnej mám iný názor, ja si myslím, že treba obyvateľov Biskupíc, Vrakune a teda ešte aj oblastí Vlčie hrdlo a Pálenisko naozaj priblížiť k mestu. Po Prístavnej a cez Pálenisko by mala ísť rýchla električka, ktorá nebude stáť každé dve minúty a motkať sa bohvieako cez Prievoz.
Čo sa týka tých ďalších vecí, máme na to odlišné názory. Vieš, keď už bude tá trať postavená, bude neskoro zisťovať, či robí hluk a vibrácie, alebo nie. Tá bariéra by tam vznikla priamo pred vchodom do SND a celé by to špatili aj stĺpy na elektrické vedenie. Na Landererke by taká vec absolútne nevadila. Však je tam málo chodcov, ale veď doteraz tam nič nebolo postavené. Keď to bude hotové, budú tam haldy ľudí. Nie sa promenádovať, ale presúvajúci sa z a do práce a iných cieľov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
Mozno by sa dali aj ďalsie.